beantwoord

WiFi signaal schommelt veel

• 16 september 2019
  • 23 reacties
  • 399 keer bekeken

Reputatie 1
(ik heb een vraagje over mijn wifi signaal in mijn nieuwbouw flat woning?)

hoi iedereen,

sinds een maandje is mijn wifi signaal erg verslechterd in mijn huisje.
ik heb eerst zelf eens uitgezocht wat ik het beste kon doen om mijn signaal sterkte op te lossen zoals? verschillende wifi kanalen uitgeprobeerd en modem verplaats van de meterkast naar de woonkamer en stekker zoveel seconden eruit getrokken en reset en zelf router op aangesloten werd het nog slechter. dit heeft niet gewerkt.
hierop advies veder gevraagd via face chat en gebeld met telfort.
( de zelfde stappen als hierboven doorgelopen met een medewerker)
dit gaaf ook geen verbetering voor mijn.
sinds weekje of 3 geleden naar de kpn winkel geweest deze situatie opnieuw uitgelegd. kreeg het advies op de xperia v10a modem te vervangen naar een nieuwe exemplaar xperia v10. dit geeft iets verbetering met het signaal van de wifi.
eigenlijk wilde ik wifi versterker kopen in de kpn winkel van de xperia. werd gezegd om dit via telfort kosteloos op te pakken? omdat ik garantie heb met signaal werd er verteld.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 26 september 2019, 12:26

@marcojaguartje Goed dat je dat allemaal hebt geprobeerd. Dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je binnenkort een WiFi versterker gaat proberen en kijkt hoe het dan met je verbinding gaat. We hebben helaas geen acties om deze gratis of met korting aan te schaffen, anders had ik je die mogelijkheid graag gegeven.

Mocht je vragen hebben en als je de WiFi versterker in gebruik hebt genomen, dan hoor ik graag hoe het gaat.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +19
tl;dr

Ik ben na de eerste 5 regels afgehaakt...
Je zou in zo'n lang verhaal eens hoofdletters en interpunctie moeten gebruiken, en een nieuwe zin of een nieuwe alinea beginnen op een nieuwe regel.
Ik ben zeker geen 'taalguru' maar dit is onleesbaar.
Reputatie 1
ok.
ik heb wat aangepast,hopelijk is het te lezen haha.
ojaa mijn wifi signaal veranderd steeds van 6 mbps naar 390 mbps ..
Reputatie 1
ik heb namelijk niet overal de juiste snelheid met die ik wil behalen met mijn wifi modem.
welke versterker kan ik het beste kopen?

mvg marco

Admin: Dubbele topics samengevoegd en reacties meeverplaatst
Misschien heb je iets aan dit?

WiFi Versterker kopen

Verder wordt je door de website van Telfort doorgelinkt naar de webshop van KPN,
om iets aan te schaffen

WiFi in alle hoekjes en gaatjes daar staan naast de Experia WiFi nog andere mogelijkheden.
Reputatie 1
hoi mandy,

bedankt voor je antwoord.
ik kwam ook uit op de. (xperia wifi versterker)
paar weken gelden ben ik ook naar de kpn winkel geweest. medewerker gaaf aan om deze niet zelf aan te schaffen. via telfort te regelen? hierop al contact gehad met telfort per face en telefoon kunnen niks voor me beteken. inmiddels wel door kpn kosteloos nieuwe modem toe gestuurd gekregen. kpn gaaf aan dat hun het wel aan de klanten kosteloos geven. telfort is toch naar kpn overgegaan? Mvg Marco
Reputatie 1
ojaa ik had ook gelezen in sommige forums dat klanten van telfort dit hebben gekregen.
Reputatie 1
ik had gehoopt dat telfort medewerker dit veder kon oppakken voor mijn?
Er is mij destijds ook verteld dat er een actie was om de Experia WiFi gratis te krijgen.
Maar dit bleek een actie voor een Experia Box V8 en dit was een KPN actie, niet die van Telfort.

Maar naar mijn weten krijg je de Experia WiFi niet gratis en moet je die zelf aanschaffen.
Ik ben dus bang, dat de medewerker van de KPN winkel je foutief ingelicht heeft.
Reputatie 1
okki dudelijk.
ik ga hem aanschaffen zelf.
Gr Marco
Reputatie 8
Badge +17
Als er al een nieuwe modem verstuurd is dan heeft Telfort dit uitgevoerd. KPN en Telfort zijn nog niet zodanig "samen" dat KPN dit oppakt.

