beantwoord

Wifi springt automatisch uit en telefoon instellingen in de modem zijn verwijderd

• 18 november 2019
  • 14 reacties
  • 315 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik heb sinds  een week problemen met mijn modem van het type Experiabox V8.

Het eerste probleem:

De wifi schakelt zichzelf automatisch uit ondanks dat ik hem telkens opnieuw aanzet.  Ik log dus in op mijn modem, zet de wifi aan, sla deze instelling dan op en binnen 2 seconden schakelt de wifi zichzelf automatisch weer uit.  

Ondanks dat ik de modem opnieuw opgestart heb en inmiddels al 5x een harde reset heb gegeven blijft het probleem van een automatisch uitschakelende wifi zich voordoen.

Het tweede probleem:

Alle telefooninstellingen zijn verwijderd in mijn modem, waardoor ik geen kiestoon heb op mijn vaste telefoon.

Zowel het vinkje wifi als voice staan uit op mijn modem, en ik krijg ze niet aan.

Ik zit dus zonder wifi en zonder vastetelefoon.

Ik hoop dat ik op de forum de juiste instructies kan krijgen om het probleem op te lossen, of dat de technische dienst van Telfort kan inloggen op mijn modem en het probleem kan verhelpen.

Met vriendelijke groet

Nihat

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 november 2019, 16:40

Dat is duidelijk, je haalt de snelheid niet. Het lijkt mij goed om een monteur er eens naar te laten kijken. Ik heb deze dan ook ingepland. 28 november tussen 1900-2100 komt hij. Mocht dat niet uitkomen, of wil je het tijdstip om een andere reden wijzigen wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te wijzigen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de constateringen van de monteur. 

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nihat,  ik lees in een keer twee problemen met de Experia Box. Dat is niet zo fijn. Het klinkt alsof er iets mis gaat met de firmware. Je hebt dit al proberen op te lossen door deze een reset te geven. Maar dat gaf geen succes met de V8. Nu zie ik dat je inmiddels een V10 gebruikt. Deze lost het probleem ook niet op? 

Hangt er verder nog externe apparatuur achter het modem?

Hallo Bart, bedankt voor je reactie en excuses voor mijn verlate reactie terug.

Het probleem van telefonie is inmiddels opgelost door in gebruikname V10 modem. Het probleem dat wifi zichzelf automatisch uitschakelde kwam door de wifi experia versterker. Deze heb ik er inmiddels tussenuit gehaald en wifi werkt goed 189 mb dowmload en 200 mb upload

Mijn vraagstelling mbt de wifi en vaste telefonie zijn opgelost.

Met de V10 modem heb ik echter een overwacht probleem gekregen. Mijn Internetsnelheid over de vaste lijn is 69 mb download en 200 mb upload.  Ik krijg er niet de maximale dowloadsnelheid 200mb down uit ondanks dat ik overal in het huis CAT6 kabels heb liggen. Ik heb ook mijn laptop met een korte UTP kabel van 75 cm  aangesloten op de modem maar krijg er niet meer uit dan de 69mb.

Met de uploadsnelheid van 200 mb gaat het goed, maar zou je dit mischien na kunnen nakijken of ik wel de 200 mb download ontvang?

Er gaat iets niet helemaal goed.

Ik heb geen randapartuur die eventueel van invloed zouden kunnen zijn.

Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg

Nihat

Reputatie 8

Mijn Internetsnelheid over de vaste lijn is 69 mb download en 200 mb upload.  Ik krijg er niet de maximale dowloadsnelheid 200mb down uit ondanks dat ik overal in het huis CAT6 kabels heb liggen. Ik heb ook mijn laptop met een korte UTP kabel van 75 cm  aangesloten op de modem maar krijg er niet meer uit dan de 69mb.

Die 69 Mbps krijg je die alleen als test met je laptop en dan bekabeld?
Die bekabeling, gaat dat met een laptop via een USB naar ethernet adapter?
(Veel laptops hebben geen netwerkaansluiting meer).

