beantwoord

Wifi van Zyxel modem valt sinds kort steeds uit

• 8 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 981 keer bekeken

Na enkele jaren vrijwel probleemloos mijn Zyxel modem (P-2812HNU-F1) te hebben gebruikt, heb ik sinds ca. 2 weken steeds dat de wifi-verbinding uitvalt. Op geen enkel device (smartphone, laptop, tablet) doet wifi het dan nog. De ethernetverbindingen met het modem van/naar Sonos, AppleTV en NAS werken op het moment van uitvallen nog prima. Na een reset van het modem doet wifi het wel weer, maar enkele uren later herhaalt de storing zich weer. Ik heb recentelijk niets aan mijn modem- of netwerkconfiguratie gewijzigd. Het modem heeft firmware versie V3.11TUE6.b5.
icon

Beste antwoord door Enterprise 8 augustus 2014, 12:41

Hoi erikjan73, welkom op het forum.

Lees de adviezen en tips eens in onderstaand topic, deze kunnen je wellicht helpen.

Oplossen trage of wegvallende draadloze verbinding (WiFi)
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Hoi erikjan73, welkom op het forum.

Lees de adviezen en tips eens in onderstaand topic, deze kunnen je wellicht helpen.

Oplossen trage of wegvallende draadloze verbinding (WiFi)
Beste enterprise,

Dank voor je suggestie. Ik beschikte al over inSSIDer, wat overigens geen gratis applicatie meer is, om af en toe te kijken of zich mogelijk storende kanalen in mijn omgeving bevinden en welk kanaal ik het beste op de Zyxel kan instellen. Alle signalen die inSSIDer waarneemt zitten minstens 2 kanalen naast die van mijn Zyxel modem. De dichtstbijzijnde kanalen zijn bovendien zeer zwak en daarin is recent ook niets veranderd. Desalniettemin heb ik de afgelopen dagen met diverse kanaalinstellingen geëxperimenteerd. Welk kanaal ik ook kies, er doet zich zeker eens per uur (of paar uur) het probleem voor dat de wifi wegvalt. Na een reset van het modem is de wifi altijd weer beschikbaar. Het SSID blijft overigens wel zichtbaar op alle devices.

Enig idee waar ik de oplossing nog meer in zou kunnen zoeken? Alvast dank voor suggesties.
Reputatie 8
Badge +19

Enig idee waar ik de oplossing nog meer in zou kunnen zoeken?

Niet echt...
Gezien je probleembeschrijving zal je het vermoedelijk toch moeten zoeken in mogelijke storingsbronnen die er recentelijk zijn bijgekomen.
Heb je zelf apparatuur (verlichting, apparaten met schakelende voedingen) geplaatst, of heeft de buurman een babyfoon gekocht..?
Dat soort dingen.
Reputatie 8
Badge +2
@erikjan73,

Weet je al iets meer? We helpen je graag. :)

Michael
Reputatie 3
@all,

Dit topic gaat op slot gezien er geen reacties meer zijn gegeven.

Yanick