wifi valt weg

• 25 juni 2018
  • 7 reacties
  • 62 keer bekeken

op verzoek van Stephen-Telfort een eigen topic op Marc1805.

Stephen - Telfort Moderator
Hallo HermanWardt, ik wil je graag vriendelijk verzoeken om een eigen topic te starten. Daarin ook aangeven welk resultaat deze stapen hebben opgeleverd. Bij voorbaat dank!
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm

modem hangt al jaren op dezelfde plaats in de meterkast,hoog boven alles,dus als daar zoek ik het niet meteen het "probleem in"
heb wel het kanaal veranderd, stond op auto en nu op kanaal 11.
dat "lijkt" te werken.
op het moment van wifi verbinding zoeken doet de telefoon er wel wat langer over dan voor een paar weken geleden. ik merkte ook dat als de telefoon geen verbinding kreeg dat de laptop het ook niet had.

7 reacties

Welk modem heb je?
heb de experia v8
die is februari 2017 vervangen omdat er met de oude v8 andere problemen waren
Je wifi omgeving kan de afgelopen tijd drukker geworden zijn.
Je kent deze service pagina?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm
het kan idd drukker geworden zijn maar op een andere modem in huis is er absoluut geen probleem met de wifi. deze modem hangt op zolder om ook daar wifi te hebben en om tv te kijken. die is even voor de info bekabeld. de modem beneden zend wel zijn naam uit maar laat me soms niet of heel laat pas op wifi toe.als ik geen verbinding met de modem krijg dan staat er ook bij dat ik geen internetverbinding heb.
Is het toestel op zolder een modem, router of access point/versterker het is toch cruciaal om de juiste naam te gebruiken om goed advies te krijgen.

De v8 heeft 2,4 ghz WiFi wat zijn beperkingen zeker in een drukke omgeving meebrengt.

Omdat je aangeeft dat een laptop ook problemen geeft ga ik er toch vanuit dat ook hier iets mis is met het WiFi deel van de experia.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Herman, bedankt voor het aanmaken van het dit topic. Je gaf aan dat je van WiFi-kanaal bent veranderd en het nu lijkt te werken. Is dit nog steeds het geval? In afwachting op jouw reactie.
het apparaat dat op zolder lig is een router en overlapt op de eerste verdieping het wifi signaal van beneden.
na het veranderen van het kanaal is het wel beter geworden, maar nog niet helemaal weg.
gisteren kreeg ik geen verbinding en vandaag gaat het beter, moest wel "lang" wachten voordat ik verbinding kreeg (ca1min) blijf daarna wel verbinding houden zonder dat de telefoon terug val op 4g.
als ik nu bij wifi instellingen kijk op mijn telefoon(i-phone 5se) zie ik in huis alleen mijn modem en geen andere signalen van andere modems

Reageer