Wifi problemen

• 7 juni 2012
  • 7 reacties
  • 3657 keer bekeken

Badge
Beste mensen van het forum,
Ik heb problemen met de wifi van mijn Zyxel P-2812HNU-F1, de verbinding is heel onstabiel om de zoveel minuten verlies ik connectie en moet ik dus weer opnieuw connectie, bovendien is mijn wifi signaal ook erg zwak (dat zit mij natuurlijk niet zo dwars als de instabiele verbinding). Ik ondervind de problemen op mijn Galaxy Note, mijn pc's zijn namelijk via de kabel verbonden met de modem, vanwege de vele wifi problemen die ik ook in het verleden heb gehad. Het probleem kan bovendien niet aan mijn Note liggen (denk ik), aangezien ik wel een constante en goede verbinding heb op de (onbeveiligde) wifi van mijn buren (zij hebben een Speedtouch modem). Dus hoe moet ik mijn wifi verbinding stabieler krijgen (is mijn modem (gedeeltelijk) defect ofzo?) en misschien ook dat hij een sterker signaal uitzend, ik krijg namelijk overal in mijn huis een sterker signaal met de verbinding van mijn buren.
Mvg,

7 reacties

Hier ook. Wifi valt om de zoveel tijd uit, 10 minuten, 15 minuten, 5 minuten ,uur. Minstens 10x per dag!
Verbinding met de modem is aanwezig, maar moet toch echt mn wifi uit en inschakelen voordat ik weer verbinding heb, of het ip van de modem pingen wilt soms ook helpen.

Lijkt alsof de modem in een soort standby modus gaat en er niet uit gaat tenzij je of pingt of de wifi verbinding opnieuw aangaat (ook dat helpt niet altijd direct, als ik mn wifi adapter uitschakel en inschakel is het draadloos netwerk soms niet aanwezig)

En voordat ik opmerkingen krijg:
Mijn 2e router en abonnement (kabel) heeft hier totaal geen last van. Ook storen ze niet, heb alle kanalen al geprobeerd, puur een zyxel P-2812HNU-F1 probleem, zwaar irritant.
Hebben jullie al geprobeerd om het kanaal te wisselen?
( http://klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Draadloos-internet.aspx#openfaq10972 )
Dat zou misschien nog een oplossing kunnen bieden, of probeer een modem reset met het resetgaatje, 30s inhouden.
Badge
Dus ik heb bekeken op welk signaal ik zit en ik merk dat ik gewoon op een signaal zit, waar niemand anders op zit, namelijk signaal. Wel moet ik zeggen dat de mijn RSSI wel lager is dan bij de wifi signalen van mijn buren, is dat een goed of een slecht iets?

In de bijlage heb ik ook een print screen opgestuurt van het programma inSSIDer 2.1, aangezien hier vaker naar wordt gevraagd op het forum en ik er zelf niet wijzzer van wordt.
Badge
Hallo,

Ik heb ook sinds 2 weken de nieuwe router 2812 f1 
Wederom als hierboven doet de wifi het niet goed.

Lan werkt perfect met hoge snelheden.

Mijn imac valt de verbinding soms weg... of maakt geen connectie.
Vreemd maar als ik verbinding heb kom is de verbinding/snelheid niet stabiel...
Speedtest.nl geeft soms 50 kb aan en soms 800 kb... terwijl ik met lan op 2,5 mb zit dus 2500 kb.

Ik denk zelf dat de router of firmware niet goed is.
De oude modem had ik deze problemen niet.

Ik ben gebeld om mijn abo te verlengen met een jaarcontract 25mb lijn... en heb een nieuwe modem gehad.
Maar ik heb er dus heel erg spijt van.

Kan iemand mij helpen.

Groet
Reputatie 4
Badge +3
@hom.hom,

Excuus voor de late reactie, heeft u inmiddels het modem een reset gegeven en is het opgelost?

@hanifi,

Ik heb op uw eigen topic gereageerd, om het overzichtelijk te houden. :)

Henk
Badge
Beste Henk,

Helaas is het probleem niet opgelost; de verbinding is alsnog instabiel en valt alsnog regelmatig uit. In de afgelopen paar minuten al zeker een keer of vijf  en dat vind ik gewoon niet acceptabel. Ik heb om deze reden namelijk al een keer wee een jaarcontract bij Telfort genomen, omdat mijn oide modem vervangen moest worden. Deze gaf namelijk ook een zeer instabiele wireless verbinding en anders moest ik weer 70 euro betalen om de modem te laten vervangen. Ik zou daarom dan ook graag willen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik heb namelijk al een keer overwogen om over te stappen, maar ik wou de nieuwe type modems toch een kans geven, maar nu lijken dezelfde problemen zich weer voor te doen, lost dit a.u.b. zo snel mogeljk voor mij op.

Mvg,
Bij mij exact hetzelfde probleem sinds de firmware update naar V3.10(TUE.4).

Na contact met de helpdesk lijkt dit een quick fix te zijn:
- Verander wireless SSID
- Verander wireless kanaal

Reageer