beantwoord

Wifi valt regelmatig weg, niet op alle apparaten

• 22 juni 2019
  • 3 reacties
  • 172 keer bekeken

Sinds enkele maanden hebben we een nieuw modem, omdat het vorige modem stuk was.
Helaas heb ik nu al wekenlang problemen met wifi. Op de laptop en mijn telefoon valt wifi nl. regelmatig weg. Soms meerdere keren in vijf minuten. Ik klik dan opnieuw op 'verbinding maken' en dan doet hij het weer even. Het maakt niet uit hoe ver ik van het modem af zit. Opmerkelijk is dat mijn man met zijn smartphone geen problemen heeft. Bij mijn smartphone en laptop merk ik dat ik minder problemen heb als ik bij één van beide wifi uitzet. Maar dat is niet altijd haalbaar.

Graag hoor ik wat ik hier aan zou kunnen doen! Van een medewerker van Telfort heb ik een aantal tips gekregen o.a. om de snelheid te verbeteren. Dat is het probleem niet, want als ik wifi heb, doet hij het ook goed. Het probleem is dat wifi heel vaak wegvalt.

Wie kan helpen?

Groet,
Willyjanne
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 24 juni 2019, 12:01

Hoi @Willyjanne, niet fijn dat je WiFi verbinding de laatste weken steeds wegvalt. Ik begrijp dat je er niet op alle apparaten even veel last van hebt. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing!

Doordat WiFi een draadloze verbinding is, wordt deze gemakkelijk verstoord door andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Denk bijvoorbeeld aan alle andere WiFi verbindingen van buren in je omgeving, maar ook andere apparatuur die een draadloos signaal uitzenden en daardoor jouw signaal kunnen verstoren. Het helpt daarom vaak om de instellingen in het modem te veranderen, zodat je hier minder last van hebt. We hebben een handig stappenplan om je WiFi te verbeteren, ik raad je aan om dat te proberen en verwacht dat dat goed zal helpen 🙂

Laat je weten of het is gelukt en of het heeft geholpen? Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Geef het modem een harde reset door het gaatje achterop het modem 10 sec. met een puntig voorwerp in te drukken.
Welk modem heb je precies
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Willyjanne, niet fijn dat je WiFi verbinding de laatste weken steeds wegvalt. Ik begrijp dat je er niet op alle apparaten even veel last van hebt. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing!

Doordat WiFi een draadloze verbinding is, wordt deze gemakkelijk verstoord door andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Denk bijvoorbeeld aan alle andere WiFi verbindingen van buren in je omgeving, maar ook andere apparatuur die een draadloos signaal uitzenden en daardoor jouw signaal kunnen verstoren. Het helpt daarom vaak om de instellingen in het modem te veranderen, zodat je hier minder last van hebt. We hebben een handig stappenplan om je WiFi te verbeteren, ik raad je aan om dat te proberen en verwacht dat dat goed zal helpen 🙂

Laat je weten of het is gelukt en of het heeft geholpen? Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.
Reputatie 8
Badge +9
@Willyjanne Ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien, ik hoop dat dat een goed teken is! Zo niet, of als je vragen hebt, laat het hier gerust weten.

Reageer