beantwoord

Wifi val steeds uit

• 27 augustus 2019
  • 13 reacties
  • 340 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar dagen valt Wifi steeds uit. Na een herstart van de Experia V10 doet Wifi het weer. De aansluitingen zijn nog steeds gelijk, het enige verschil is dat een omvormer tbv zonnepanelen nu ook gebruik maakt van de Wifi.
Om nu de Wifi elk half uur te moeten herstarten, is vrij irritant.
Iemand een advies?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 27 augustus 2019, 11:28

Het je al een keer de wifi check gedaan?
wifi check
Bekijk reactie

13 reacties

Het je al een keer de wifi check gedaan?
wifi check
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @bwithaar, het is zeker irritant als de WiFi steeds wegvalt. Nu zie ik dat nelly jacoba de WiFi check al heeft gestuurd. Heb je die doorlopen? Helpt dat?

En het is alleen de WiFi? Het internet via de kabel en de tv werken zonder problemen?
Reputatie 1

En na C.A. 4 maanden wederom hetzelfde probleem. WiFi valt telkens uit. De omstandigheden zijn nog steeds hetzelfde. Internet via de kabel werkt wel goed. Heb toch het idee dat de Experiabox V10 voor de problemen zorgt.

Heb geprobeerd de checklist te doen, maar als je geen WiFi hebt, lukt dat ook niet.

Reputatie 1

Ik heb de Wifi check gedaan. Ik zou een extra snelheid van 200 Mb moeten hebben. Wanneer ik echter de speedtest uitvoer heb ik bekabeld 92 Mbps (download) en 91 (upload). Via de Wifi op een halve meter  afstand van de Experiabox V10 is de snelheid 53 (download) en 47 (upload).
Het zoeken naar een beter/vrij kanaal leverde ook geen resultaat op.
Ook valt de wifi regelmatig weg.

Al met al heb ik alles geprobeerd. Echter wanneer de bekabelde speedtest ook maar 92 Mbps geeft, lijkt mij dat de aanlevering niet goed gaat.

Kan iemand helpen zodat wij eindelijk weer een normaal werkend internet krijgen.

Reputatie 8
Badge +11

Dat meen je. De WiFi valt nu weer weg. Ook na de WiFi check nog weer? 

In ieder geval zou de snelheid via de kabel een stuk hoger moeten liggen mits de apparaten dit aankunnen. Want ik zie namelijk dat de snelheid technisch wel staat ingesteld op 200/200. Heb je alle bekabeling goed langsgelopen? Glasvezelkastje stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten en daarna het modem opnieuw opgestart of zelfs een reset gegeven? Wil je daarna nog eens de snelheid meten met een bekabelde verbinding? Ik ben benieuwd naar de uitkomst. 

Reputatie 1

Hallo Bart,

Heb alles uitgevoerd zoals jij hebt beschreven. Ik heb de kabel ingeplugd in de Experiabox V10 en de bekabelde downloadsnelheid is nu 92,1 Mbps volgens de speedtest op mijn laptop. Via de Wifi is deze nu 21,2 Mbps. Heb ook via verschillende programma's deze test uitgevoerd.

Dus al met al wordt het nog steeds niet beter. Erg vreemd. Zou de Experiabox niet goed werken wellicht?

Nog suggesties?

Hallo @bwithaar , die WiFi-snelheid van 21,2 Mbit/s heb je die gemeten via de 2.4-band of de 5.0-band?

Via de 5.0-band zijn in de regel hogere snelheden te behalen, alleen reikt de 5.0-band iets minder ver dan de 2.4-band.

Het meten kun je het beste 3x achter elkaar doen met korte tussenposes en dan het gemiddelde nemen voor een zuiver resultaat.

Reputatie 8
Badge +11

Dus bekabeld wordt de 200 ook bij lange na niet gehaald. Dat is niet goed. Ik ben daarom wat testen gaan doen en ik kom eerste op een nieuw modem uit. Deze zou de problemen inderdaad wel eens kunnen veroorzaken. Binnen twee werkdagen ontvang je deze. Ik hoor graag hoe deze werkt. 

Reputatie 1

Hallo Jan en Bart,

Dank voor jullie reactie.
Het meten heb ik meerdere malen achtereen gedaan en met hetzelfde resultaat. Of het meten via een 2.4- of 5.0-band is gedaan, weet ik niet (ben geen techneut op dit gebied.)

@ Bart Ik zie de nieuwe Experiabox graag verschijnen en hoop echt dat het probleem dan is opgelost. Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 8
Badge +11

Dat hoop ik ook. Ik hoor graag van je als je het nieuwe modem hebt kunnen testen. 

Reputatie 1

Ik heb het nieuwe modem geinstalleerd en een bekabelde test uitgevoerd. Zowel de down-als de uploadsnelheid komt nu steeds op ca 91Mbps. Dus nog niet in de buurt van de 200 Mbps
Voordat ik nu verderga met testen e.d. wil ik wel graag weten hoe het nu kan dat de bekabelde snelheid op 91 Mbps blijft steken. En wat ik hieraan kan doen.

Reputatie 8
Badge +17

Ik denk dat de 200 Mb niet aanstaat 

Reputatie 8
Badge +11

Heel vreemd dat je nog steeds maar de 91 Mbit/s haalt. Ik zie wel echt de 200 Mbit/s actief staan. Test je de bekabelde verbinding constant met dezelfde computer? Kan de netwerkkaart daarvan misschien niet meer Mbit/s aan? Heb je dat al gekeken? Want heb je de mogelijkheid om met een andere computer de snelheid bekabeld te meten? Haal je dan wel de 200 Mbit/s.

Reageer