Wifi valt steeds weg (2)

• 5 april 2017
  • 1 reactie
  • 629 keer bekeken

Een aantal weken geleden heb ik een melding gedaan dat wij veel problemen ondervinden met Telfort Internet, omdat onze wifiverbinding steeds wegvalt op de laptop. We krijgen dan de melding 'Geen toegang, beveiligd'. Hierop is ons een nieuw modem toegestuurd, maar sindsdien zijn de problemen alleen nog maar verergerd. De wifiverbinding valt nu zeker twintig keer per dag uit op de laptop, soms zelfs elk kwartier en kan alleen worden hervat als we de verbinding handmatig verbreken en weer opstarten. Op onze mobiele telefoons hebben we veel minder problemen met de wifiverbinding.

Wat kan het probleem zijn als het niet aan het modem ligt? We hebben alles al geprobeerd, resetten, opnieuw instellen, kanalen wijzigen, systeemherstel van de lapotop... Het begint behoorlijk irritant te worden, zeker omdat ik thuis werk en dan behoefte heb aan een goede internetverbinding.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +18
Is je laptop up to date, ik denk dat je driver van de WLAN card niet up to date is omdat de mobiele telefoons wel de wifi oppakken van je modem.
Wat voor besturingsprogramma zit er op de laptop windows xp windows 7 windows 10

Google is in deze situatie je beste vriend

Neem onderstaande link eens door

https://www.windows-helpdesk.nl/problemen-wifi-verbinding-oplossen/

Reageer