beantwoord

WiFi snelheid is laag

Reputatie 1
Sinds 17 December glas internet met een wifi die steeds uitvalt, volgens de monteur van gideon moest ik maar een verbindingset kopen ,in de kamer zitten zelf contact dozen voor internet kabel aansluiting .
de tv heeft nu ook een verbingset aansluiting .
maar ook de wifi haalt het niet bij mijn vorige woning ging toen gewoon via de telefoon kabel wifi valt veel weg snelheid verschrikkelijk .
ik zit 3 meter van het modem .wie weet raad

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door singel 8 januari 2019, 20:23

Vanmiddag de v10 geïnstalleerd alles werkt nu perfect.

Bekijk reactie

19 reacties

Welke Experia heb je de v8 of v10? Welke snelheid haal je als je dit indien mogelijk bedraad meet?
Reputatie 1
ik heb de V 8 en met bedrading haal ik tussen 38.1 en 45.2 Mps maar Wifi valt ook erg terug beneden in de staat hij vaak in het pictogram op alleen het stipje.
groetjes Singel
Niet ideaal voor een glasvezel verbinding maar niet superslecht. Het is aan Telfort maar lijkt op tijd voor vervanging.
Reputatie 8
singel schreef:

ik heb de V 8 en met bedrading haal ik tussen 38.1 en 45.2 Mps

Voor een bedrade (bekabelde) verbinding zijn die waarden niet strak genoeg.
Minimum glasvezel account is 50 Mbps, zou je als download minimaal op 46-47 Mbps kunnen uitkomen ----> met 38 Mbps is dat te weinig. Vreemd dat die snelheden variëren.
Zou strak, slechts binnen een aantal tienden van Mbps moeten variëren.

Bij het testen zou je dan wel zeker moeten zijn, dat niemand anders in je netwerk op het moment dat je gaat testen ook internet gebruikt en je om die reden bandbreedte deelt met anderen in huis.
Is dat wel zo (dus andere gebruiken tegelijkertijd ook internet), kun je met die testen daar uiteraard nooit een goed inzicht in krijgen.
Reputatie 1
Telfort vervangt de V 8 voor V10a en zet me op een ander kanaal in het modem
tevens heb ik mijn abbonemet snelheid verhoogt .
dus hoop ik dat het probleem van de snelheid en wegvallen van Wifi is opgelost,
Reputatie 1
Het abonnement verhogen om meer snelheid te krijgen gaat in jou geval je alleen maar meer kosten zonder oplossing. Je halt de snelheid nu al niet. Zorg eerst dat je de 50 halt, en kijk dan verder of je de hogere snelheid daadwerkelijk nodig heb.

Nog wat tips voor je WiFI

• Zet je modem zo hoog mogelijk. Zo kan hij het singaal het beste kwijt.
  • Scheidt de 2.4ghz en 5ghz netwerken door er bij 5ghz bijv -5GHZ achter te zetten. Verbind alle apparaten die dat kunnen dan ook op 5ghz.
  • Zet geen andere electrische apparaten (speakers,babyfoons) naast het modem.
  • Gebruik een WiFI analyzer om het beste kanaal te vinden.
  • Gebruik waar mogelijk een kabel
Reputatie 8
Badge +9
Hallo singel, welkom op het Telfort forum! Ik zie inderdaad dat je hierover contact hebt gehad en dat de snelheidswijziging en het verzenden van een nieuwe Experia Box daarbij in gang gezet zijn. Laat je ons weten hoe het met de nieuwe modem gaat? We horen het graag 🙂
Reputatie 1
ik kreeg een tip om mijn modem van 2.4ghz naar 5ghz te zetten hoe doe ik dat waarom doet een monteur die glasvezels heeft geïnstalleerd niet die monteur komt binnen plaats een plug en lpay en allesis in orde waarom niet gelijk het modem op 5 ghz gezet.erg vervelend dat telfort monteurs stuurt die alleen maar verbindingsetsetjes verkoopt
Reputatie 8
TIP: Gebruik altijd je eigen gezond verstand, en laat je niet leiden door monteurs, klantenservice of wat dan ook van welk bedrijf om apparatuur aan te schaffen gerelateerd aan de eigen verkoop van hun apparaten. Dat advies is namelijk bij voorbaat "gekleurd".
Reputatie 1
Hier heb ik niks aan.
Reputatie 8
Tja, mocht het aan gezond verstand ontberen, kun je er inderdaad niets mee. 😜
Reputatie 8
Badge +17
Zie voor instellingen van de V10a onderstaande link

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10a-instellen.htm
Reputatie 1
Daar heb ik wat aan bedankt
Reputatie 6
Badge +8
Hi Singel, fijn dat jimny je op weg heeft geholpen met de link die hij deelde 🙂. Is het gelukt met de instellingen, en hoe gaat het nu met je nieuwe modem?
Reputatie 1
helaas nog steeds geen nieuwe modem wel facturen hahaha .
Begint wel vervelend te worden ook gekeken bij mijn telfort status bestelling ook daar niks ook vreemd dat daar staat stutus verzonden op 17 december zou ik een monteur komen dat werd 18 december ook die had geen modem bij hem jajaja verbingset ec
Reputatie 1
Telfort gebeld die melde dat de modem morgen middag wordt geleverd gelukkig.
Reputatie 8
Badge +9
Dat scheelt inderdaad, ik hoor vanmiddag graag van je hoe het daarmee gaat!
Reputatie 1
Vanmiddag de v10 geïnstalleerd alles werkt nu perfect.
Reputatie 8
Badge +9
Dat is goed nieuws, fijn om te lezen dat het nu zo goed werkt! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer