beantwoord

WiFi-problemen bij Netflix via Smart TV

• 26 februari 2020
  • 18 reacties
  • 297 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een maand heb ik een Netflix abonnement en kijk via de app op mijn smart tv. Regelmatig (tot wel 3x per aflevering) is de verbinding even weg en moet ik alles opnieuw opstarten. Ik heb een oude tv ontvanger (Motorola vip1853) maar wellicht zit het probleem ook bij de modem (experia box v8). Kunt mij helpen?

Mvg

Daniel

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 4 maart 2020, 18:07

Dag @Dvl78. Dan ga ik ervan uit dat je de tv-ontvanger inmiddels in huis hebt. :slight_smile:  Ik zie dat @Galdor68 je al prima op weg heeft geholpen wat de WiFi-problemen betreft. Je meet 17,6 Mb/s downloadsnelheid en 15,6 Mb/s uploadsnelheid. Zoals @Galdor68 al uitlegt, kan dat meespelen in het wegvallen van je WiFi-verbinding. Echter, ik zie dat er op jouw adres 107 Mb/s down en 33 Mb/s up haalbaar is. Je hebt een Internet Instap abonnement met een snelheid van 30Mb/8Mb/s. Je zou dus bekabeld wel echt die 30 Mb/s in huis moeten krijgen. Hoe heb je de speedtest gedaan? Wil je een laptop/PC eens bekabeld aansluiten en opnieuw een speedtest doen? Zet overige apparaten die gebruikmaken van internet op dat moment even uit. Zo krijg je het meest betrouwbare resultaat. Deel je de resultaten hier? 

Verder ben ik benieuwd of je het stappenplan om je WiFi te verbeteren al eens hebt doorlopen. Wil je dat eens doen en kun je, als het niet heeft gewerkt, laten weten wat je hebt geprobeerd en wat de uitwerking was?

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 1

Op welke termijn kan ik een reactie verwachten?

Van een Telfort moderator 2 tot 4 werkdagen zo mogelijk minder hangt van de drukte af.

Heb je de mogelijkheid de TV bedraad aan te sluiten? Als test tijdelijk de aansluiting van de TV ontvanger(Motorola) gebruiken. Werkt dit beter is mijn advies vergeet de wifi verbinding en schaf een Switch aan.

In mijn situatie heb ik een prima wifi verbinding toch werkt het bedraad net iets beter.

Reputatie 1

Bedraad werkt, maar ik heb geen switch. Nu moet ik steeds kabel wisselen tussen tv en ontvanger en dat is onhandig. Maar sowieso is de Wi-Fi wat instabiel. 

Wat is trouwens het verschil tussen een router en een switch? Ik heb een oude router ertussen gezet, maar dat werkte niet (en dat las ik op internet ook).

Dat de oude router niet werkt zal komen door het ontbreken van IGMP ondersteuning en andere noodzakelijke instel mogelijkheden. De Netgear switch waar ik naar link voldoet wel.

Het verschil is tegenwoordig kleiner, eenvoudig gesteld een switch is een intern netwerk verdeel station, een router vaak in combinatie met een modem regelt het verkeer naar buiten de werkelijke verbinding met het internet.

Omdat er al een draad ligt is een tweede draad niet zinvol dan bied een switch uitkomst. Is de verbinding bedraad wel stabiel?

Reputatie 1

Aha, bedankt voor de info!

Bedraad nog geen problemen gehad.

Ik zie op het forum dat de nieuwe tv ontvangers een Netflix app hebben ingebouwd en dat die oude allemaal worden omgewisseld. Dat lijkt mij dan de beste oplossing, hoewel dat het af en toe wegvallen van Wi-Fi niet zal voorkomen.

Klopt dat is een mogelijkheid zelf geef ik de voorkeur aan kijken via de tv zelf, het scheelt wel de aanschaf van een switch, je kan bellen of een reactie vanuit webcare afwachten.

Het wifi probleem kan mogelijk vmet een extern toegangspunt worden opgelost. Er zijn op dit moment vermoedelijk te weinig redenen om een andere Experiabox te krijgen.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Dvl78. Welkom hier op het Forum. Ik lees dat je verbinding met regelmaat wegvalt bij Netflix via je Smart TV. Dat lijkt me knap vervelend. Ik zie dat @Galdor68 je al prima op weg heeft geholpen. :slight_smile:  Als je de Smart TV bekabeld aansluit, werkt het wel goed lees ik. Is WiFi op andere apparaten wel stabiel? Als dat niet het geval is, kun je dan aangeven hoeveel en wat voor apparaten er verbonden zijn met WiFi op het moment dat je verbinding wegvalt? Gebeurt dit bekabeld ook? 

Ik heb in ieder geval een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd mét Netflix-mogelijkheid. Die heb je binnen 3 werkdagen in huis. Laat je het weten als je deze hebt ontvangen? 

