beantwoord

wifi slecht

• 28 september 2017
  • 3 reacties
  • 152 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,
De laatste tijd werkt onze wifi zeer slecht. De televisie valt regelmatig uit en ik ben niet meer in staat om aan Skypevergaderingen deel te nemen : de verbinding valt weg en het camerabeeld wordt vaak niet doorgegeven. Aan- en uitzetten van het modem lost het probleem niet op. Ik heb op zolder ook al een wifiversterker staan (omdat ik daar vaak Skype), maar ook dat helpt niet.

Zijn er problemen in onze wijk / regio (Nijmegen) of wat kan het probleem zijn ?

Met hartelijke groet,

Sandra
icon

Beste antwoord door Stephen 9 oktober 2017, 19:29

Beste Sandra, aangezien een reactie van jou is uitgebleven ga ik ervan uit dat je geen WiFi problemen meer ervaart. Zo niet, laat dan een reactie achter in dit topic.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Sandra,

Misschien is de WiFi bij jouw in de buurt erg druk? Heb je glasvezel of adsl, en welk modem/router gebruik je? Vaak is met het kiezen van een ander wifi kanaal al een hoop opgelost. Met een programma als wifi analyzer (ook in de windows 10 store) kan je precies zien welke kanalen er nog (enigszins) vrij zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het verband met de tv nog niet. Die gaat niet via wifi.
Valt de tv-uitval samen met de slechte wifi-verbinding? Dan moeten we meer richting binnenkomend signaal en/of router gaan denken.

Hoe is de tv aangesloten? Verbindingsset of bekabeld?
Reputatie 8
Badge +16
Beste Sandra, aangezien een reactie van jou is uitgebleven ga ik ervan uit dat je geen WiFi problemen meer ervaart. Zo niet, laat dan een reactie achter in dit topic.

Reageer