beantwoord

wifi valt steeds weg

Badge
Wij hebben een zyxel modem en sinds lange tijd valt de wifi steeds weg of is heel erg traag. Al van alles geprobeerd resetten /harde reset, nieuwe kabels er naar toe enz hele processen doorlopen , maar hij blijft het houden. Tot grote ergenis van iedereen hier thuis. Zou het kunnen zijn dat de modem te oud wordt hebben deze sinds 2012. Graag hoor ik of iemand nog een bruikbare oplossing heeft.
mvg Sandra
icon

Beste antwoord door sandrab 19 juli 2017, 20:22

Bedankt voor de goede service. Modem draait ondertussen en we hebben weer internet.
mvg Sandra
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Heb je al eens van wifikanaal gewisseld..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm
Badge
Ja dat is ook al gebeurd,
Reputatie 8
Badge +19
Dan lijkt het me tijd worden om deze reeds 'verouderde' modem om te laten ruilen voor een nieuwe.
De ZyXEL wordt overigens niet meer geleverd dus je krijgt dan een Experiabox V8 waarvan de wifi ook geen krachtpatser is.
Maar alles beter dan dit lijkt me.

N.B. het is een mogelijkheid om zelf een wifi-router of accesspoint aan te schaffen en deze achter de modem te installeren.
De meeste hebben nu naast de 2,4 Ghz band ook een 5 Ghz band en dat lost vrijwel zeker je problemen op.
Badge
Dan lijkt het me tijd worden om deze reeds 'verouderde' modem om te laten ruilen voor een nieuwe.
De ZyXEL wordt overigens niet meer geleverd dus je krijgt dan een Experiabox V8 waarvan de wifi ook geen krachtpatser is.
Maar alles beter dan dit lijkt me.

N.B. het is een mogelijkheid om zelf een wifi-router of accesspoint aan te schaffen en deze achter de modem te installeren.
De meeste hebben nu naast de 2,4 Ghz band ook een 5 Ghz band en dat lost vrijwel zeker je problemen op.

ja ik ben best bereid er wat extra voor aan te schaffen , maar als het aan de modem ligt , lijkt mij dan niet het probleem op te lossen.
Reputatie 8
Badge +19
Als je een wifi-router of accesspoint aanschaft kan je de wifi van de modem uitzetten want dat staat dan los van elkaar.
Je gebruikt dan alleen de wifi van de aangeschafte router.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sandra, welkom op het forum! VInd je het goed als ik je een nieuw modem toestuur? In afwachting van jouw reactie.
Badge
Hallo Sandra, welkom op het forum! VInd je het goed als ik je een nieuw modem toestuur? In afwachting van jouw reactie.
Beste Stephen van Telfort ,

Graag! want het wordt er alleen maar beroerder op , zo erg dat we erover denken om over te stappen op een andere provider.
Heb je nog gegevens van mij nodig?

mvg Sandra
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Sandra, ik hoop niet dat je gaat overstappen. Je gegevens zijn bekend en een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert?
Badge
Bedankt voor de goede service. Modem draait ondertussen en we hebben weer internet.
mvg Sandra
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Sandra en graag gedaan!

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopstephen
Alvast bedankt!