beantwoord

Wifi snelheidsprobleem

• 9 mei 2018
  • 20 reacties
  • 229 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Sinds kort heb ik problemen met mijn wifiverbinding.
Regelmatig wordt de verbinding verbroken en kan ik pas na meerdere pogingen weer verbinding krijgen.
Dit geld voor zowel mijn laptop als mijn telefoon en tablet.
De volgende actie heb ik reeds uitgevoerd om na te gaan wat het zou kunnen zijn:
- Signaalsterkte is goed (-40dBm naast de V8 modem) / -60dBm op het zwakste punt in huis
- Naast auto select ook handmatig diverse kanalen geprobeerd. (met wifi analyzer gekeken naar beschikbare ruimte)
- mogelijkheid van verstorende apparatuur ook uitgesloten (ook met en zonder aanwezige wifiversterker getest
- Modemreset uitgevoerd heeft geen effect. (zowel via powerknop, resetknop als compleet spanningsloos maken.
Qua signaalsterkte / signaalverstoring zou er dus geen probleem mogen zijn.

Speedtest uitgevoerd met en zonder bekabeling om de modemsnelheid te testen
- met kabel: 30Mbps DL / 6Mbps UL
- Via wifi: 3Mbps DL / 2Mbps UL (gemeten vlak naast het modem, normaal zit ik op zo'n 15MBps DL en 6Mbps UL)

Ik krijg ook regelmatig de melding dat er geen internetverbinding is, terwijl ik wel Wifi signaal heb en mijn telefoon en tablet vragen regelmatig een IP adres op, wat niet altijd lukt.

Mijn gedachte is dus dat het het modem defect is betreft het wifi deel, maar misschien heeft iemand een andere mogelijkheid?

Het modem is dus een arcadyn V8 experia box van nog geen jaar oud.

Met vriendelijke groet,

Willem

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 17 mei 2018, 12:43

Hey Ww77, uit je verhaal vind ik het lastig op te maken of bepaalde objecten/materialen de verbinding verstoren. Om er zeker van te zijn of het wel of niet aan het modem ligt, stuur ik toch een nieuw modem op (V8). Mijn verwachting is dat het modem vrijdag of zaterdag wordt geleverd. Kun je ons laten weten hoe de WiFi met het nieuwe modem is?
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dit is een duidelijk verhaal en een mooi voorbeeld voor andere forum bezoekers hebben hier vast wat aan.
Zet je klantnummer in je forumprofiel dan weet webcare wie je bent als ze besluiten wat me logisch lijkt om je een nwe V8 toe te sturen
Reputatie 1
Zojuist mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.
O ja, nog wat aanvullende info. Temperatuur waar de modem nu in zit is +/- 25 graden max..
Lijkt me wel relevant gezien de warme dagen van de afgelopen tijd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Wvw77, welkom op het forum. Ik ben het eens met jimny, complimenten voor je verhaal! 🆒

Een nieuw modem opsturen is een mogelijkheid, maar ik heb toch een paar vragen.
Waar staat je modem precies? Kun je een foto van het modem en je omgeving in dit topic delen? Dan kunnen we met je meedenken of het modem op een handige plek staat.
Is er iets in huis veranderd? Bijvoorbeeld een andere vloer, deur, meubels, verwarming?

Hoor het graag van je!
Reputatie 1
Hoi Deborah,

Bedankt voor je reactie.
Er zijn wel wat verbouwingen geweest, maar aangezien het gedrag niet constant is kan ik geen relatie vinden hierin.
Gisteren had ik het ene moment gewoon 15Mbps DL en even later op dezelfde plek nog maar 3Mbps.

Ikzelf zit in de HF techniek, en kan geen enkele oorzaak door interferentie vinden. En ben ervan overtuigd dat het een instabiliteit in het modem is, maar ik weet ook niet alles. Daarom maar even op t forum gezet.

Ik zou graag een reactie willen ontvangen vanuit Telfort zelf. Helaas nog niets gehoord.
Ik zou graag een reactie willen ontvangen vanuit Telfort zelf. Helaas nog niets gehoord.

Deborah is van het Telfort webcare team..
Zie haar forum naam en het kleine blauwe t-tje in haar foto.
https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/even-geduld-aub-ons-team-gaat-door-de-wasstraat-75446
Reputatie 1
Ha, bedankt voor de opmerking. Was me niet opgevallen.
Reageerde via de mobiel, dan scroll je t makkelijk weg hé.
Klein beeldje :P

Sorry Deborah.....
Geeft niets, je moet het even weten. :)
En als je het eenmaal weet, pik je ze er zo uit. 🆒
Reputatie 1
Hallo,

Nog even terugkomend op de vraag waar het modem geplaatst is.
Het modem is geplaatst in de voorraadkast onder de trap. Deze staat centraal in de woning, waardoor de maximale afstand tot de buitenrand van de woning maximaal 4,5 meter is. Alle binnenwanden in de woning zijn van hout (jaren 70 woning). Normaal behoudt ik dekking tot onze parkeerplaatsen 30m verderop zonder probleem.
Doorstraling is dus geen issue. Het modem heb ik ook op 1,80m hoogte staan, zodat obstakels zoals bank, kast o.i.d. geen belemmeringen zijn.
Ook de dekking naar de bovenverdiepingen is goed d.m.v. een wifi versterker.

