beantwoord

Wifi valt weg in windows 10, net in Linux en ook niet op andere apparaten

• 24 juni 2019
  • 4 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik heb een Lenovo yoga 530 laptop. Als ik Windows 10 gebruik valt op willekeurige momenten de Wifiverbinding weg. Het enige wat ik dan kan doen is de probleemoplosser van het netwerk starten of een herstart van de computer. Het vreemde is dat de wifiverbinding van mijn laptop prima functioneert in Linux, daar geen willekeurige wegvallers. Ook mijn andere apparaten op wifi functioneren uitstekend. De Windows 10 die ik draai is volledig up-to-date. De mei 2019 versie. Ik heb de Xperiabox versie 10A. Heb al rondgekeken op het forum, maar kan niet echt een oplossing vinden. Het is wel irritant, want ik wil eigenlijk geen Linux hoeven draaien omdat andere hardware op de laptop niet zo fijn werkt met Linux en het in Windows altijd keurig gewerkt heeft voor mijn verhuizing en overstap naar Telfort. Over verbinding op zich ben ik tevreden, op andere apparaten werkt hij prima en snel. Wat kan het zijn?

*Deze tekst is ingesproken via spraakherkenning, er kunnen fouten inzitten.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 1 juli 2019, 20:29

Heb je er nog naar gekeken?

Wat wellicht ook nog een idee is, is om naar de drivers in Windows te kijken van de WiFi adapter. Deze wil ook nog wel eens het probleem zijn.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @simon1980, wat leuk dat je ons Forum hebt gevonden. Ik lees dat je alleen op jouw laptop problemen hebt met de WiFi. Overal werkt het verder goed, zelfs met Linux. Het lijkt dus aan Windows te liggen. Ik begrijp dat herstarten helpt, maar dat is niet echt een oplossing elke keer.

Heb je ook al het WiFi netwerk vergeten en deze opnieuw ingesteld? Helpt dat?
Reputatie 8
Badge +11
Heb je er nog naar gekeken?

Wat wellicht ook nog een idee is, is om naar de drivers in Windows te kijken van de WiFi adapter. Deze wil ook nog wel eens het probleem zijn.
Hoi Bart, ik heb er nog naar gekeken. Niets helpt echter. Er zijn ook geen nieuwe drivers beschikbaar. De oplossing die ik nu gekozen heb is een Dualbooot met Ubuntu.Weet niet waarom het is, maar in Ubuntu geen enkel probleem. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkt.Hopelijk komen er betere netwerkdrivers uit voor Windows of een firmware update van de Experiabox. Met mijn vorige modem namelijk 0 problemen. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +11
Wat balen zeg dat niets helpt. Hopelijk komt er dan binnenkort een nieuwe driver of nieuwe firmware waarbij het probleem verholpen wordt. Gelukkig heb je nu wel een ander oplossing gevonden waarbij de WiFi wel gewoon werkt. Fijn.

Mocht er zo nog iets anders zijn, laat het ons dan vooral weten.

Reageer