beantwoord

Wifi valt weg

• 20 november 2012
  • 37 reacties
  • 7494 keer bekeken

Badge
Goedemiddag,
als ik in de kamer zit die +/- 7 meter verwijderd is van mijn modem (die dus in een andere kamer staat) valt mijn wifi verbinding van mijn telefoon meestal weg. Ik wil een apple tv aanschaffen maar ben bang dat door die slechte wifi verbinding dat niet goed werkt.
Is dat normaal of is daar iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door Jelmer 21 november 2012, 16:32

@j.andringa

Op een afstand van 7 meter zou normaal gesproken de Wifi verbinding niet weg moeten vallen. Dit heeft meestal met het modem te maken. Ik heb je een nieuw modem verstuurd en ik lees graag terug of met het nieuwe modem het probleem is verholpen.

Jelmer
Bekijk reactie

37 reacties

Badge
@j.andringa

Op een afstand van 7 meter zou normaal gesproken de Wifi verbinding niet weg moeten vallen. Dit heeft meestal met het modem te maken. Ik heb je een nieuw modem verstuurd en ik lees graag terug of met het nieuwe modem het probleem is verholpen.

Jelmer
Badge
Ik ben heel benieuwd. Het zou prettig zijn want zo heb ik niet zoveel aan mijn wifi.
Ik neem aan als het niet verandert dat ik gewoon mijn oude modem moet blijven gebruiken?

Even een andere vraag.
Kan ik de kabels gewoon in de nieuwe modem overzetten of moet ik nog iets 'installeren' of met wachtwoorden doen? 😕
Badge
@j.andringa

We raden aan de nieuwe adapter en meegeleverde kabels aan te sluiten. Zo weten wij dat alles dat is aangesloten nieuw is bij eventuele problemen in de toekomst. Je hoeft zelf niets te installeren, wel kun je de naam en het wachtwoord van het draadloze netwerk aanpassen. Zie voor hulp draadloos internet instellen.

Jelmer
Badge
Dank voor uw reactie.
Hoe kan ik precies mijn naam en wachtwoord aanpassen?
Ik zou dat graag willen.
Reputatie 8
Badge +17
inloggen in de modem op http://192.168.1.254 password = 1234

onderaan kiezen voor "Network Setting" -> Wireless

op die pagina kan je de SSID naam aanpassen en onderaan het wachtwoord (pre-shared key) aanpassen
Badge
Bedankt, ik ga het proberen met de nieuwe modem.:o
Badge
@j.andringa

We raden aan de nieuwe adapter en meegeleverde kabels aan te sluiten. Zo weten wij dat alles dat is aangesloten nieuw is bij eventuele problemen in de toekomst. Je hoeft zelf niets te installeren, wel kun je de naam en het wachtwoord van het draadloze netwerk aanpassen. Zie voor hulp draadloos internet instellen.

Jelmer

Nog een vraag. Als nu blijkt dat die nieuwe modem geen verschil maakt, moet ik dan de oude weer aansluiten?
Badge
Nog even een vraagje.
Krijg ik een track en trace code zodat ik weet wanneer de nieuwe modem wordt bezorgd?
Ik heb nu geen idee van welke dag...
Badge
Nog even een vraagje.
Krijg ik een track en trace code zodat ik weet wanneer de nieuwe modem wordt bezorgd?
Ik heb nu geen idee van welke dag...
Badge
@j.andringa

Het is nog niet bekend wanneer het modem zal worden afgeleverd. zodra dit bekend is zal ik dat kenbaar maken in dit topic.

Jelmer
Badge
@j.andringa

Jelmer

Maar u schreef eergisterendat het modem was verstuurd dus zou het vandaag toch wel aan moeten komen (in Nederland)
Badge
@j.andringa

De levering van een nieuwe modem kan tot 5 werkdagen duren.

