beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 13 juni 2018
  • 9 reacties
  • 494 keer bekeken

Al geruime tijd hebben wij last dat de Wifi weg valt wanneer we met de laptop bezig zijn.
Wij hebben een Experia box V8.
Deze is al verplaatst buiten de meterkast omdat het idee bestond dat er teveel straling in de omgeving van de box zou zijn. De monteur van Telfort is geweest en heeft de signaalsterkte gemeten, en deze is continu zeer sterk.
Ook de harde reset is meerdere keren gedaan, maar geen resultaat. We gaan toch wel heel erg aan de Experia box twijfelen omdat het gebruiken van de laptop op een andere locatie geen problemen geeft.
Ook hebben we de laptop voor de zekerheid twee maal laten testen bij het bedrijf waar we hem gekocht hebben, en ook daar geen probleem. Moeten we dan toch aan een nieuwe Experia box gaan denken ? We horen het graag

Met vriendelijke groet,

Reinier en Betsy

Topic verplaatst i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 10 juli 2018, 17:57

Hi Reinier,

Dat is niet zo leuk om te horen 😞 Ik begrijp dat je je het modem direct op het IS/RA punt hebt aangesloten en nog steeds een instabiele verbinding ervaart. Heb je dit probleem ook bekabeld? Wanneer je je TP link bekabeld aan sluit en gebruik maakt van het 5Ghz kanaal, heb je dan ook een instabiele lijn? Ik zie dat de verbinding naar het IS/RA punt goed loopt. Maak je gebruik van een ronde DSL kabel die niet langer is dan 1,5 meter? Dit wordt namelijk wel geadviseerd, om een zo stabiel mogelijke lijn te realiseren. Ik hoor het graag van je!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifiinstellingen-zo-haal-je-het-beste-uit-wifi.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/signaal-wifi-uitbreiden-en-versterken.htm

http://www.domoticabc.nl/domotica/10-simpele-tips-om-uw-wifi-verbinding-te-verbeteren/
https://www.apparata.nl/nieuws/zeven-tips-om-je-wifisignaal-te-verbeteren-7831
https://www.kpn.com/beleef/innovatie-techniek/oplossingen-om-je-wifi-signaal-te-verbeteren.htm
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/verbeter-je-wifisignaal-met-deze-8-tips/
Reputatie 3
Badge +4
Hi Reinier en Betsy,

Wat balen dat jullie WiFi zo vaak weg valt zeg! Hebben de tips die Babylonia heeft genoemd geholpen? Via de website kunnen jullie ook de stappen doorlopen bij de WiFi check en alle mogelijke oorzaken uitsluiten. Hebben jullie dit al gedaan? Wanneer dit niets oplevert hoor ik het graag van jullie zodat we kunnen kijken naar andere mogelijke oplossingen!
Beste Rozemarijn,

We zijn al maanden aan het sukkelen en hebben zo ongeveer alles al geprobeerd.
Het meest voor de hand liggende is toch wel dat de Experia box niet goed is. wat opvalt is dat hij het bekabelt naar de computer het wel goed doet.
Hoor graag hoe verder.


Groet, Reinier
Reputatie 8
Badge +18
In de link van Rozemarijn wordt ook de optie Wifi versterker genoemd die kun je aanschaffen voor 50 euri en als je die bekabeld aansluit dan kun je zelfs gebruik maken van de 5 Ghz band.

Als men besluit om je een nieuw modem toe te sturen dan krijg je volgens het modembeleid van Telfort wederom een V8 modem
Reputatie 3
Badge +4
Hi sc1001659878,

Net heb ik een nieuw modem jouw kant op gestuurd, deze kun je binnen enkele werkdagen verwachten. Wanneer dit het niet op lost zou ik je adviseren om zoals Jimny al noemde een WiFi versterker te overwegen. Laat je het me weten of het modem dit probleem op lost? Ik hoor het graag van je!
Dag Rozemarijn,
Fijn dat er een nieuw modem geregeld wordt.
Ik zal het zeker laten weten of hiermee het probleem opgelost is.

Alvast bedankt.

Groet, Reinier
Reputatie 3
Badge +4
Helemaal goed, we wachten het af 🙂
Goedenavond Rozemarijn,
Zoals beloofd hierbij de reactie na het installeren van de nieuwe Experia box.
Het probleem is niet opgelost helaas.
Nu heb ik ook nog een Acces Point tp-link er bij tussen gezet.
Het lijkt hiermee wat te zijn verbeterd, maar helemaal goed is het nog niet.
Heb ook nog weer de laptop laten testen, maar daar zit geen enkel probleem in volgens de leverancier.
Misschien hebben jullie nog een idee wat ik zou kunnen ondernemen, anders zal ik hem toch bekabeld moeten gaan gebruiken.
Ik hoor het wel.

Groet, Reinier
Reputatie 3
Badge +4
Hi Reinier,

Dat is niet zo leuk om te horen 😞 Ik begrijp dat je je het modem direct op het IS/RA punt hebt aangesloten en nog steeds een instabiele verbinding ervaart. Heb je dit probleem ook bekabeld? Wanneer je je TP link bekabeld aan sluit en gebruik maakt van het 5Ghz kanaal, heb je dan ook een instabiele lijn? Ik zie dat de verbinding naar het IS/RA punt goed loopt. Maak je gebruik van een ronde DSL kabel die niet langer is dan 1,5 meter? Dit wordt namelijk wel geadviseerd, om een zo stabiel mogelijke lijn te realiseren. Ik hoor het graag van je!

Reageer