Bij Telfort is er nooit een actie geweest voor een gratis "Experia-WiFi". En áls je die aanschaft, hou er dan rekening mee dat automagisch de WiFi in de modem uitgeschakeld wordt; deze is wél weer aan te zetten, maar dat moet je zélf doen.
Reputatie 1
kees - Jan ook bedankt voor de reactie 🙂
ik had wat advies nodig ben ik richting de kpn winkel geweest. medewerker heeft me daar ter plekke nieuwe Xperia v10 modem gegeven.
van de acties weet ik niks vanaf.

Gr Marco
Reputatie 1
(modem) is ter plekken gegegeven vanuit de winkel xD
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @marcojaguartje, niet fijn dat jouw WiFi verbinding ineens zo veel slechter werkt de laatste tijd. Ik zie dat je hier al op weg geholpen bent en dat je een nieuw modem mee gekregen hebt in de KPN winkel, dat is fijn 🙂 Heb je deze inmiddels aangesloten en zo ja, is alles gelukt? Hoe gaat het nu met je verbinding?
Reputatie 1
hoi Alexandra,

bedankt voor het reageren op me verzoek.
de nieuwe modem geeft wel wat verbetering 🙂 dan met de vorige modem.
internet van de wifi is op veel plaatsen nog steeds erg traag. inmiddels ook mijn internet verhoogd naar 100 mbps snelheid. begrepen van telfort dat monteur deze aanpassingen moet doen in de wijk. Mvg Marco
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @marcojaguartje, fijn om te horen dat de verbinding al wat beter is sinds je het nieuwe modem in gebruik hebt 🙂 WiFi is een draadloze verbinding, waardoor het erg vatbaar is voor andere signalen en storingsbronnen in je buurt. Hierdoor is er geen kant en klare oplossing die altijd werkt, en kan het even zoeken zijn.

We hebben online handige tips om je WiFi verbinding te verbeteren, daar zit ook de WiFi check in. Ik raad je aan om die stappen te doorlopen. Op die manier stel je jouw modem zo goed mogelijk in voor jouw omgeving. Laat je weten of het is gelukt en wat het effect hiervan is?
Reputatie 1
bedankt voor de tips.
deze heb ik allemaal doorlopen een tijdje terug.
verschillende wifi kanalen gebruikt dit gaaf geen verbetering. mijne wifo modem hang ook niet bij anderen apperaten in de buurt. die eventueel storing zouden kunnen verzoraken zover ik het weet. vaak al contact gehad met telfort via Facebook en gebeld geen verbeteringen tot nu toe.

mijn enstigste oplossing is om versterker aan te schaffen. dit zal ik binnenkort doen als ik wat meer geld heb om de Xperia versterker aanschaffen.

had gehoopt dat ik dit kon krijgen vanuit telfort, helaas werkt wel voor de kpn.

Mvg Marco
Reputatie 8
Badge +9
@marcojaguartje Goed dat je dat allemaal hebt geprobeerd. Dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je binnenkort een WiFi versterker gaat proberen en kijkt hoe het dan met je verbinding gaat. We hebben helaas geen acties om deze gratis of met korting aan te schaffen, anders had ik je die mogelijkheid graag gegeven.

Mocht je vragen hebben en als je de WiFi versterker in gebruik hebt genomen, dan hoor ik graag hoe het gaat.
Reputatie 1
prima, mocht ik er eentje hebben binnenkort. laat ik het even weten. Mvg Marco
Reputatie 8
Badge +9
prima, mocht ik er eentje hebben binnenkort. laat ik het even weten. Mvg Marco
Helemaal goed, laat het ook gerust weten als je intussen vragen hebt of als we iets voor je kunnen doen.
Reputatie 1
oke
Reputatie 1

hoi telfort,

inmiddels 2 xperia wifi verstekers aangeschaft bij de kpn winkel.

alles werkt  nu uistekend.

deze toppic kan worden gesloten.

mvg marco

Reputatie 8
Badge +9

@marcojaguartje Super, fijn dat je het laat weten en dat alles nu goed werkt! Maak gerust een nieuw topic aan als we iets voor je kunnen betekenen.

Reputatie 1

oke

Reageer