beantwoord

Wifi valt af en toe kort weg bij streamen films

• 22 november 2012
  • 7 reacties
  • 3396 keer bekeken

Goedendag,

Wij hebben hier sinds een maand Telfort internet & tv met de Zyxel p-2812HNU-F1 modem.

Hier hebben wij wat vervelende problemen mee.

Als we een film streamen vanaf de pc of vanaf de mac, naar de tv of de apple tv dan valt heel af en toe het wifi signaal weg.
Hierdoor stopt de film en moeten we weer wachten tot er verbinding is en alles weer opnieuw opstarten, erg vervelend.

We hebben in t netwerk:

draadloos:
- 1 samsung smartTV
- apple tv 
- apple computer
- windows computer

bedraad:
- xbox

Weet iemand wat we hier aan kunnen doen? Ik heb het kanaal al op 13 gezet, want daar was geen ander apparaat op aan het werk.

groeten
icon

Beste antwoord door martijnberg 26 november 2012, 12:41

Volgens mij zou deze combinatie gewoon moeten kunnen werken. Ik ga er niet nog allerlei apparaten bij kopen natuurlijk.

Maar ik heb wat instellingen veranderd, nu lijkt het beter te werken/
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
De meest simpele oplossing is bedraad...🆒
Als je niet teveel instellen hebt aangepast in je MODEM, zou je kunnen proberen om alles naar fabrieksinstellingen terug te zetten.
Maja .  aan de andere kant , als je een Hd film over wifi gaat sturen en de pc is hard bezig dan zou ik me kunnen voorstellen dat de hapering aan de bron pc ligt. probeer eens te streamen me zo weinig mogelijk overige resources (CPU en RAM) aan op de pc , Ik zou verder niet weten hoe dit in MAC kan  want ik ben  een windows gebruiker.
De meest simpele oplossing is bedraad...🆒

Zou je denken, maar nee.

Om te beginnen zouden we dan door het hele huis draden moeten gaan trekken. Is onbegonnen werk, zeker in een huis wat waarvan we  niet weten hoe lang we er in kunnen wonen.
En ik weet niet eens of die apple tv nog een lan aansluiting heeft.

En 2, maar dat was eigenlijk een volgende vraag waar ik nog mee wilde wachten.
Streamen naar de tv lukt namelijk niet als hij in met een kabel aan het netwerk zit. Hij ziet de pc en de mac dan niet.
Niemand een idee?
Reputatie 2
Badge +1
media player kopen b.v acryan met hdd en dan afspelen op tv 
Volgens mij zou deze combinatie gewoon moeten kunnen werken. Ik ga er niet nog allerlei apparaten bij kopen natuurlijk.

Maar ik heb wat instellingen veranderd, nu lijkt het beter te werken/
ik heb dezelfde vraag. 
Als ik een film via mijn MAC naar Apple TV stuurt, dan valt op een gegeven moment het WiFI netwerk weg. De film stopt dan op de televisie, terwijl de film op mijn MAC door blijft gaan. Dit heeft dus duidelijk met het Wifi netwerk te maken.

Kan het zijn, dat het Wifi netwerk van de Modem van Telfort gewoon niet sterk genoeg is?

Reageer