Jelmer
Badge
Beste Jelmer,
ik heb de nieuwe modem (2812) geplaatst en het ziet er naar uit dat ik meer wifi bereik heb, dus daar ben ik blij mee.
Waar ik minder blij mee ben is mijn 'rate'.
Ik heb al eens op meer dan 14000/1035 gezeten en gisteren na het plaatsen van de nieuwe modem was het ruim 12000/900.
Nu is het 7512/936 (zie BIJLAGE)  en dat is te weinig. Ik krijg dan ook problemen met mij ITV HD.
Zou hier iets aan gedaan kunnen worden op korte termijn?
Badge
Goedemiddag Jelmer,

IK BEN MIJ HD ZENDERS KWIJT.
Gisteravond waren ze er gewoon na het installeren van de nieuwe modem maar vanochtend samen met de lage rate heb ik ook geen HD zenders meer.
Please help me zonder dat ik weer naar klantenservice moet bellen...
Badge
Beste Jelmer of iemand anders van Telfort webcare,

ik heb zojuist mijn modem en ITV opnieuw opgestart en toe was de rate weer ruim 12000/900 en had ik mijn HD zenders weer terug.
Ik had begrepen dat ik de modem de 1e week gewoon aan moest laten staan maar als in eens de volgende ochtend zonder dat er iets is gebeurd hier in huis de 'rate' met meer dan 1/3 is gekelderd en daardoor de HD zenders er ook niet meer zijn (HDMI 576) dan 'waag ik toch de stap' en het hielp.
Nu hoop ik dat in de komende dagen de rate toch wordt verhoogd naar boven 14000 mb want dat was het een aantal weken geleden ook en ik neem niet aan dat de Zyxel 2812 minder doorgeeft dan den 2601...

Ik wacht met spanning op een reactie van u op mijn berichtjes. (Het ging zo goed vorige week...)
Reputatie 8
Badge +17
Het is verstandig om de modem ALTIJD aan te laten staan.
  1. vanwege de firmware updates die 'snachts naar de modem gestuurd worden
  2. vanwege dat de DLM 'snachts de lijnaanpassingen doet nav de stabiliteit van de lijn in de voorgaande periode

Als je de modem uit-en aan moet zetten, gebruik dan de powerknop aan de zijkant.

De P2812 modem heeft, als de standaard firmware er nog inzit, wat het geval is direct na levering, op ADSL een mindere lijnsnelheid. Die is verbeterd in een nieuwere versie.
Vandaar dat je nu nog niet de optimale lijnsnelheid haalt.

Gewoon de modem aan laten staan en geduld hebben!
Badge
Het is verstandig om de modem ALTIJD aan te laten staan.
  1. vanwege de firmware updates die 'snachts naar de modem gestuurd worden
  2. vanwege dat de DLM 'snachts de lijnaanpassingen doet nav de stabiliteit van de lijn in de voorgaande periode

Als je de modem uit-en aan moet zetten, gebruik dan de powerknop aan de zijkant.

De P2812 modem heeft, als de standaard firmware er nog inzit, wat het geval is direct na levering, op ADSL een mindere lijnsnelheid. Die is verbeterd in een nieuwere versie.
Vandaar dat je nu nog niet de optimale lijnsnelheid haalt.

Gewoon de modem aan laten staan en geduld hebben!

Toen ik  gisteravond de modem had aangesloten was de rate boven de 12.000. Vanochtend was hij rond de 7500 en had ik geen HD zenders meer. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dagen moet wachten tot hij weer is 'bijgekomen' en dan pas weer de HD zenders heb? Vandaar dat ik hem opnieuw heb opgestart en als hij zo blijft blijf ik er ook van af. Ik heb hem inderdaad met de aan/uit knop uit en aangezet met 6 tellen er tussen.
Reputatie 8
Badge +17
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dagen moet wachten tot hij weer is 'bijgekomen' en dan pas weer de HD zenders heb?

Dat zeg ik toch ook niet? Je mag de modem best uit-en aanzetten via de powerknop. Ik geef alleen aan dat op langere termijn het verstandigeris om de modem aan te laten staan vanwege de punten die ik noem...

Als je inlogd in de modem (standaard password = 1234) en je gaat via
"Diagnostics" kan je zien wélke snelheid de lijn uiteindelijk gaat halen (attainable speed)
Als de attainable speed ongeveer gelijk is aan de current speed zal het niet veel uithalen om de modem te resetten.

