vraag

WIFI valt regelmatig weg

• 21 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 2169 keer bekeken

Hallo mijn WIFI valt regelmatig weg. Na de stekker van mijn router er uit en weer in gedaan te hebben gaat het een poosje goed.
Een ander kanaal heb ik al gekozen en heeft ook geen verbetering gegeven.
Router is van het grijze type Zyxel.P-2602HW-

9 reacties

Badge +2
Dat is een ouder type modem.
Wanneer je je abonnement zou verlengen, krijg je waarschijnlijk een melding dat je ook een nieuw modem zou ontvangen. Dit modem is als beste getest door de consumentenbond, juist ook m.b.t. WiFi. Hiermee zou je dus geen problemen moeten hebben. Advies is dus het abonnement verlengen en zo doende het nieuw modem te ontvangen.
Dat is een ouder type modem.
Wanneer je je abonnement zou verlengen, krijg je waarschijnlijk een melding dat je ook een nieuw modem zou ontvangen. Dit modem is als beste getest door de consumentenbond, juist ook m.b.t. WiFi. Hiermee zou je dus geen problemen moeten hebben. Advies is dus het abonnement verlengen en zo doende het nieuw modem te ontvangen.

Bedankt vooor je reactie:
Kan dat maar zo. Ik heb nu al een contract. Hoe verleng je dan? 
Reputatie 8
Badge +16
Normaal gesproken heb je eerst een jaarcontract, daarna wordt het contract maandelijks verlengd.

Voor bestaande abonnees is het gewoon mogelijk om na afloop van het jaarcontract een nieuw jaarcontract aan te gaan. Dit gebeurt onder de nieuwe voorwaarden en met een nieuw bruikleenmodem.
ok ga ik doen bedankt
Badge +2
Normaal gesproken heb je eerst een jaarcontract, daarna wordt het contract maandelijks verlengd.

Voor bestaande abonnees is het gewoon mogelijk om na afloop van het jaarcontract een nieuw jaarcontract aan te gaan. Dit gebeurt onder de nieuwe voorwaarden en met een nieuw bruikleenmodem.

Bedankt voor de verduidelijking. Dit was wat ik bedoelde, maar ik zie dat ik niet echt duidelijk was in mijn uitleg.
Afgelopen weekend is mijn haperende P-2602HW-D1A gratis vervangen voor de P-2601HN-F1. Installatie is nog een probleem. Wordt vanmiddag door Telfort teruggebeld om te kijken waar het probleem zit.
Vanmiddag met zeer behulpzame helpdesk de internet verbinding van de 2601hn-f1 aan de praat gekregen. Telefonie lukte niet. Internetverbinding viel later ook weg. Router opnieuw gestart, gereset niets hielp. Oude haperende 2602 weer aangesloten en binnen 1 minuut was alles weer online zowel internet als telefonie. Vermoedelijk een hardware defect van het voipgedeelte in de 2601. Helpdesk laat het probleem escaleren.

Ervaringen met de P-2601HN-F1 zijn ronduit slecht te noemen. Webinterface is bagger traag, wifi is zwakker dan dat van de 2602 (oude router).

Wacht het volgende modem af en hou jullie op de hoogte.
Reageer maar even op mijn laatste reactie en hoop dat er een Telfort medewerker mee leest. Op de 22ste werd mij beloofd dat er een nieuw modem toegezonden zou worden. We zijn nu bijna een week verder en ik hoor helemaal niets meer. Ik heb nu al flink wat kosten gemaakt door met mijn mobiel naar de helpdesk te bellen maar mijn probleem is niet opgelost. Nog steeds een gaar modem wat aan vervanging toe is. (dateert uit 2006) en een nieuw modem de P-2601HN-F1 waarvan het voip gedeelte niet werkt.

Wellicht ben ik niet interessant genoeg met mijn vast bellen abonnement. Ga nu toch overwegen om de relatie met Telfort te beëindigen en over te stappen naar mijn kabelaar.
Hallo Telfort zijn jullie in slaap gevallen? Ik wacht nog steeds op mijn beloofde P2601HN.

Reageer