beantwoord

Wifi start niet automatisch op

• 18 juni 2018
  • 70 reacties
  • 2027 keer bekeken

Reputatie 1
Sedert een week moet ik telkens de Experia Box V8 uit en aan zetten of resetten om wifi op mijn laptop te krijgen als ik die aan zet. Het signaal is sterk, de box staat ong 4 meter van de laptop af en staat geheel vrij. De steker in het stopcontact wordt bovenmatig warm.
Groeten Dik
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 7 juli 2018, 14:35

Daar was ik weer. Ik heb een terugkoppeling van mijn collega's. Aangezien het modem al een keer is vervangen en dit het probleem niet op lost, andere apparaten wel direct op het netwerk werken en dit probleem zich sinds een paar weken voor doet, zal een nieuw modem dit probleem niet oplossen. Er gaat hier hoogstwaarschijnlijk iets niet goed met de netwerkadapters van de apparaten die niet kunnen verbinden met het WiFi netwerk. Wanneer je je netwerkadapter uit en aan zet, zou het WiFi netwerk ook weer bereikbaar moeten zijn. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag wat er gebeurt wanneer je dit probeert!
Bekijk reactie

70 reacties

Reputatie 3
Badge +4
@be1001575893, net heb ik even contact gehad met de technische dienst en zij adviseren om een WiFi usb-adapter te proberen. Het kan namelijk het geval zijn dat de WiFi functie in je laptop sinds de update niet meer functioneert zoals het hoort. Zou je dit kunnen uitproberen?
Reputatie 1
Het is niet de wifi maar het netwerk. Dus een adapter is niet nodig. De wifi ontvangst is uitstekend. Het ligt aan het netwerk, waar ik niet direct op kom. Als ik de Experia Box eerst uit en aan zet en dan de laptop opstart, heb ik direct contact met het netwerk. Gelukkig komt de monteur donderdag.
PS: mijn buurman die Ziggo heeft en onze zoon die in Winterswijk woont en op een Chromebook en laptop met Linux werkt, met Telfort, heeft dit ook sinds een paar weken.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je reactie, be1001575893. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de monteur, laat je het ons weten wat hier uit komt? Ik hoop dat het probleem hiermee wordt opgelost!
Reputatie 1
Monteur heeft niets kunnen vinden. Enige mogelijkheid nu is het Synology DiskStation DS214. Deze heeft altijd aan de Experia Box vastgezeten en daarvoor aan een modem bij Ziggo. Plotseling wil het netwerk niet meer met hem opstarten. Losgekoppeld werkt alles weer naar behoren. Wie weet raad?
Reputatie 1
Te vroeg gejuigd. Het ligt niet aan de NAS. Ook zonder deze blijven de problemen bestaan. Dan het advies van de monteur opvolgen en een V10 aanvragen.
Reputatie 3
Badge +4
Hi be1001575893,

