beantwoord

wifi valt steeds weg met iphone 6 en ipad air 2, niet met mijn nieuwe ipad. Experiabox V8

• 19 juni 2018
  • 23 reacties
  • 1238 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen allemaal. Ik heb al een aantal maal telefonisch contact gehad en ben daar zeer vriendelijk geholpen, echter mijn probleem is nog niet opgelost. Alle instellingen zijn nagelopen, ander kanaal. Alles opnieuw ingesteld, zelfs een nieuwe box.
Ik heb sinds een aantal weken een probleem met de wifi met mijn Iphone 6 en Ipad air 2. Niet met mijn Ipad 2017. De Iphone 6 en de Ipad Air 2 werken elders wel prima dus het ligt echt aan de combinatie van mijn Iphone/Ipad en de experiabox v8. Beiden werken afzonderlijk van elkaar prima alleen de combinatie is denk ik niet echt fijn. Op mijn werk, bij familie/vrienden pakt hij het direct weer op.
Het wifi verbindt alleen als ik dit handmatig weer verbind maar als ik dan even weg ben geweest of na de nacht, dan moet ik dit allemaal weer opnieuw doen.
Dit is heel vervelend omdat ik radio stream met mijn Ipad en nu voor mijn Iphone kosten moet maken door een grotere bundel te nemen 😞
Is hier iets meer over bekend?
Ik hoor het graag van jullie. Alvast dank voor de tijd en moeite en een fijne dag.
icon

Beste antwoord door Stephen 28 juni 2018, 16:00

Wij hebben meerdere signalen ontvangen van klanten die WiFi problemen ervaren met hun iPhone in combinatie met hun Experiabox V8 modem. Om het overzicht te bewaren plaats ik een slotje op dit topic en verwijs ik graag door naar onderstaand topic.

iPhone maakt geen goede verbinding met V8
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 1
Niemand?
Als je googled op "v8 iphone" krijg je heel wat hits. Er blijken regelmatig verbindings problemen te zijn via wifi tissen de V8 en Iphone/Ipad.
Maar een eenduidige oplossing heb ik niet gezien. De meeste topics bij KPN en Telfort eindigen onbeantwoord of dat het na een paar dagen weer normaal werkt.
Reputatie 1
Dank je wel Nelly jacoba, ja dat had ik ook gezien. Ik hoop dat Terfort hier nog op terug gaat komen via het forum. Het enige wat ik bij de klantenservice aan de telefoon te horen kreeg is dat ze, : " zelf geen iphone hebben dus dat het lastig is voor ze " Op zich ook wel vreemd want je zit toch bij de klantenservice 😉 In ieder geval wacht ik nog even af want het is wel heel vervelend en dwingt mij om een duurder abonnement te nemen omdat ik over mijn bundel heen zit.
Bedankt ! 🙂
Ik denk dat het advies in 1e instantie zal zijn:
Modem reset naar fabrieksinstellingen.
Iphone en Ipad idem (denk om back-up!).
En dan verbinding met V8 opnieuw instellen.
Heb je dat al eens geprobeerd?
Dan begin je op alle 3 de apparaten met een schone lei.
Reputatie 1
Ja, ik heb alles geprobeerd. Zelfs een nieuw modem ontvangen ( zeer netjes van Telfort ) maar deze V8 geeft dezelfde klachten. Vandaar dat ik denk dat de combinatie van mijn iphone 6 en "oudere" ipad air2 , met de V8 geen goede combinatie is. Ik had hiervoor een Zyxel en nooit problemen, alleen deze is defect gegaan.
Verder werkt het overal zonder problemen en pakt mijn telefoon direct het wifi signaal. Zelf als ik daar lange tijd niet geweest ben.
Reputatie 1
Wij hebben dezelfde problemen met de V8. Na alles geprobeerd te hebben, gisteren een nieuw modem gekregen van Telfort (weer een V8). De problemen zijn exact hetzelfde gebleven. Met een oude Nexgear router achter de V8 is er geen enkel probleem met wifi. Gezien de vele problemen bij Telfort en KPN is dit natuurlijk een bekend probleem, wat men echter niet graag oplost. Alle V8 modems moeten hiervoor namelijk worden vervangen. Dus laat Telfort haar klanten maar wat heen modderen en uiteindelijk zelf oplossingen bedenken/maken (zoals wij nu hebben gedaan). Hoewel wij verder heel tevreden zijn met tv, bellen en (vast) internet (100/100), is dit niet bepaald service verlenen. Als je iets levert wat niet goed is, moet je dat oplossen. Hoe vervelend (of prijzig) dat ook kan zijn.
Als je iets levert wat niet goed is, moet je dat oplossen. Hoe vervelend (of prijzig) dat ook kan zijn.

Eens.
Maar deze zelfde zin kan je met hetzelfde recht op een Apple forum plaatsten.
Reputatie 1
Allereerst dank voor jullie reacties en blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Ik zou het zeer op prijs stellen dat iemand van Telfort zelf ook zou kunnen reageren op mijn reactie.

Het klopt dat dezelfde zin ook op een Apple forum geplaatst zou kunnen worden. Het is de combinatie denk ik van beiden. Met nieuwe Apple apparatuur gaat het wel goed ( ipad 2017 )
Echter moet telfort dan wel vermelden dat de diensten die zij aanbieden niet met deze combinatie niet optimaal is.

