beantwoord

Wifi valt enkele uren weg en komt vanzelf weer terug, experia v8

• 21 april 2018
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Sinds 10 dagen valt bij ons de wifi geregeld één uur tot drie, vier uur weg of herkent wachtwoord niet. Na een tijdje komt de wifi vanzelf weer terug. Resetten, uitzetten helpt niet. We hebben ook al een andere modem v8 gekregen. Monteur is langs geweest en heeft alle oude kabels vervangen en doorgemeten: wifi werkt top. Echter diezelfde dag, weer de wifi weg voor één uur lang. Bovenburen hebben geen klachten, dus niets van buitenaf. Wie helpt of weet wat dit is? Dank jullie wel.
icon

Beste antwoord door GJC 21 april 2018, 18:21

Laat intussen ook je gedachten eens gaan over andere mogelijke storingsbronnen.

Bepaalde (dimbare) ledlampen kunnen storing veroorzaken.
Ook een aquarium wordt regelmatig genoemd. Daar heb ik bij mij nooit iets van gemerkt hoewel ik er een heb staan met 4 automatisch dimmende ledstrips.

Om met enige zekerheid vast te stellen of het de slimme meter is kun je deze even inpakken in aluminiumfolie. Ziet er niet uit, maar kost ook vrijwel niets 🙂
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Is er sinds kort een slimme meter bij je geplaatst
Nee de slimme meter zit er al een hele tijd, in ieder geval meer dan een jaar.
Reputatie 8
Badge +11
Toch is de gedachte van Jimny zo gek nog niet. Wordt die meter ook al die tijd al op afstand (door de netbeerder?) uitgelezen, of is dat soms pas sinds kort?
Wat ik niet uit je verhaal kan opmaken is of die uitval op een 'vast' tijdstip start? Dat zou wijzen op een externe invloed. Iets dat op tijd X wordt ingeschakeld en het signaal verstoort. Dit hoeft overigens niet eens bij jezelf te zijn.
Dat zal ik navragen bij de energieleverancier. Het wegvallen van de wifi is niet op vaste tijden, wel vaak 2e helft middag, begin avond. De rest (telefoon, tv, bedraad) doet het dan gewoon wel.
Reputatie 8
Badge +11
Laat intussen ook je gedachten eens gaan over andere mogelijke storingsbronnen.

Bepaalde (dimbare) ledlampen kunnen storing veroorzaken.
Ook een aquarium wordt regelmatig genoemd. Daar heb ik bij mij nooit iets van gemerkt hoewel ik er een heb staan met 4 automatisch dimmende ledstrips.

Om met enige zekerheid vast te stellen of het de slimme meter is kun je deze even inpakken in aluminiumfolie. Ziet er niet uit, maar kost ook vrijwel niets 🙂

Reageer