beantwoord

WIFI valt regelmatig uit op Experia v10a - 5Ghz band werkt daarna niet meer

• 13 april 2019
  • 7 reacties
  • 263 keer bekeken

Hallo, hier ook een probleem met de WIFi die regelmatig uitvalt. Na een paar minuten werkt het dan weer, maar het valt mij op dat dan de 5Ghz band niet meer werkt en de Experia een reset nodig heeft. Je ziet het ook aan de Mac adressen, zie screenshot. Gezien de vele berichten lijkt dit toch echt een Experia v10a probleem. Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door officier 20 april 2019, 11:20

Hallo @Bart - Telfort ,
Dat laat ik dan graag even aan iemand anders over. Heb niet zo’n zin om alles opnieuw in te stellen. Ik heb wat apparaten met een vast IP nummer, port forwarding voor de kids, etc. vooralsnog werkt het weer. Ik ben er nog niet uit hoe ik de situatie opnieuw kan laten ontstaan, maar voor mij is duidelijk dat het een bug in het modem is. Ik wacht de volgende firmware update wel even af.
groet,
Robbert
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @officier, ik lees een wegvallende verbinding. Ik kan mij goed voorstellend dat dat uiterst irritant is. Daarbij werkt ook de 5GHz band niet meer. Je moet de ontvanger dan een harde reset geven om weer WiFi te krijgen via de 5GHz. Dus na het wegvallen van de WiFi start de 5GHz niet meer op?

Welke Firmware heb je exact op het modem? Deze kun je vinden onder Router Information. De 5GHz staat wel aan onder WLAN?
Dit is de firmware: v6.00.27 build129. De 5 Ghz staat zeker aan, want als ik een harde reset doe laat deze weer een Mac adres zien.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is de nieuwste firmware. Dat is goed. En als je een reset doet, dan staat dus bij zowel de 2,4 als bij de 5GHz een Macadres? En als je inlogt op de V10a, dan ga je in het linker menu naar WLAN. Onderin het menu kun je dan de WiFi Restoren. Heb je dat al eens gedaan? Helpt dat?
Dat is de nieuwste firmware. Dat is goed. En als je een reset doet, dan staat dus bij zowel de 2,4 als bij de 5GHz een Macadres? Ja, dat klopt.En als je inlogt op de V10a, dan ga je in het linker menu naar WLAN. Onderin het menu kun je dan de WiFi Restoren. Heb je dat al eens gedaan? Helpt dat?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor ik dat doe, kun je uitleggen wat dit doet? Ben ik dan alle settings kwijt?
Reputatie 8
Badge +11
Als je dat doet ben je inderdaad alle settings kwijt. De Experia Box wordt dan helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Het lijkt mij echter wel een goed idee om te testen. Zo komen we erachter of het aan het modem ligt of toch ergens in de instellingen.
Hallo @Bart - Telfort ,
Dat laat ik dan graag even aan iemand anders over. Heb niet zo’n zin om alles opnieuw in te stellen. Ik heb wat apparaten met een vast IP nummer, port forwarding voor de kids, etc. vooralsnog werkt het weer. Ik ben er nog niet uit hoe ik de situatie opnieuw kan laten ontstaan, maar voor mij is duidelijk dat het een bug in het modem is. Ik wacht de volgende firmware update wel even af.
groet,
Robbert
Reputatie 8
Badge +11
Is helemaal prima.

Mocht je zo ondertussen nog weer andere vragen krijgen, laat het ons vooral weten.

Reageer