beantwoord

WIFI snelheid neemt af zodra ik laptop aanzet

• 6 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 76 keer bekeken

We hebben de Experia 8 router en het internet werkt goed op enkele apparaten, maar wanneer ik mijn laptop aanzet heeft iedereen in huis problemen met het internet. De downloadsnelheid een verdieping hoger gaat constant op en neer, van 19 Mb per sec naar 2 Mb per sec. De router bevindt zich in de meterkast op de hoogste plank. Ik heb ook het kanaal geprobeerd te veranderen, maar dat heeft niet geholpen. Volgens mij zou de maximale snelheid rond de 50 Mb per seconde liggen, maar daar komt hij waarschijnlijk alleen aan als 1 persoon is verbonden met de router. Ik begrijp dat 50 niet haalbaar is als meerdere apparaten verbonden zijn, maar met 2 Mb per seconde kan ik niks doen op het internet. Is er een mogelijkheid voor een verbetering?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 augustus 2019, 11:02

Hoi @olafmonique, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat de WiFi instabiel wordt als je jouw laptop gaat gebruiken. Dat is niet fijn. Zonder laptop is het dus prima?

Wat JanD zegt klopt in ieder geval. Hoe meer apparaten via de WiFi, met hoe meer appraten de totale maximale snelheid ook gedeeld moet worden.

Je vraagt je nu echter af of je het kan verbeteren. Je zou de V8 nog eens buiten de meterkast kunnen hangen, met de achterkant naar voren. Het WiFi gedeelte zit namelijk aan de achterkant. En heb je de WiFi-check al eens doorlopen?
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @olafmonique , je binnenkomende internetsnelheid deel je met anderen en daardoor zakt de beschikbare snelheid evenredig.
Voorbeeld:
in de praktijk heb je 20Mbps download, als je alléén werkt èn bekabeld haal je dat ook,
is er nog iemand die bekabeld werkt, deel je de snelheid 20/2 = 10Mbps per persoon,
Draadloos gaat er gemiddeld nog een keer 25% verlies vanaf in het gunstigste geval.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @olafmonique, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat de WiFi instabiel wordt als je jouw laptop gaat gebruiken. Dat is niet fijn. Zonder laptop is het dus prima?

Wat JanD zegt klopt in ieder geval. Hoe meer apparaten via de WiFi, met hoe meer appraten de totale maximale snelheid ook gedeeld moet worden.

Je vraagt je nu echter af of je het kan verbeteren. Je zou de V8 nog eens buiten de meterkast kunnen hangen, met de achterkant naar voren. Het WiFi gedeelte zit namelijk aan de achterkant. En heb je de WiFi-check al eens doorlopen?

Reageer