beantwoord

WiFi verbinding met V10 valt op willekeurige momenten weg

• 29 december 2017
  • 18 reacties
  • 964 keer bekeken

Sinds ik een Philips hue systeem heb gekoppeld met een bridge wordt zomaar op willekeurige momenten op de dag de wifi ontzegt op laptops en smartphones, behalve op Iphone en Ipads. Als ik de Experiabox even uit en aan zet, hebben de genoemde aparaten weer een wifi netwerk. Dan werken ze weer goed totdat ze plotseling weer allemaal tegelijk uitvallen. Signaalsterkte is uitstekend, maar geen internet mogelijk.
Waarom denk ik dat de Philips Hue ermee te maken heeft? Omdat ik dit systeem een etmaal heb ontkoppelt en dan gebeurt het niet.
In eerste instantie geeft de Huawei telefoon aan: toegang ontzegt.
Als ik een Huawei telefoon weer probeer opnieuw te koppelen, geeft deze aan: niet binnen bereik. Dit blijft zo tenzij ik de Experiabox weer even uit en dan weer aan zet. Ook de andere toestellen verbinden dan weer automatisch.
Daarvoor nooit problemen gehad. Wat kan er aan de hand zijn en hoe op te lossen?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 4 januari 2018, 17:49

Hoi sc1001702488, goed dat je al het een en ander hebt kunnen uitzoeken. Mijn vermoeden is dat het toch met de WiFi V10 storing te maken heeft. Op afstand ziet je verbinding er namelijk goed uit. Is je band nog steeds ingeschakeld op 2.4Ghz? Of automatisch weer teruggezet naar de 5Ghz? Andere klanten in het topic geven aan dat het modem weer kan terugschakelen naar 5Ghz.

@nelly jacoba, dank!
Bekijk reactie

18 reacties

Badge +18
Heb je een Experiabox V10?
Verbinden de Apples op 2,4 ghz, en dd rest op 5?
Dan speelt dit wellicht.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-72912
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb een Experiabox V10 met firmware: V1.01.01T01.7
De 5 ghz heb ik al uit staan en alle apparaten lopen over 2,4 ghz.
Ik heb het vermoeden dat het iets anders is dan waar de link naar verwijst.
Badge +18
Er is iets serieus mis met de firmware van de V10.
Er zijn meer mensen waar de 2.4 ghz ook weg valt.
Harde reset al geprobeerd?
Kanalen wissel?
Andere tips uit het topic?
Al die zaken die in de topic zijn beschreven had ik al uitgeprobeerd, maar dat hielp allemaal niet.
Nu 24 uur later heb ik geen uitval van wifi op android en windows 10 apparaten meer gehad.
Remedie: Philips hue bridge in andere ruimte geplaatst i.p.v. vlak bij de Experiabox V10 in de meterkast.
Zoals het er nu naar uit ziet lijkt dit de meest afdoende oplossing.
Als ik dit over nog eens 24 uur positief blijft, zal ik deze topic sluiten.
Misschien voor anderen met Philips Hue bridge ook te proberen.
Mijn probleem had volgens mij niets met de versie firmware te maken, maar een verstoring van het Zigbee signaal op het wifi signaal.
Nog even 24 uur aanzien of het probleem weg blijft.
Badge +18
Hoop voor je dat dat de oplossing is!
Helaas 36 uur na reset van modem weer hetzelfde probleem. Daarna de Philips hue bridge zonder spanning gezet. Binnen 24 uur weer het zelfde probleem als in eerste berichtgeving gemeld. Dus alleen van laptops met windows en smartphones met android besturing vallen plotseling gelijktijdig van het wifi netwerk en kunnen niet meer verbinden met wifi totdat modem uit en aan wordt gezet.
Overigens alle IOS apparaten iphones en ipads blijven gewoon verbonden terwijl de andere apparaten se toegang wordt ontzegt.
Conclusie: Philips hue bridge is niet de oorzaak van ontzeggen van wifi internet.

Beste service medewerkers graag jullie medewerking hierin.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi sc1001702488, goed dat je al het een en ander hebt kunnen uitzoeken. Mijn vermoeden is dat het toch met de WiFi V10 storing te maken heeft. Op afstand ziet je verbinding er namelijk goed uit. Is je band nog steeds ingeschakeld op 2.4Ghz? Of automatisch weer teruggezet naar de 5Ghz? Andere klanten in het topic geven aan dat het modem weer kan terugschakelen naar 5Ghz.

@nelly jacoba, dank!
Beste Deborah,

Bedankt voor je reactie. De 5 Ghz band stond wel weer ingeschakeld, maar ik heb deze op een vast kanaal gezet. Alle apparaten zijn nu meer dan 24 uur vbonden met wifi. Ik zal het in de gaten houden. Bij afvallen zal ik de band toch weer uitschakelen.
Hou me aub op de hoogte als er een afdoende oplossing komt.

Edit: In verband met dubbele posts zijn eerdere reacties verwijderd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi sc1001702488, fijn dat je de oorzaak hebt gevonden! Je kunt het beste dit topic in de gaten houden. Als de oorzaak van het WiFi probleem duidelijk is, dan wordt het in het topic gedeeld 😳.

Reageer