beantwoord

Wifi start niet automatisch op

• 18 juni 2018
  • 70 reacties
  • 2024 keer bekeken

Reputatie 1
Sedert een week moet ik telkens de Experia Box V8 uit en aan zetten of resetten om wifi op mijn laptop te krijgen als ik die aan zet. Het signaal is sterk, de box staat ong 4 meter van de laptop af en staat geheel vrij. De steker in het stopcontact wordt bovenmatig warm.
Groeten Dik
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 7 juli 2018, 14:35

Daar was ik weer. Ik heb een terugkoppeling van mijn collega's. Aangezien het modem al een keer is vervangen en dit het probleem niet op lost, andere apparaten wel direct op het netwerk werken en dit probleem zich sinds een paar weken voor doet, zal een nieuw modem dit probleem niet oplossen. Er gaat hier hoogstwaarschijnlijk iets niet goed met de netwerkadapters van de apparaten die niet kunnen verbinden met het WiFi netwerk. Wanneer je je netwerkadapter uit en aan zet, zou het WiFi netwerk ook weer bereikbaar moeten zijn. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag wat er gebeurt wanneer je dit probeert!
Bekijk reactie

70 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Voor mijn gevoel is niet je adapter kapot, maar moet hij te hard werken om je Experiabox van voldoende spanning te voorzien en wordt daardoor zo warm. Uiteraard is het niet onmogelijk dat het probleem toch in je adapter zit en dat daardoor je Experiabox niet lekker meer kan werken. Webcare moet maar oordelen over het hoe en wat. Voor mijn gevoel is je modem/router niet jofel meer.

Staat je klantnummer in je profiel? Dan weten ze om welke aansluiting het gaat.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dik,

Dat is zeker niet prettig zeg 😞 Je geeft aan dat je WiFi signaal wel sterk is wanneer je een reset of herstart hebt gedaan. Welke lampjes branden op het modem wanneer je signaal weg valt? Krijg je de indruk dat de adapter minder warm wordt wanneer je WiFi al even stabiel werkt, of dat de adapter heter wordt wanneer het signaal weg valt? Ik hoor graag van je of je hierin een verband terug ziet!
Reputatie 1
Alle lampjes branden continu. De wifi valt niet weg, maar de laptops krijgen na opstarten geen verbinding. De adapter wordt heter als de wifi wel werkt.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dik,

Het lijkt erop dat er iets in het modem niet goed gaat. Ik heb net een nieuw modem je kant op gestuurd, deze heb je binnen enkele dagen in huis. Laat je het me weten hoe het gaat met het nieuwe modem?
Reputatie 1
Het modem geïnstalleerd, direct wifi. Er is nog steeds wifi, edoch: als wij onze laptop (ASUS) uitzetten en later opnieuw weer aan, geen internetverbinding. Ondanks een goed wifi signaal, gemeten op een smartphone. Smartphones, tablet en bekabelde PC hebben geen problemen. Van alles geprobeerd. Dect telefoon uitgezet. TV uitgezet. Alle UTP aansluitingen los gemaakt en stuk voor stuk weer aangesloten. Het werkte. Ik zeg werkte, het probleem met de laptops is weer terug. Het is ontstaan na updates van Windows, vorige week.
Ik heb het oude modem teruggestuurd en zal morgen maar weer eens gaan googlen en zoeken.
Groeten Dik
Doe eens het ssid laten vergeten op de laptop zodat je een nieuwe verbinding moet maken. Als je andere wifi apparaten geen problemen hebben en of hadden zat het probleem vermoedelijk meteen al in de laptop niet in de Experia.
Reputatie 1
Helaas ook niet. Toch maar de drivers nalopen en Windows 10 analiseren.
Reputatie 1
Kan het ook nog aan het ISRA punt liggen?
Reputatie 8
Badge +11
Erg onwaarschijnlijk. Dan zou het geheel niet lekker functioneren en niet alleen de wifi.

