beantwoord

Wifi valt vaak weg

  • 22 mei 2020
  • 11 reacties
  • 197 keer bekeken

Badge

Hallo,

Wifi valt vaak weg. Ik heb het hele stappenplan van de site al enkele malen doorlopen, maar er ontstaat geen verbetering.

Ivm thuiswerk-situatie is wifi erg gewenst. Wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 mei 2020, 16:24

Hoi @Belinda70sim, ik zie dat er al contact is geweest en dat er een nieuw modem is aangevraagd. Komt zo snel mogelijk naar je toe. :)

@Rogier1972, ik heb ook even naar jouw verbinding gekeken. Deze meet helemaal stabiel. Dus daar zit het probleem niet, waarschijnlijk is bij jou hetzelfde aan de hand en is de WiFi module op. Voor jou heb ik een nieuw modem aangevraagd. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en graag een speedtest uitvoeren bedraad en via WIFI en de resultaten hier plaatsen

Badge

 

Beste Jimmy,

 

Het is een Experia V8-modem. Ik heb zojuist de 2 speedtests gedaan.

 

  • Speedtest bedraad:

           https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9e5228d0-9c51-11ea-9595-edff0aff72ac

 

  • Speedtest wifi:

           https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/872be180-9c53-11ea-927b-4f345b8bd8ac

 

 

Reputatie 8
Badge +18

Heb ik het goed dat je abonnement 50 Mb download heeft, in dat geval is je WiFi ook aannemelijk, heb je al eens gewisseld van een WiFi kanaal via je modem zie onderstaande link

 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm

Badge

Ja, ik heb meerdere kanalen geprobeerd.

Ik weet uit m'n hoofd niet wat ik in mijn abonnement heb zitten; het gaat me ook niet zozeer om de snelheid, maar wel dat de wifi meerdere malen per dag (elke dag) ‘wegvalt', de speedtest hierboven is ook maar een moment-opname. Bij een dip (maar ik weet niet wanneer die komt), is de speedtest een stuk minder florissant.

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent, als je van alles geprobeerd hebt dan zou het best aan het WiFi gedeelte van je modem kunnen liggen

Badge

Ik heb het profiel zojuist aangevuld.

De plotselinge dip van de wifi is een probleem die we vaker lezen op het forum, er kunnen allerlei testen worden voorgesteld ik durf nu al wel te zeggen dat de wifizender van deze v8 op is.

Badge

Wat kan ik nu het beste doen?

Wat kan ik nu het beste doen?

Bellen met de klantenservice of even geduld hebben dan pakt een Telfort moderator dit op en zal de zaak beoordelen.

Ik heb die dip ook best wel vaak. Ik heb een internetradio die daardoor uitvalt ook en tijdens videocalls schakel ik soms maar op 4G over. Ik zou wel een app willen hebben die gewoon gedurende een dagdeel het wifisignaal monitort. Bestaat die?

Mvg

Rogier

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Belinda70sim, ik zie dat er al contact is geweest en dat er een nieuw modem is aangevraagd. Komt zo snel mogelijk naar je toe. :)

@Rogier1972, ik heb ook even naar jouw verbinding gekeken. Deze meet helemaal stabiel. Dus daar zit het probleem niet, waarschijnlijk is bij jou hetzelfde aan de hand en is de WiFi module op. Voor jou heb ik een nieuw modem aangevraagd. 

Reageer