Wifi valt regelmatig weg.

• 26 juni 2017
  • 5 reacties
  • 257 keer bekeken

Ik heb windows 10 en een experia box v8 en met deze combinatie is het algemeen bekend dat de wifi regelmatig wegvalt, pc opnieuw opstarten en het werkt weer. Ander kanaal, telefonisch contact met de helpdesk die op afstand in de modem instellingen hebben aangepast helpen allemaal niet. Dit probleem is al lang gaande dus mijn vraag is wanneer gaat dit opgelost worden? Dit is ondertussen behoorlijk irritant aan het worden.

Alvast bedankt.

Eric

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Eric, wat balen dat je zo vaak last hebt van wegvallende wifi. Kan me voorstellen dat je daar helemaal gek van wordt. Er zijn voor zover ik weet geen problemen tussen de Experiabox V8 en Windows 10. Vaak zijn er andere aantoonbare oorzaken waarom de wifi niet goed werkt. Om die reden wil ik graag meer informatie van je hebben. Merk je dat je wifi verbinding alleen op je PC weg valt en niet op andere apparaten? Zijn er veel andere wifi netwerken in de buurt? Merk je een verbetering als je het modem een reset hebt gegeven door het reset knopje 10 seconden ingedrukt te houden met een pen of paperclip? Ik hoor het graag van je.
Wieger, dank voor je reactie. Ik heb de modem als is vaker gereset en kan geen verschil merken. Het is alleen de laptop waar regelmatig de verbinding van wegvalt, de rest blijft het doen (anroid). En in een woonwijk zijn er eenmaal meer wifi netwerken. Hiervoor kpn gehad met een v10 modem en daar nooit problemen mee gehad.

Hopelijk kan je hier meer mee.

Groeten,
Eric
Reputatie 7
Badge +7
Hey Eric, dat maakt het inderdaad lastig. Als ik het goed begrijp is de situatie als volgt: je wifi verbinding valt weg op je laptop, terwijl op je mobiele telefoon op dezelfde plek je wifi nog wel werkt? Want dat zou namelijk een indicatie zijn van een probleem met je wifi adapter in je laptop. Dan kan het opnieuw installeren van de driver het probleem namelijk oplossen. Dan verwacht ik namelijk niet dat het in de Experiabox V8 mis gaat.
Inderdaad met mobiel geen problemen. Is het eenvoudig om de driver opnieuw te installeren?
Reputatie 7
Badge +7
Het opnieuw installeren of bijwerken van je driver is redelijk eenvoudig om te doen, het is alleen wel belangrijk dat je op de juiste plek bent en dat je de stappen goed uitvoert. In Windows 7, 8 of 10 kan je dit doen via 'Apparaatbeheer'. Via de zoekfunctie in Windows kan je dit programma makkelijk vinden, anders kan je 'Start', vervolgens 'Configuratiescherm', dan soms moet je kiezen voor 'Hardware en Geluiden' of anders kan je gelijk bij 'Apparaatbeheer' terecht. In dit overzicht zie je dan de netwerkadapter terug komen of de WLAN/wifi adapter. Je klikt dan op het driehoekje naast die term en er komt een submenu. Daar zie je de naam van je van je netwerkkaart terug komen. Klik daar met je rechtermuisknop op en je kiest voor 'Stuurprogramma Bijwerken'. Windows zoekt dan online naar de meest recente versie van je stuurprogramma en installeert deze.

Vaak kan je op de website van een producent ook je drivers vinden. Je kan dan via 'Apparaatbeheer' de naam van je kaart vinden en die opzoeken op de website van de producent. Dan download je het programma en voer je het daarna uit.

Reageer