beantwoord

WiFi valt steeds weg

• 30 december 2018
  • 4 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik ben sinds afgelopen donderdag aangesloten op het Telfort netwerk, glasvezel.
Bijna alles werkt goed, behalve de WiFi. Deze valt steeds weg op de tablet en iPhone. Heel irritant. De Telfort interactieve tv-app blijft ook steeds hangen na een paar minuten. Heb al gereset en de kanalen gewijzigd. Wat kan ik nog meer doen of is de router gewoon niet goed?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 januari 2019, 15:58

Goed om te lezen dat het daarmee beter gaat! Kanaal 12 wordt niet overal gebruikt, niet alle apparatuur kan daarmee verbinden. Hetzelfde geldt voor kanaal 13, in onder andere Japan en Amerika worden die niet gebruikt, waardoor veel apparatuur uit die landen er niet mee overweg kan. Dat kan, in jouw voordeel, ook betekenen dat het een rustig kanaal is en dat je daarmee een betere verbinding hebt. Het is vaak een kwestie van verschillende kanalen proberen tot je de beste hebt gevonden.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Welkom op het Telfort forum, PatrickSV. Een wegvallende WiFi verbinding kan lastig zijn inderdaad. Doordat dat signaal door de lucht gaat is het gevoelig voor omgevingsfactoren. Op deze pagina worden meerdere tips gegeven om de WiFi verbinding te verbeteren, zou je die kunnen doen?
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @PatrickSV, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het met de link in mijn vorige bericht nog verbeterd?
via de link ben ik niks wijzer geworden. Internet werkt gewoon goed...als deze het doet. Is maar een paar keer dat ie nu nog weigerd. Ik heb de WiFi nu vast op kanaal 12 staan. Nu heb ik er veel minder last van.
Reputatie 8
Badge +10
Goed om te lezen dat het daarmee beter gaat! Kanaal 12 wordt niet overal gebruikt, niet alle apparatuur kan daarmee verbinden. Hetzelfde geldt voor kanaal 13, in onder andere Japan en Amerika worden die niet gebruikt, waardoor veel apparatuur uit die landen er niet mee overweg kan. Dat kan, in jouw voordeel, ook betekenen dat het een rustig kanaal is en dat je daarmee een betere verbinding hebt. Het is vaak een kwestie van verschillende kanalen proberen tot je de beste hebt gevonden.

Reageer