Maar zoals ik al had aangegeven heb ik de problemen al nagenoeg naast het modem. Het probleem is dus ook niet continu aanwezig.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Wvw77, bedankt voor je reactie! Deborah is er woensdag weer. Vanaf dan kun je weer reactie verwachten van haar kant.
Reputatie 3
Badge
Misschien een kleine opmerking, een magnetron zit in hetzelfde frequentie bandje (net als Bluetooth).
Is er misschien een snackbar, restaurant o.i.d. in de buurt?
Je had de WiFi analyser op je telefoon, op het moment van wegvallen ook gekeken toevallig?
Hopelijk heb je iets aan mijn opmerking.
Reputatie 8
Badge +17
Als de magnetron storing geeft op de 2,4GHz band mag je'm gaan vervangen omdat de magnetron dan straling "lekt". "Vroegah" was dat nog wel eens het geval maar tegenwoordig niet meer.

Mijn magnetron staat rug-aan-rug met de modem (kalkzand wandje ertussen) en die stoort écht niet op de modem.
Reputatie 1
Hallo Ron / Kees-Jan,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik woon in een woonwijk zonder café, snackbar o.i.d. in de buurt. Dus dat kan t niet zijn.
De magnetron in mijn woning (Stoomoven met magnetronfunctie) is net 2 jaar oud, zowel aan als uit geen invloed. En eventuele invloed van andere apparaten heb ik ook uitgesloten.
Met Wifi analyzer heb ik op meerdere momenten op de dag gekeken. Zowel wanneer ik normaal verbinding heb, als tijdens de dips.
Er zijn ook geen vaste tijden wanneer het probleem optreed. Soms lange tijd achter elkaar slecht, dan weer goed (instabiel dus).
Reputatie 1
Nog even wat aanvullende geschiedenis van het modem.
Het modem is pas een jaar oud geloof ik. Ik heb vorig jaar deze nieuw gekregen aangezien ik geen verbinding meer had. Bleek achteraf door een kabelbreuk te komen door wortelgroei van een boom.
Kan dus zijn dat deze het nooit helemaal lekker heeft gedaan, maar nu dus pas merkbaar slechter aan het presteren is. (schokkende video's / Telfort TV via app. e.d.).

Mocht er een ander modem toegezonden worden, is het dan mogelijk om de V10 versie te krijgen?
Ik zie diverse verhalen met V8 wifi problemen en mogelijk is een V10 dan gewoon de oplossing.
Reputatie 8
Badge +17
Mocht er een ander modem toegezonden worden, is het dan mogelijk om de V10 versie te krijgen?
Ik zie diverse verhalen met V8 wifi problemen en mogelijk is een V10 dan gewoon de oplossing.

zie: https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 1

zie: https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350

Jammer dat dat het beleid is maar ik wacht af wat het antwoord vanuit Telfort is.

Een V8 is mij best als daarmee het probleem wordt opgelost. Zo niet, dan zal Telfort met een oplossing moeten komen zonder dat ik daarbij kosten hoef te maken zoals het zelf aanschaffen van een wifi-extender.
Zou ik problemen hebben met de dekking om een bepaalde afstand te willen bereiken, dan is dat mijn keus. En zal ik zelf een wifi-extender aanschaffen (heb ik reeds gedaan voor de bovenverdieping/zolder). Maar 1 meter vanaf het modem met vol bereik zonder interferentie, lijkt me toch een modem issue voor Telfort en dus door hun op te lossen.
Reputatie 4
Badge +10
Hey Ww77, uit je verhaal vind ik het lastig op te maken of bepaalde objecten/materialen de verbinding verstoren. Om er zeker van te zijn of het wel of niet aan het modem ligt, stuur ik toch een nieuw modem op (V8). Mijn verwachting is dat het modem vrijdag of zaterdag wordt geleverd. Kun je ons laten weten hoe de WiFi met het nieuwe modem is?
Reputatie 1
Hallo Deborah,

Ik laat weten wat de resultaten zijn.
Kan even duren aangezien de problemen niet altijd aanwezig zijn. Dus wil het eerst even een tijdje ( week of zo) aankijken zodra ik de nieuwe modem heb geïnstalleerd.
Reputatie 3
Badge +8
Hi @Wvw77, ik zag dit bericht voorbij komen, en vroeg me af hoe het nu gaat met je internetverbinding. Is je verbinding met het nieuwe modem verbeterd? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Goedendag,

Sinds de nieuwe modem heb ik de genoemde problemen niet meer ondervonden.
Ook de speedtesten laten een hogere download zien en de Wifi analyzer een verbeterde dekking.

Lijkt me inderdaad dus toch het oude modem te zijn geweest.

Hopelijk is het hiermee dus opgelost.

Het oude modem wordt geretourneerd.

Gr,

Willem
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Willem, Deborah is er woensdag weer en ik zag je berichtje voorbij komen. Wat fijn dat het is opgelost op deze manier en bedankt voor je bericht daarover.

Reageer