beantwoord

WiFi Sitecom router valt weg

• 11 juni 2020
  • 5 reacties
  • 109 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Wij hebben een experiabox v10 en een sitecom router nu valt de laatste tijd onze wifi steeds weg, zowel op de laptop of telefoon.

Dit is heel lastig daar mijn dochter thuis voor school bezig moet en dus steeds uit de lessen valt.

We  zijn verbonden via de sitecom router en we hebben boven ook al een versterker geplaatst dit met de router verbonden is. Kan het zijn dat de sitecom router niet goed werkt met de experiabox, ik begreep dat daar ook een router in zit of heb ik dit nu mis?

De router is al gereset ook dat helpt helaas niet.

Groetjes Nietjuh

Admin: Titel van topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 18 juni 2020, 11:35

Hoi @Nietjuh, door drukte hier op het forum zijn wij minder snel met reageren dan gewoonlijk. Wat lastig dat jouw WiFi verbinding steeds wegvalt. Ik begrijp dat je de WiFi verbinding van een Sitecom router gebruikt. Heb je de internetverbinding ook al even getest via een kabel? Gaat dat wel goed? Een WiFi verbinding is draadloos en daardoor gevoelig voor ander signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Hierdoor is er geen kant en klare oplossing, en kan het even zoeken zijn naar wat bij jou het beste werkt.

Je kan verschillende dingen proberen. Een daarvan is om (eventueel tijdelijk) de WiFi verbinding van de Experia Box te gaan gebruiken, en te proberen hoe het daarmee gaat. Deze kan je gemakkelijk verbeteren met onze WiFi check, zodat je zeker weet dat deze optimaal ingesteld is. Dan kan je uitproberen hoe het via deze WiFi verbinding gaat, en of dat beter werkt.

Wat je anders kan proberen, is om naar de instellingen van de Sitecom router te kijken. Mogelijk kunnen deze beter ingesteld worden, zodat jouw verbinding het beter gaat doen. Mogelijk kan Sitecom je daarbij helpen, of misschien heb je een familielid of bekende die je hiermee kan helpen. 

Ik hoop dat je snel een goede oplossing gevonden hebt.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Als je de sitecom er tussen uithaald wordt het dan beter qua WiFi via de  V10 en de versterker boven

Reputatie 1

Dit heb ik nog niet geprobeerd, dan moet ik eerst een langere kabel voor de pc halen die zit namelijk bekabeld naar de router, ook deze is de verbinding af en toe kwijt. Bij onze vorige modem van Telfort hebben we deze router erbij gekregen is toen door de monteur geplaatst. Dus dan ik de kabel van de pc gewoon rechtstreeks op de modem aansluiten? 

Reputatie 8
Badge +18

Bekabeld is altijd beter dan draadloos en op de V10 de LAN poort gebruiken richting de laptop dan gaat het goedkomen

Reputatie 1

Ik kan de router er niet tussen uithalen daar daarin ook de kabel zit die naar boven gaat voor de mediaboxen die boven staan. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nietjuh, door drukte hier op het forum zijn wij minder snel met reageren dan gewoonlijk. Wat lastig dat jouw WiFi verbinding steeds wegvalt. Ik begrijp dat je de WiFi verbinding van een Sitecom router gebruikt. Heb je de internetverbinding ook al even getest via een kabel? Gaat dat wel goed? Een WiFi verbinding is draadloos en daardoor gevoelig voor ander signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Hierdoor is er geen kant en klare oplossing, en kan het even zoeken zijn naar wat bij jou het beste werkt.

Je kan verschillende dingen proberen. Een daarvan is om (eventueel tijdelijk) de WiFi verbinding van de Experia Box te gaan gebruiken, en te proberen hoe het daarmee gaat. Deze kan je gemakkelijk verbeteren met onze WiFi check, zodat je zeker weet dat deze optimaal ingesteld is. Dan kan je uitproberen hoe het via deze WiFi verbinding gaat, en of dat beter werkt.

Wat je anders kan proberen, is om naar de instellingen van de Sitecom router te kijken. Mogelijk kunnen deze beter ingesteld worden, zodat jouw verbinding het beter gaat doen. Mogelijk kan Sitecom je daarbij helpen, of misschien heb je een familielid of bekende die je hiermee kan helpen. 

Ik hoop dat je snel een goede oplossing gevonden hebt.

Reageer