Reputatie 1

Hoi Natasja,

Fijn dat er een nieuwe ontvanger aankomt (ga er vanuit dat bij geen bericht deze goed is aangekomen).

Wi-Fi op andere apparaten is wisselend. Op de laptop en telefoon gaat het eindelijk altijd wel prima, maar alleen bij constanter stream valt het op dat deze soms wordt onderonderbroken

Het valt op dat als Netflix wegvalt, er vaak ook op mobiel of laptop even geen verbinding is. Als ik vanaf een smartphone richting tv stream, dan gaat de verbinding er ook regelmatig uit. Als iedereen thuis is (2 volwassenen), dan zitten er 2 telefoons standaard op de Wi-Fi en max. 1 laptop. Verder geen (smart) apparaten standaard op de Wi-Fi. 

.

Om wat voor verbindings snelheid gaat het, wat je bedraad geleverd krijgt?

De twee telefoons worden die thuis actief gebruikt of is het meer ze zijn verbonden?

Met een koper verbinding snoept een tv ook wat van de beschikbare bandbreedte af. En vergeet de via wifi verbonden smart tv niet.

Dan nog zal je pas onder de 10Mb echt problemen krijgen. Met slechts twee personen. Onze situatie is vergelijkbaar met dit verschil een V10 en glasvezel dan hebt je geen last dat een tv ontvanger ruimte verbruikt. Alleen ondemand aanbod zoals Netflix. 50Mb voldoet hier prima. Wel staan er drie accespunten verspreid door de woning.

Reputatie 1

Het is het goedkoopste abonnement, maar weet de snelheid niet. Heb wel al sinds het begin last van connectiviteit. Toen was er nog programma gemist app die er vaak uit vloog. Inmiddels doet die het al lang niet meer op mijn tv (lang leve de npo) en daardoor ook weinig laat van ondervonden.

1 Telefoon wordt intensief gebruikt (maar vaak wel óf tv óf mobiel actief), de andere telefoon is slechts verbonden.

Welke snelheid laat deze test site zien? Bedraad en via wifi.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

De NPO app zal ook aan de fabrikant van de tv liggen  hier staat nog een oude smart tv daar werkt enkel de Netflix app nog.

Reputatie 1

17.6  down, 15.6 up

17.6  down, 15.6 up

Dat kan al meespelen. Een HD stream op de tv ontvanger vraagt al tot 8 MB. Een HD stream via Netflix heeft rond 5Mb nodig. Het zal dus helemaal afhangen wat er exact tegelijk gedaan wordt. 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Dvl78. Dan ga ik ervan uit dat je de tv-ontvanger inmiddels in huis hebt. :slight_smile:  Ik zie dat @Galdor68 je al prima op weg heeft geholpen wat de WiFi-problemen betreft. Je meet 17,6 Mb/s downloadsnelheid en 15,6 Mb/s uploadsnelheid. Zoals @Galdor68 al uitlegt, kan dat meespelen in het wegvallen van je WiFi-verbinding. Echter, ik zie dat er op jouw adres 107 Mb/s down en 33 Mb/s up haalbaar is. Je hebt een Internet Instap abonnement met een snelheid van 30Mb/8Mb/s. Je zou dus bekabeld wel echt die 30 Mb/s in huis moeten krijgen. Hoe heb je de speedtest gedaan? Wil je een laptop/PC eens bekabeld aansluiten en opnieuw een speedtest doen? Zet overige apparaten die gebruikmaken van internet op dat moment even uit. Zo krijg je het meest betrouwbare resultaat. Deel je de resultaten hier? 

Verder ben ik benieuwd of je het stappenplan om je WiFi te verbeteren al eens hebt doorlopen. Wil je dat eens doen en kun je, als het niet heeft gewerkt, laten weten wat je hebt geprobeerd en wat de uitwerking was?

Reputatie 1

Hij is vandaag binnengekomen en alles lijkt goed te werken. 

De eerdere test was idd met Wifi, bedraad kom ik op 30/26, dus dat lijkt prima. Ik ga er vanuit dat alles nu goed werkt. mocht ik tegen problemen aanlopen dan laat ik dat weten!

Reputatie 8
Badge +9

Dat is goed om te lezen, @Dvl78. Als je bekabeld 30 Mb/s downloadsnelheid meet, dan is dat inderdaad heel prima. Je weet me te vinden als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt. 

Reputatie 1

Moet de oude box nog retour en is daar een retouradres/antwoordnummer voor?

Reputatie 8
Badge +9

Moet de oude box nog retour en is daar een retouradres/antwoordnummer voor?

Die zien we inderdaad graag terug, @Dvl78. Hoe het terugsturen van apparatuur in z'n werk gaat lees je op onze website. Je stuurt dit naar het volgende adres:

Telfort Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Gaat het zo lukken? 

Reageer