Het rapport van de monteur ligt op dit moment bij de technische afdeling, die gaat kijken naar oplossingen voor dit probleem. Zodra ik een terugkoppeling heb, zal ik dit melden in dit topic. Het is mogelijk dat de technische dienst contact op neemt of dat er een nieuw modem jouw kant op wordt gestuurd. Zou je, wanneer je nieuws hebt, ons op de hoogte willen houden? Ik hoop dat het hiermee zo spoedig mogelijk wordt opgelost!
Reputatie 3
Badge +4
Daar was ik weer. Ik heb een terugkoppeling van mijn collega's. Aangezien het modem al een keer is vervangen en dit het probleem niet op lost, andere apparaten wel direct op het netwerk werken en dit probleem zich sinds een paar weken voor doet, zal een nieuw modem dit probleem niet oplossen. Er gaat hier hoogstwaarschijnlijk iets niet goed met de netwerkadapters van de apparaten die niet kunnen verbinden met het WiFi netwerk. Wanneer je je netwerkadapter uit en aan zet, zou het WiFi netwerk ook weer bereikbaar moeten zijn. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag wat er gebeurt wanneer je dit probeert!
Reputatie 1
Sorry voor de late reactie. Ik was een aantal dagen weg. Er ben er achter gekomen, nadat de Experia Box kennelijk was geupdated. Mijn Synology NAS heeft daardoor een conflict gekregen met de Experia Box. Ik heb dit opgelost. Tot nu toe werkt het netwerk waar naar behoren.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is fijn om te horen. 🙂 Mochten we zo nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.
Reputatie 1
Kennelijk is de Experiabox V8 weer geupdated en weer is er een conflict met mijn NAS, Synology 214. Dit keer lunt het niet dit pop te kossen. Ik zoek een wifi dongel voor dit apparaat, maar ook dat lukt niet. Wat kan ik nog verder doen?
Reputatie 8
Badge +11
Kun je iets meer vertellen over het conflict dat jouw NAS heeft met de V8? Wat voor foutmeldingen of dergelijke krijg je? Waar loopt het spaak om zo maar te zeggen. Wellicht heeft @Babylonia dan een idee?
Reputatie 1
Zoals al eerder in deze topic werd vermeld; als ik de laptops opstart (WIFI), en de NAS is met de V8 verbonden, hebben beide geen netwerk contact. Ik moet de V8 uit en aan zetten, waarna er weer een netwerk voor de laptops beschikbaar is. Ik heb de V8 teruggezet in de fabrieksstand, alle kabels nagelopen en/of vervangen, niets hielp. Als de NAS niet met de V8 verbonden is, bestaat dit probleem niet. Ook de NAS is in de fabrieksstand teruggezet. Het is een Synology DS214. Synology komt er ook niet uit en ziet de fout niet bij de NAS, maar bij de instellingen van de V8. Ik heb geruime tijd vlekkeloos met deze apparaten gewerkt, maar de klachten zijn ontstaan na een update van de V8 in het voorjaar.
Reputatie 8
...alle kabels nagelopen en/of vervangen, niets hielp.
Als de NAS niet met de V8 verbonden is, bestaat dit probleem niet.

En dat kabels "nalopen" wat houdt dat in?

Doormeten met een kabeltester??
En als je twijfelt aan de herkomst van die kabels, of ze wel aan de gestelde eisen voldoen, van één kabel waar je de meeste (en genoeg) exemplaren van hebt (zelfde merk / leverancier), een keer doorsnijden en met een draad "gloeiproef" testen op samenstelling?? (Is de blanke kerndraad in een vlammetje houden).

Of is het alleen de verbindingen van de kabels nalopen of ze in de juiste poortjes zitten, en of ze goed in de contacten zijn aangedrukt?

Het kan hem ook aan de instellingen van de NAS liggen, die conflicteren met die van de Experia Box V8. Met wat ik lees uit je info heb je kennelijk juist problemen, als de NAS is aangesloten??
(En zijn over als je die er tussenuit haalt). Dan lijkt me de oorzaak snel te vinden?

Je gebruikt toevallig geen "Wizard" in de NAS om via UPnP instellingen in een router aan te passen?
Dat levert heel vaak problemen op.
Vaste IP-adressen, en het doorsturen van poorten gewoon handmatig in de modem/router instellen.
(En in de NAS het IP-adres automatisch laten verkrijgen vanuit DHCP).
Reputatie 1
Nogmaals zie mijn antwoorden hiervoor. Ik heb nieuwe kabels. Ze doormeten kan ik niet. Deze kabels hebben goed gewerkt. Ze zitten in de juiste poorten. (volgens uw gebruiksaanwijzing). Zoals eerder vermeld, de klacht is over als de NAS losgekoppeld is, met de laptops aan kan deze worden aangesloten en is er geen probleem. Deze is er als de laptops worden opgestart. Ik gebruik geen Wizard. Alles op de NAS is ingesteld conform de Synology gebruiksaanwijzing. Ik werk met vaste IP-adressen, (De NAS verkrijgt het IP-adres automatisch vanuit DHCP).
Nogmaals alles heeft goed gewerkt, de klacht ontstond niet na wijzigingen mijnerzijds.
Reputatie 8
Nieuwe kabels is geen enkele garantie dat het dan wel goed is.
Er worden miljoenen kabels verkocht men een samenstelling welke niet voldoen. Goedkoop Chinees spul, met kerndraden welke bestaan uit aluminium met een dun laagje koper eroverheen.

