beantwoord

WiFi traag

• 22 juni 2019
  • 13 reacties
  • 350 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo. Ik ben even aan het testen geweest met mijn Wi-Fi snelheid. Ik kom niet hoger als 40 mbit download. Nu betaal ik al enige tijd voor een snellere 100mbit glasvezel verbinding welke snelheid ik bedraad wel haal. Als ik terug ga naar een 50mbit glasvezel abonnement blijf ik de huidige 40 mbit Wi-Fi snelheid dan wel houden of wordt die dan ook met 60 procent vermindert?
icon

Beste antwoord door Alex77 22 juni 2019, 16:31

Heb een iets makkelijker weg bewandeld en even Telfort gebeld. Ze hebben de instellingen van mijn experia v8 bekeken en niets raars kunnen ontdekken. Het enige wat volgens hen zou kunnen is dat het protocol van het modem gewoon niet meer als 40mbit kan doorgeven. Ze sturen een v10 op om te kijken of dat beter werkt.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Wat voor modem/router heb je in gebruik?
Reputatie 8
Badge +19
Hallo. Ik ben even aan het testen geweest met mijn Wi-Fi snelheid. Ik kom niet hoger als 40 mbit download. Nu betaal ik al enige tijd voor een snellere 100mbit glasvezel verbinding welke snelheid ik bedraad wel haal. Als ik terug ga naar een 50mbit glasvezel abonnement blijf ik de huidige 40 mbit Wi-Fi snelheid dan wel houden of wordt die dan ook met 60 procent vermindert?
Dat je geen hogere snelheid haalt zal vermoedelijk te maken hebben met het device waarmee je deze snelheid via wifi meet.
Een wifidevice zoals een phone, tablet of laptop kan ook zijn beperkingen hebben, zoals alleen de beschikking hebben over de 2,4 Ghz band en geen wifi ac, maar alleen b, g of n.

Op onderstaande afbeelding staan de maximale snelheden per wifiprotocol, bekijk deze eens en misschien wordt het dan wat duidelijker.

Reputatie 1
Heb een iets makkelijker weg bewandeld en even Telfort gebeld. Ze hebben de instellingen van mijn experia v8 bekeken en niets raars kunnen ontdekken. Het enige wat volgens hen zou kunnen is dat het protocol van het modem gewoon niet meer als 40mbit kan doorgeven. Ze sturen een v10 op om te kijken of dat beter werkt.
Reputatie 8
Badge +19
Heb even een iets makkelijker weg bewandeld en even Telfort gebeld. Ze hebben even de instellingen van mijn experia v8 bekeken en niets raars kunnen ontdekken. Het enige wat volgens hen zou kunnen is dat het protocol van het modem gewoon niet meer als 40mbit kan doorgeven. Ze sturen even een v10 op om te kijken of dat beter werkt.
Prima, de V8 heeft geen 5 Ghz band maar de V10 gelukkig wel...
Maar ook dan hangt het nog af van het device dat je gebruikt, als deze geen 5 Ghz heeft dan kom je niet hoger dan 40 Mbps.
Reputatie 8
Dat ligt er maar aan. Er zijn best apparaten die ondanks alleen 2,4 GHz een hogere snelheid kunnen halen dan die 40 Mbps. De combinatie met een Experia Box V8 is als "bekend" gewoon heel slecht.
De V10 biedt in ieder geval betere WiFi dan de V8, zelfs gezien vanuit een 2,4 GHz WiFi band.
(Zet bij de instellingen in de router bij WiFi 2,4 GHz in ieder geval een vinkje bij 450 Mbps).

Voor een vergelijking zie:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-opgelost-72912/index10.html#post616974

De resultaten daar behaald komen meer overeen met hetgeen wordt beschreven < HIER >
(Vrij ver naar beneden scrollen):

Reputatie 8
Badge +19
We gaan het meemaken... 😉
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Alex77. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je inmiddels hebt gebeld en mijn collega een nieuwer type modem voor je heeft aangevraagd. Laat je het weten als dit is bezorgd? Ik ben benieuwd of je verbetering merkt. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Alex77. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom voorzichtig van uit dat je verbetering merkt met je nieuwe modem. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt dan lees ik het graag.
Reputatie 1
Hai Natasja, ga daar inderdaad maar heel voorzichtig van uit.
Ik kreeg vanavond van mijn dochter te horen dat ze vanmiddag toen ze uit school kwam een pakketje uit de voortuin had opgeraapt...Je raadt het nooit...jullie modem vakkundig bezorgd door post.nl.

Zodra ik tijd heb zal ik hem zeker aansluiten en krijgen jullie van mij bericht of dit positieve effecten heeft gehad.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Alex77 , slordige manier van bezorgen door PostNL om het pakketje zo in de tuin achter te laten, het had wel kunnen gaan regenen waardoor het pakket nat werd en de inhoud waardeloos. Zulke pakketten
mogen ook alleen afgegeven worden op het huisadres omdat er voor ontvangst getekend moet worden.
Heb je toevallig een foto zoals het pakket in de tuin lag? zowel bij ja of nee, ik zou in ieder geval een klacht bij PostNL neerleggen.
Succes.
Reputatie 7
Badge +9
Dank voor je berichtje, @Alex77. En oei.... Dat is inderdaad niet hoe een pakket bezorgd dient te worden. Ik raad je aan om @JanD zijn advies hierin te volgen: je kunt hierover een klacht indienen bij PostNL, zodat de bezorger in kwestie hierop aan wordt gesproken. Ik wacht je bericht betreft de effecten af. 🙂
Reputatie 1
Net het nieuwe modem aangesloten en zoals de techies van Telfort al verwachtten een veel snellere Wi-Fi verbinding. Loopt vlot door naar de 95 mbit.
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor je terugkoppeling, @Alex77. Goed om te lezen dat je zo'n verbetering merkt!

Reageer