beantwoord

WiFi valt weg als tv aangaat

• 29 december 2018
  • 6 reacties
  • 228 keer bekeken

Sinds ongeveer 2 weken valt de wifi uit als de tv aangaat. Hierdoor kunnen we niet meer (zonder kabel) netflix ed kijken op de tv. Met kabel naar t modem werkt dan weer wel (maar zo'n kabel door de gang naar de tv is natuurlijk niet echt fijn). Weet iemand hoe dit probleem ineens ontstaan kan zijn? We hebben het modem (experia v8) al enkele malen gereset, maar ook dit helpt helaas niet....bellen met de klantenservice van telfort heeft ook nog niet tot een oplossing geleid. Dank vast voor t meedenken!
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 2 januari 2019, 10:25

Hallo SanderMuizelaar, welkom op ons forum. Dat de WiFi wegvalt als de tv aangaat is een bijzondere ervaring. Valt de volledige WiFi verbinding op alle apparaten uit op dat moment, of is het de WiFi op de tv zelf? Je zegt dat je wel met een kabel aangesloten op de tv kunt kijken, dat doet het laatste vermoeden. Als dat het geval is lijkt het meer iets van het tv toestel zelf dan van het WiFi netwerk. Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Branden de lampjes op de draadloze adapters nog als de tv wordt aangezet
Ja, die blijven aan. De tvzenders zelf kunnen we wel gewoon ontvangen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo SanderMuizelaar, welkom op ons forum. Dat de WiFi wegvalt als de tv aangaat is een bijzondere ervaring. Valt de volledige WiFi verbinding op alle apparaten uit op dat moment, of is het de WiFi op de tv zelf? Je zegt dat je wel met een kabel aangesloten op de tv kunt kijken, dat doet het laatste vermoeden. Als dat het geval is lijkt het meer iets van het tv toestel zelf dan van het WiFi netwerk. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @SanderMuizelaar, ik heb nog geen reactie van je gezien. Valt de WiFi nog weg als je de tv aanzet of blijft het nu wel werken?
Hallo, had deze reactie gemist, excuses...
T lijkt dan inderdaad dan aan de tv te liggen....zou betekenen dat t tijd is voor een nieuwe tv...?
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan gebeuren. Een nieuwe tv hoeft niet per se nodig te zijn, mogelijk is er een instelling op het tv toestel die je daarvoor kan aanpassen. Daarvoor kan je het beste even contact opnemen met de leverancier van de tv.

Reageer