Badge
[quote]
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dagen moet wachten tot hij weer is 'bijgekomen' en dan pas weer de HD zenders heb?

Dat zeg ik toch ook niet? Je mag de modem best uit-en aanzetten via de powerknop. Ik geef alleen aan dat op langere termijn het verstandigeris om de modem aan te laten staan vanwege de punten die ik noem...

Als je inlogd in de modem (standaard password = 1234) en je gaat via
"Diagnostics" kan je zien wélke snelheid de lijn uiteindelijk gaat halen (attainable speed)
Als de attainable speed ongeveer gelijk is aan de current speed zal het niet veel uithalen om de modem te resetten.

Dat is juist het vreemde. Vanochtend stond hij dus in beide gevallen op 7512/936 dus ook bij attainable speed. Toen ik hem heb uit en aan gezet stond hij in beide gevallen op 12668/940. (zie bijlagen alleen is hier niet de attainable speed zichtbaar maar dat moet u maar aannemen.)
Het is trouwens wel vreemd dat die attainable speed nu lager is dan met mijn oude modem, de zyxel 2601, toen was hij ruim 14000 en soms 15000.
Badge
@j.andringa

Jelmer

Goedemorgen Jelmer,
ik heb gisteren al een berichtje geschreven dat de rate van mijn nieuwe modem zo laag is en dat ik daardoor geen HD zenders heb.
Ik heb hem gisterochtend aan en uit gezet en toen was het weer goed.
Vanochtend was het weer hetzelfde liedje 8000/777 (zie bijlage)
Ik weet dat hij 's-nachts iets doet maar ik vind het verschil tussen 14000 en 8000 wel erg groot en wil graag HD kunnen kijken.
Is hier iets aan ten doen?
Badge
@j.andringa

Ik heb een storingsmelding aangemaakt om de snelheid van je verbinding te verbeteren. Er wordt binnen 3 werkdagen contact met je opgenomen voor een monteursafspraak.

Jelmer
Badge
@j.andringa

Ik heb een storingsmelding aangemaakt om de snelheid van je verbinding te verbeteren. Er wordt binnen 3 werkdagen contact met je opgenomen voor een monteursafspraak.

Jelmer

Dank je Jelmer voor je bemoeienis, ik zag zojuist dat de snelheid is aangepast en hoop dat het morgenochtend ook nog zo is. Ik ga er van uit van wel:o
Badge
Beste Jelmer,
ik heb een nieuwe modem gehad (2812) voor een betere wifi ontvangst. Het is inderdaad verbeterd want eerst had ik in de kamer (op +/- 7 a 8 mtr) geen ontvangst en nu wel al zakt het als ik van mijn modem weg loop meteen naar 1 a 2 streepjes van de 3.
Nu vraag ik mij af of het zin zou hebben om nog een router op de modem aan te sluiten voor nog meer ontvangst, b.v. de Sitecom WLR 4000. Is dat een goed idee of zou het niet helpen?
Ik vind het ook zonde om geld uit te geven als het niet werkt en misschien zit er ook niet meer bereik in?
Badge
@j.andringa

Fijn om te lezen dat de Wifi met het nieuwe modem beter werkt. Ik vermoed dat een externe router de situatie niet zal verbeteren.

Jelmer
Badge
Op dit moment heb ik steeds wegvallende WIFI verbinding, Ik had paar keer klantenservice gebeld. Ze hebben paar keer kanaal veranderd en ik had geen verbetering gemerkt. Vandaag ben ik door Telfort Klantenservice gebeld en ik moest Insider downloaden en gaan proberen.

Ik had eerste paar maanden geen enkel probleem mee gehad met WIFI verbinding. De apparaten (laptop/Iphone) zijn ook niet veranderd en modem staat nog steeds op hetzelfde plek. Ik vroeg aan de medewerk of ik nieuwe modem kan krijgen, zij komt steeds mee dat er niks aan de hand is met de modem.

Reageer