beantwoord

wifi uitval laatste tijd

  • 28 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 336 keer bekeken

Beste Telfort,

Sinds de laatste tijd valt onze wifi steeds weg,en herstelt zichzelf dan weer na een minuut of twee.
Nooit last van gehad,en de snelheid zakt ook steeds in elkaar naar 7 a 8 mbps.
En een uur later is het dan weer 17 mbps.
Nou is de snelheid zowiezo niet echt spectaculair te noemen voor internet extra van 80 mbit.
Terwijl er volgens de Netco toch 100 mbit op mijn locatie beschikbaar zou kunnen zijn ?
Dus misschien lijn reset of meting waarmee jullie mij van dienst kunnen zijn ?
Heb nog wel een Zyxel van een jaartje of 10 oud misschien van belang.

Hoop op wat antwoorden op mijn vragen te krijgen,alvast bedankt.

met vriendelijke groet Sysworks.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 30 oktober 2018, 10:49

Dat kan webcare via het forum voor je regelen. Ze lezen hier mee.
Zet je klantnummer dan in je forumprofiel.
https://forum.telfort.nl/settings/profile

Je kan ook nu bellen of een chat starten.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Het is heel goed mogelijk dat het wifi-deel van je ZyXEL op instorten staat en dat het tijd is voor vervanging.
Toch denk ik dat er meer speelt. Is/blijft de snelheid bekabeld gemeten wel goed? Het zou een goed idee zijn het kabeltje tussen modem en ISRA-punt eens te vervangen. Die zal ook nog uit de tijd van het modem zijn en niet meer aan de huidige eisen voldoen. Dit zou een rond kabeltje van maximaal 1,5 meter moeten zijn.
Heb je al eens in je modem gekeken naar wat de snelheden zijn?
Beste GJC,

Bedankt voor uw reactie.
Heb het kabeltje gevolgd vanaf het ISRA punt naar de dsl aansluiting op de Zyxel.
Komt uit een wanddoosje met een aansluiting een data maar dan iets kleiner,telefoon aansluiting maatje.
Heb nog even in het modem gekeken,weet niet zo goed waar ?
Heb gekeken bij DSL line status en daar kwam het volgende uit,

urrent Firmware Version: V3.11TUE8
DSL version information: 5.7.5.6.1.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNWV SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.5.6.1.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E1A1A88 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=iAA1508FE3Z SerialNumber=AA1508FE3ZA-05 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 18 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
loop length is 524m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 79.0 symbols
current rate upstream: 13008 kbps
interleaving delay downstream: 0.16 ms
impulse noise protection downstream: 72.0 symbols
current rate downstream: 79371 kbps
attainable rate upstream: 39067 kbps
attainable rate downstream: 86052 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 4:24
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 19
FEC far end: 3
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

Dus hierbij een wat lang veld met waardes ?

Nogmaals bedankt voor je replay.
current rate upstream: 13008 kbps
current rate downstream: 79371 kbps

Je bekabelde snelheid is prima.
Zal dus wel een vervangend modem worden.
Ok bedankt voor het mee denken en de terug koppeling.

En hoe kom ik aan een ander modem als ik zo brutaal mag zijn.

Met vriendelijke groet,

Sysworks
Dat kan webcare via het forum voor je regelen. Ze lezen hier mee.
Zet je klantnummer dan in je forumprofiel.
https://forum.telfort.nl/settings/profile

Je kan ook nu bellen of een chat starten.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +12
Het nieuwe modem is onderweg, Ik denk ook dat dat de boosdoener is. Binnen twee werkdagen ontvang je een nieuwe. We zijn benieuwd.
Vriendelijk bedankt voor alle tips en trucs.

Wacht de nieuwe modem af en zal dan een reactie plaatsen.
Reputatie 8
Badge +12
Graag gedaan. Ik wacht dan je reactie af. Ik verwacht in ieder geval positief nieuws.
Beste Bart,

Helaas heeft het nieuwe modem geen uitkomst geboden,heb hem vandaag geplaatst met die nieuwe kabels uit de doos.

Vanmiddag was het top op de speedtest van jullie draadloos 30 mbps en nu om 22:15 is dezelfde test 2,1 mbps en bekabeld is hij 16 mbps.

Jammer maar helaas,hebben jullie misschien nog meer tips,want met deze snelheid kan je geen youtube filmjes meer kijken.

Alvast bedankt en met vriendelijjke groeten.
Kijk nog eens naar de snelheden in je modem.

Testen doe je op de correcte manier?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
Bedankt voor je reactie,

Maar klopt de bekabelde verbinding in uitstekend vanaf het modem.

Is een vrij oud huis bouwjaar 1935.

Dus werk boven bedraad Apple tv met Home plug haal ik 18 Mbps.

Nu heeft de buurman vier ip camera’s rond zijn huis gehangen ( zou dat kunnen storen op de WiFi )

Maar binnenkomende lijn is dus gewoon ok.

Nog iets van tips of trucs wat ik zou kunnen proberen.

alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Welk model modem heb je ter vervanging gekregen de Experiabox v8 of v10?
De lage snelheid via de Homeplug kan aan de electrische installatie liggen. Dat hier er daar een en ander gecorrodeerd is voor electra geen punt maar voor data signaal kan dit problematisch zijn.

Die ip camera's kunnen de boel beinvloeden of dit echt het probleem is laat ik in het midden.

Een snelheids test via wifi naast de modem is dat wel naar behoren?
Reputatie 8
Badge +12
Dat is erg jammer om te lezen. 😞 De WiFi is nog steeds erg wisselvallig. Heb je met het nieuwe modem de WiFi-check al eens doorlopen? Wordt het daarna beter?

Reageer