WiFi Samsung A3 2017 valt weg

• 5 april 2017
  • 11 reacties
  • 2657 keer bekeken

Goedemiddag, sinds deze week heb ik een nieuwe telefoon, de Samsung A3 (2017). Ik heb nu alleen het probleem dat mijn WiFi continu wegvalt. Op m'n vorige telefoon, op m'n iPad en laptop heb ik hier geen last van.

Ik heb al geprobeerd om eerst verbinding te maken met een ander WiFi netwerk. Dat gaf geen problemen. Nu ik alleen weer verbinding heb met de WiFi thuis, valt het signaal steeds weer weg.

Wat kan ik hier aan doen?

Groet, Aline

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je en als je verbonden met je thuisnetwerk op phone klik dan eens op vergeten en daarna weer inloggen op je thuisnetwerk
Ik heb het geprobeerd en ben weer opnieuw ingelogd. Maar het probleem is er nog steeds.

Modem is een Experia Box V8
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb het geprobeerd en ben weer opnieuw ingelogd. Maar het probleem is er nog steeds.

Modem is een Experia Box V8

Geef je modem eens een harde reset door met een puntig voorwerp het resetgaatje in te drukken gedurende 10 seconden
Reputatie 8
Badge +2
Hi Aline,

Treurig dat WiFi telkens wegvalt op je nieuwe telefoon. Heb je nu alleen problemen met dit toestel of ervaar je deze instabiliteit ook nu met je iPad of laptop? Het is verstandig om deze tips eens na te lopen en ook deze handvatten eens te checken. Ik verwacht dat het hierna veel beter gaat werken.

Laat je het weten wat eruit komt? Super!
Ik heb het doorgenomen, m'n modem gerest en een ander WIFI kanaal gekozen, maar helaas blijft het probleem bestaan. Wat kan ik nog meer proberen?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Aline, treurig dat de gedane moeite geen oplossing biedt. Het is helaas niet een gegeven dat als je het kanaal een keer veranderd, dat dat gelijk doorslaggevend is. Het is belangrijk dat je kijkt op welke kanalen (frequenties) de andere netwerken in jouw omgeving het signaal uitzenden. In het topic dat ik eerder aandroeg staan vele tips hoe je dit kunt doen. Wil je het nog eens proberen en deel je het resultaat met mij?
Dag Michael, ik heb het een paar dagen aangekeken, maar het probleem blijft bestaan. Waar ik ook achter ben, is dat het probleem niet alleen op mn telefoon is, maar ook op mn ipad. Ik heb de mobiele data uitgezet op m'n ipad en het valt op dat ik nu vaak geen bereik heb als ik op wifi zit.

Ik heb een paar afbeeldingen toegevoegd van de WIFI Analyzer. Mijn netwerk is de 'VGV' op kanaal 13. Ik heb op verschillende momenten gekeken wat de situatie was. Dit lijkt er toch goed uit te zien?

Groet, Aline
Dag Michael, ik heb nog steeds te maken met hetzelfde probleem. Zou je nog naar m'n reactie hierboven willen kijken? Hopelijk helpt dat om een oplossing te vinden voor dit probleem. Groet, Aline
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Aline, excuses voor de late reactie. Ik zie dat kanaal 13 inderdaad goed zou moeten werken, alleen lijkt kanaal een beter alternatief. Wil je die eens uitproberen? Het klopt dat als één apparaat niet lekker werkt, dat de andere apparaten ook moeilijkheden ervaren. Hoor graag van je.
Hoi Michael, alsnog dank voor je reactie. In je zin is alleen het getal van het kanaal dat je aanraadt verdwenen ;)
Groet, Aline
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Aline! Hihi! Dat klopt. Hij is van mijn toetsenbord gevallen denk ik. Ik doel op kanaal 9 (negen). Laat je het me weten? 🙂

Reageer