In geval van een USB-adapter, kijk of het om een USB 3.0 adapter gaat, en aan een USB 3.0 poortje is aangesloten. USB 2.0 heeft minder rendement wat zich vertaald in een lagere snelheid.

Hallo Babylonie. Dat klopt. Ik heb mijn laptop rechtstreeks bekabeld op de modem aangesloten en haal 69 mb, terwijl ik voorheen toen ik de test op dezelfde manier deed de maximale snelheid 200 mb wel haalde op de laptop.

Ik heb een foto bijgevoegd van de snelheid, rechtstreeks bekabeld op de modem.

Reputatie 8

Koppel eerst eens alle kabels af, behalve die naar je Laptop om daarmee te testen.

Probeer dan eerst eens met “Herstel”, en als dat niets oplevert reset je router dan eens.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Hallo Babylonia, ik heb vandaag de genoemde handelingen allemaal uitgevoerd.

Een harde reset heb ik ook gedaan. De Laptop van de buren heb ik zelfs ook bekabeld aangesloten op de modem, helaas zonder resultaat. De snelheid blijft slecht. Zit tussen de 60 en 80 mb.

Volgens mij wordt de snelheid van mijn abonnement 200 download niet geleverd.

Reputatie 8

Daar lijkt het dan inderdaad erg hard op.
Telfort webcare aan zet om dat te laten uitzoeken / corrigeren.

Bedankt voor je moeite Babylonia. Ik wacht de reactie van Telfort Webcare wel af.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is duidelijk, je haalt de snelheid niet. Het lijkt mij goed om een monteur er eens naar te laten kijken. Ik heb deze dan ook ingepland. 28 november tussen 1900-2100 komt hij. Mocht dat niet uitkomen, of wil je het tijdstip om een andere reden wijzigen wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te wijzigen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de constateringen van de monteur. 

Hallo Bart,

Bedankt voor je hulp.

Ik heb de afspraakbevestiging ook per sms op mijn mobiel ontvangen. 28-11 tussen 19:00 en 21:00 is prima. Ik zal de constatering van de monteur hier op de forum delen.

Mvg

Nihat

Reputatie 8
Badge +11

Heel graag, ik ben benieuwd. 

Reputatie 8
Badge +11

En? Hoe is het bezoek verlopen?

Hallo Bart,

De kpn monteur is geweest, hij heeft de meting ook gedaan op mijn laptop, omdat hij zijn eigen laptop niet mee had. Hierbij heeft hij de trage snelheid ook gesignialeerd. 

Hij heeft de vervolgens het glasvezelkastje vervangen. De snelheid bleef echter traag.

Hij was in de veronderstelling dat het aan mijn laptop lag en heeft aangegeven dat als de snelheid zo laag bleef, dat ze de lijn 7 dagen gingen monitoren.

Ik heb afgelopen zaterdag de snelheid nog bekabeld op mijn playstation 4 getest, hierbij bereikte ik een snelheid van 100/109.

Gisteren bekabeld nog een test gedaan op mijn Laptop en bereikte toen de snelheid van 196/ 225.

Het probleem lijkt opgelost, maar heb geen idee waarom de snelheid nu wel binnenkomt.

Ik zal zelf de lijn bekabeld de komende dagen nog testen. Hopelijk blijf ik de snelheid behouden.

Bedankt in iedergeval voor al je hulp.

Mvg

Nihat

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat het probleem toch opgelost lijkt te zijn. Alleen hoe dat nu kan is nog de vraag. Vermoedelijk toch het vervangen van het glasvezelkastje. Wanneer de snelheid echt weer flink omlaag gaat hoor ik dat en anders heel veel plezier gewenst van de snelheid. 

Wanneer er weer iets is, zien we graag weer een topic verschijnen. 

Reageer