Zelfs "officieel" als zodanig verkocht.
Staat er bij de specificaties zelf netjes bij dat het gaat om "CCA" = Copper Cladded Aluminium kabel.
(Bijv. de eerste circa 150 getoonde CAT6 kabels vanaf < HIER > voldoen NIET aan de eisen om daarmee een betrouwbaar netwerk op te zetten. Kan goed gaan, maar ook fout).

de klacht is over als de NAS losgekoppeld is,
Vandaar mijn vermoeden dat daarmee dus ergens het probleem zit?
Iets tussen je modem/router en je NAS. Maar heb geen glazen bol waar ik "op afstand" mee kan achterhalen waar bij jou het probleem zit. Vandaar de extra vragen.

Heb hier een stuk of wat "test" routers liggen, waaronder een aantal "Telfort" routers.
Allen met de laatste firmware versies erop wat ervoor beschikbaar is.
De Experia Box V8 is typisch het model wat ik "standaard" in het netwerk heb. Voor de gelegenheid mijn set-up even anders bekabeld zodat de hier gebruikte NAS nu in het sub-net hangt van de Experia Box V8, tezamen via een switch met andere bekabelde randapparatuur. Het werkt allemaal.
Idem externe benadering via NL-domein met SSL certificaat op WAN IP-adres.

Met in jou situatie al eens een keer de Experia Box V8 vervangen, met erna nog steeds dezelfde problemen, lijkt het me niet logisch te bedenken dat het probleem daar nu juist in zou zitten? Hoewel... Gebruik je misschien een DMZ instelling met je Experia Box V8 om op die wijze poorten door te sturen naar je NAS??
Reputatie 1
Alles is nagekeken en opnieuw ingesteld.
De NAS werkt volgens de protocols van Synology en geeft geen problemen.
Nog steeds gebeurt het volgende: Als de laptops en smartphones worden aangezet, is er geen verbinding met het netwerk. Terwijl het signaal sterk is. De afstand tot de router is minder dan 5 meter.
De TV, de internetradio, de NAS, de mediaplayer en de bekabelde PC hebben wel verbinding met het netwerk.
Om de laptops en de smartphones contact te laten maken met het netwerk via WIFI, moet de mediabox V8 uit en aan gezet worden. Soms werken dan alle wifi verbonden apparaten, soms moet dit per apparaat gebeuren.
Geef mij aub de instellingen van de router om het zelf in orde te brengen. Ik heb nu erg veel tijd besteed aan het probleem (4 maanden) en ben het zat.
Als het niet binnen korte tijd verandert zal ik overwegen een andere provider te kiezen.
Reputatie 8
Met zoveel randapparaten in je netwerk.
Waarom koop je niet een eigen router, met 2 band WiFi?
Laat je TV en telefoon alleen afhandelen door de Experia Box, de rest via die router.
Reputatie 1
Kan deze aan de Mediabox V8 gehangen worden? Ik ben nu nog bezig met de aansluiting van de Bose radio. Mogelijk stoort die. Hij zit bekabeld aan de mediabox voor de internet radio. Tot slot: mij smartphone Samsung J5 heeft plotseling geen verbinding meer met de router. ??????
Reputatie 8
Kan deze aan de Mediabox V8 gehangen worden? Ik ben nu nog bezig met de aansluiting van de Bose radio. Mogelijk stoort die. Hij zit bekabeld aan de mediabox voor de internet radio. Tot slot: mij smartphone Samsung J5 heeft plotseling geen verbinding meer met de router. ??????
Ik denk dat je bedoelt een Experia Box V8 (de standaard modem/router van Telfort).
Een mediabox is iets anders. Of bedoel je daar de TV-ontvanger mee?

Een eigen router kun je achter de Experia Box V8 modem/router hangen..
Reputatie 8
Badge +11
Plotseling geen verbinding meer met de WiFi? Is jouw toestel het enige apparaat dat geen WiFi verbinding meer krijgt? Kun je wel verbinden met andere netwerken? Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart? Werkt dat allemaal niet, wil je dan het netwerk eens helemaal vergeten en opnieuw instellen? Als niets werkt, zou je dan langs een winkel willen gaan? Mijn collega kan dan meekijken in het toestel.

Reageer