Wat bedoel je met een router erachter plaatsen ? Als dit de oplossing is dan zou het fijn zijn als Telfort mij dit aan zou kunnen bieden.
Nogmaals bedankt voor de reacties
Een router of een wifiversterker.
Dan heb je een ander apparaat dat de wifi verzorgt.
Telfort verkoopt die ook.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm
Reputatie 1
Een router of een wifiversterker.
Dan heb je een ander apparaat dat de wifi verzorgt.
Telfort verkoopt die ook.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm

Dank je wel Nelly Jacoba. Net weer contact gehad en ze sturen weer een ander type modem op. Een V10. Zeer netjes weer van Telfort.
Als dit het niet oplost dan zal ik zeker jullie oplossing gaan proberen. Wederom bedankt.
Dat is mooi!
Dit is de 1e keer dat ik lees dat ze een V8 omruilen voor een V10. :)
Deze heeft naast de 2.4 GHz band ook wifi via de 5 GHz band..
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-experia-box-v10.htm
Reputatie 1
Dat is mooi!
Dit is de 1e keer dat ik lees dat ze een V8 omruilen voor een V10. :)
Deze heeft naast de 2.4 GHz band ook wifi via de 5 GHz band..
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-experia-box-v10.htm

Oh dat is heel fijn inderdaad. Dan zal ik mij van te voren wel goed gaan inlezen of de iphone en ipad hier wel mee overweg kunnen. Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 3
Badge +4
Vooraleerst mijn excuses voor de late reactie! Op het forum streven we ernaar om binnen 3 werkdagen te reageren. Fijn dat je bent geholpen door een van mijn collega's, @vraaghet.
Maak je ook gebruik van een WiFi versterker, @tijssron? Ik ga graag voor je aan de slag om dit probleem voor je op te lossen, dus wanneer een versterker het niet op lost hoor ik het graag van je zodat we kunnen kijken naar andere mogelijkheden! Zou je je profiel willen aanvullen met je klantnummer? Dan kan ik je gegevens erbij pakken!
Reputatie 1
@Rozemarijn - Telfort Nee, wij gebruiken geen WiFi versterker. Volgens mij lost dat het probleem ook niet op, want we zitten ongeveer tegen het modem aan (halve meter er vanaf)🤨. Als dat het problemen wel oplost volgens jullie, ontvang ik die graag (gratis uiteraard, want dat is geen probleem wat wij zelf veroorzaken). Alvast bedankt voor het uitzoekwerk. Groet, Ronnie.
Reputatie 1
En toen bleef het stil..........................
Reputatie 1
En toen bleef het stil..........................

Dat klopt want ik heb het modem gisteravond pas ontvangen 😉 Nog geen tijd gehad om deze te installeren maar dat ga ik vanmiddag doen.
Ik had al gebeld waar hij bleef maar omdat het een V8 omruilen was voor een V10 moesten ze dit apart aanvragen. Ben jullie dus nog niet vergeten hoor.
Reputatie 8
Badge +11
@vraaghet
Ik denk dat het niet op jou sloeg, maar op de eigen vraag van @tijssron waarop nog geen reactie is gekomen van @Rozemarijn - Telfort.
Reputatie 1
Nou hij is geïnstalleerd hoor. Alles werkt en de Speedtest van mijn iphone geeft zelfs dubbele snelheid aan nu. Allemaal bedankt voor de adviezen en Telfort bedankt voor de service.
@tijssron ik zou mijn probleem als voorbeeld nemen en ook een v10 vragen. Succes allemaal en een fijne dag 🙂
Reputatie 3
Badge +4
@tijssron in het systeem heb ik teruggelezen dat er 22 juni een nieuw modem jouw kant op is gestuurd. Hoe gaat het nu met dit nieuwe modem? Wanneer dit het niet op lost, zou ik graag met je verder willen kijken wat er mogelijk is.

Fijn dat het is gelukt met het nieuwe modem, @vraaghet! Laat het me weten als er iets is wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Het nieuwe modem heeft, zoals ik al schreef, niets opgelost. Ik denk dat alleen een V10 modem het probleem zal verhelpen.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Tijssron,

Er is verschillende miscommunicatie ontstaan in dit topic, mijn excuses hiervoor. Er is door de tweede lijn een nieuw modem jouw kant op gestuurd, zou je aan me willen terugkoppelen hoe het gaat met dit nieuwe modem? Mocht dit je problemen niet oplossen, dan denk ik graag met je mee om andere oplossingen te vinden. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
@Rozemarijn - Telfort Het nieuwe modem (V8) geeft precies dezelfde problemen. Ik vermoed dat alleen een nieuw V10 modem het probleem op gaat lossen (ook gezien de vele andere ervaringen die op internet te lezen zijn).
Reputatie 8
Badge +7
Wij hebben meerdere signalen ontvangen van klanten die WiFi problemen ervaren met hun iPhone in combinatie met hun Experiabox V8 modem. Om het overzicht te bewaren plaats ik een slotje op dit topic en verwijs ik graag door naar onderstaand topic.

iPhone maakt geen goede verbinding met V8