Wifi valt weg, slecht bereik

• 11 december 2012
  • 3 reacties
  • 1796 keer bekeken

Hallo,

Sinds 2 maanden zit ik bij Telfort en tot vorige week werkte alles prima.
Ik heb ineens last van een wifi met zeer een zeer slechte tot geen verbinding. Ik heb de modem al gereset, andere kanalen geprobeerd, b/g ipv b/g/n. Maar niets wil werken.

Ik heb al een instructie mail gekregen van telfort maar geen enkele oplossing werkt. Iemand nog een idee. Het valt me wel op dat er echt onwijs veel berichten op het internet staan over dit onderwerp..

Groet,
Bernd

3 reacties

Aangezien het regent van wifi klachten denk ik zelf dat de Zyxel router geen ipv6 protocol ondersteunt. IOS 6.01 heeft dit protocol iig nodig. Als je een router gebruikt zonder ipv6 i.c.m. een IOS 6 device, dan heb je gegandeerd wifi problemen.

Dus.. Hoe zit het met de routers van Telfort?
Reputatie 8
Badge +17
Aangezien er hier nogal wat iOS6 klanten zijn en ik zéker weet dat de router géén IPv6 ondersteund, verwijs ik jouw "Wild Guess" naar het rijk der fabelen...
Aangezien er hier nogal wat iOS6 klanten zijn en ik zéker weet dat de router géén IPv6 ondersteund, verwijs ik jouw "Wild Guess" naar het rijk der fabelen...

Het is idd een "Wild Guess" Maar ben er wel achter dat de zyxel p-2601hn-f1 wel degelijk IPv6 ondersteund en het het nu zelf ook aan de praat gekregen.

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Online-technische-hulp/IPv6-informatie.aspx

Reageer