Het kan overigens geen kwaad om de aansluitingen even te controleren hoor.
Reputatie 1
Jaren naar tevredenheid bij UPC-Ziggo klant geweest. Vanwege de lagere kosten bij Telfort overgestapt. Nu, na 10 maanden Telfort, Eerst tevreden nu niet meer. Plotseling kreeg ik problemen bij het opstarten van de wifi. (zie boven) Ik heb alles nagekeken en uitgeprobeerd. En nog steeds moet ik de router bij het aanzetten van de wifi op 2 laptops resetten. Op de tablet en de smartphones werkt het goed. En dat terwijl ik de melding krijg dat er wifi is, doch internet niet wordt aangesloten. Ik ga toch maar weer eens shoppen bij andere providers.
NB: als ik mijn laptop aansluit op een andere provider bij kennissen zijn er geen problemen.
Curieus op basis van je laatste opmerking gaat mij eigenlijke antwoord niet op.
Reputatie 1
Hoe bedoelt u?
Dat het mis gaat in de aanmelding op de experia dat kan zowel aan een instelling daarvan liggen als een instelling op de laptop.
Als je de instellingen van je Tablet of telefoon vergelijkt dus het ssid en dergelijke levert dat nog iets op?
Reputatie 1
Dat is op alles het zelfde
Verklaar dat aanzetten van de wifi eens? Bedoel je dat dit standaard uitstaat?
Reputatie 1
De wifi staat permanent aan. De laptop gaat na gebruik uit. Ook van het lichtnet af. Als ik weer op de laptop wil, gaat deze op het lichtnet en start ik de laptop op. Dan heb ik wel het tekentje van de WIFI maar geen verbinding met het netwerk.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dik,

Het is sowieso verstandig, in verband met het oververhit raken van je adapter, dat het modem in ieder geval vervangen is. Omdat je aangeeft dat deze problemen zich voordoen sinds een update van Windows, vermoed ik toch dat hier een direct verband tussen zit.

Heb je de software al een keer opnieuw geïnstalleerd? Ook zou je kunnen kijken of het ligt aan de instellingen van je PC. Heb je al geprobeerd om WiFi Sharing uit te zetten? Je doet dat via 'Instellingen' -> 'Netwerk en internet' -> 'WiFi-instellingen beheren', daar kun je dan alle vinkjes uitzetten.
Ook zou het kunnen zijn dat je je WiFi driver opnieuw moet installeren. Het hangt hierbij even af van welke WiFi driver je laptop nodig heeft. Welke apparaten gebruik je? Ik hoor graag of je hier iets aan hebt!
Reputatie 1
Alle mogelijkheden die u opnoemt heb ik geprobeerd. Een PC en een laptop hebben geen update van Windows gehad. Een twee laptop heb ik de laatste update verwijderd. De PC is een HP, de laptops zijn van Asus. De PC is via een utp kabel aan het netwerk verbonden en werkt goed. Als de kabel los is en de pc op wifi werkt, heeft het dezelfde problemen als de laptop. Het wifi signaal is sterk. Android apparatuur heeft de problemen niet.
Reputatie 1
Krijg ik hierop nog antwoord?
Krijg ik hierop nog antwoord?

Ja hoor, maar webcare is niet 24/7 aanwezig. Soms zit er 1 of 2 dagen tussen voor ze weer reageren.
Reputatie 3
Badge +4
Omdat je probleem zich niet op alle apparaten voordoet, gaat er iets niet goed bij de apparaten waar je geen verbinding mee kunt maken. Krijg je ook een melding wanneer je geen verbinding kunt maken? Van welke Windows versie maak je gebruik? Heb je onlangs programma's geïnstalleerd op je apparaten waarna deze problemen zijn begonnen? Heb je ook al een keer een systeem herstel gedaan (na een backup te hebben gemaakt)? Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
Alles wat hier boven staat heb ik al gedaan. Bij het opstarten van de laptop gaat hij alleen met het netwerk verbinden, als ik de media box V8 uit en aan zet.
Heb je al eens een ander (korter, eenvoudiger) wachtwoord geprobeerd?
Soms wil dat helpen.
bij het aanzetten van de wifi op 2 laptops resetten. 

Ik doelde eigenlijk op dit stukje daarmee bedoel neem ik aan het verbinden via wifi
Ze zien wel de goede ssid om mee te verbinden maar pas na uit en aanzetten van Experia?
Heeft de experia wel de laatste firmware?
Bekabeld werken de laptops wel goed ?
Reputatie 1
De SSID en het wachtwoord voldoen aan alle eisen. De Experia Box hebben wij pas geleden omgeruild gekregen en ik naam aan dat dit aan de laatste eisen voldoet.

Reageer