beantwoord

Wifi valt weg en slechte bereik

• 12 november 2013
  • 15 reacties
  • 2957 keer bekeken

Hallo.

Als ik aan het skypen ben of aan het surfen op internet valt mijn wifi plotselling weg?
En ook heb ik slechte bereik als ik boven ben. en ook is m'n internet trager aan het worden. Normaal heb ik op m'n laptop 300 mbps en de laatste weken 144mbps.

Met vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door emrec38 20 november 2013, 11:39

Modem is gisteren avond binnengekomen. Bedankt.

Ik ben weer blij en werkt goed.

Bedankt Telfort
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Volgens mij heb ik hier ook last van. Internet op al m'n apparaten wordt steeds trager. TV online, films en series streamen is een verdieping hoger al bijna niet meer te doen doordat de verbinding slecht is of wegvalt. Dit is geleidelijk aan steeds slechter geworden. In het verleden kon ik op zolder moeiteloos films naar m'n iPad streamen.
Reputatie 8
Badge +18
Waarschijnlijk zit je op een heel druk wifi kanaal dat kun je controleren met wifi analyzer een android app of via een progje SSID, indien je op een druk kanaal zit met je WIFI log dan in op het modem en kies in minder druk kanaal
Reputatie 4
Badge +3
@emrec38, @JRX,

Vervelend om te lezen dat jullie problemen ervaren met de draadloze verbinding. Is het modem al eens herstart/gereset?

Henk
Ja al 2x gereset. maar helpt niet. kanaal is ook gewijzigd naar een minder drukke kanaal. maar dat help ook al niet.

mvg
Ik heb een app voor de ipad gedownload, maar hoe kan ik zien dat ik op een druk kanaal zit? Ook als ik evt een ander kanaal zou moeten kiezen, hoe kan ik zien dat ik dan niet een nog drukker kanaal kies?

Modem al meer dan eens gereset in de hoop op een beter signaal.

Is een nieuw modem anders de oplossing: https://forum.telfort.nl/showthread.php?t=37468?
Badge +1
Bij mij is het probleem zelfs zo dat op de tablet goede ontvangst is maar de laptop valt wel 4-6 keer binnen 10 minuten het signaal compleet weg.
Er zitten bij ons 10 draadloze netwerkverbindingen in de buurt, waarvan 1 er ook Telfort is, ook een Sitecom-router en diverse Ziggo-routers.
Hoe kan ik als leek het signaal instant houden zonder dat de verbinding weer wegvalt?
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb een app voor de ipad gedownload, maar hoe kan ik zien dat ik op een druk kanaal zit? Ook als ik evt een ander kanaal zou moeten kiezen, hoe kan ik zien dat ik dan niet een nog drukker kanaal kies?

Modem al meer dan eens gereset in de hoop op een beter signaal.

Is een nieuw modem anders de oplossing: https://forum.telfort.nl/showthread.php?t=37468?

Dat zou de oplossing kunnen zijn. Ik heb hierbij een vervangend modem verstuurd. Binnen 2-3 werkdagen zal deze bij je binnenkomen. Zou je willen laten weten of het probleem hiermee is opgelost?

Henk
O. Ok, ik laat het weten.
Geen oplossing voor de mijne?

misschien zal inderdaad een nieuwe modem beter zijn, net als bij andere.

mvg
Word ik nog geholpen?

mvg
Reputatie 4
Badge +3
Word ik nog geholpen?

mvg

Ik heb wel een nieuw modem verstuurd maar geen reactie geplaatst, excuus! Het modem wordt vandaag bij je afgeleverd!

Henk
Badge +1
@FraTab2009,

Wanneer het bereik van de router niet goed is, kan dit verschillende oorzaken hebben. Je kunt de instellingen controleren waarmee de router verbinding maakt en indien nodig aanpassen. Dit doe je als volgt:

• Log in op de router middels het IP adres 192.168.0.1. Hierbij is de gebruikersnaam: ‘admin’ en het wachtwoord de WPA-key.
  • Wanneer je bent ingelogd op de router ga je naar het tabblad: ‘Wireless settings’.
  • Hier pas je de bandbreedte aan naar 20Mhz. Dit verkleint het bereik van de router maar verbeterd de stabiliteit van het netwerk.
  • Druk op ‘Apply’. De router zal dan de instellingen opnieuw inladen en het bereik stabieler uitzenden.

Tevens kan je het kanaal controleren waar je de WiFi verbinding op maakt. Dit kanaal kan worden aanpast in de router onder het tabblad ‘Wireless settings’ bij ‘channels’. Je kunt de kanalen in de buurt testen met InSSIDer. Dit is een programma wat alle kanalen in jouw omgeving leest en je adviseert op welk kanaal je de beste verbinding ontvangt. Installeer het gratis programma inSSIDer, zoek in inSSIDer het best beschikbare kanaal op en stel de router hier op in. Stop niet na 1 kanaal, test er minimaal 3. Als dit geen verbetering geeft, ontvang ik graag jouw volledige adresgegevens in een privébericht.

Lotte
Andere modem ontvangen, bedankt. Morgen ga ik het installeren. Ik laat het nog weten.

Bedankt Telfort
Reputatie 4
Badge +3

Bedankt Telfort

Geen dank en fijn om te lezen dat de problemen zijn opgelost! :)

Ik sluit het topic hierbij.

Henk