beantwoord

WiFi probleem na installatie Experia Box V10A

• 20 november 2019
  • 47 reacties
  • 665 keer bekeken

Reputatie 1

Na installatie van de experia box v10a zie ik de netwerken 2,4ghz en 5ghz niet voorbij komen bij 2 laptops en 1 telefoon. heb diverse instellingen gedaan in het modem maar wil niet lukken.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 4 december 2019, 17:02

Dag @ArieH. Ik lees inderdaad dat mijn collega een aantal zaken met je heeft getest en je een Experia Box V10 heeft gestuurd om te kijken of al je apparaten dan wel verbinding maken met WiFi. Ik begrijp dat deze vandaag wordt bezorgd. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Bekijk reactie

47 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @ArieH. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp wil je graag de 2.4GHz en 5.0GHz netwerken scheiden, maar lukt dit niet. Klopt dat? Helaas is het bij de Experia Box V10a niet mogelijk om de netwerken te scheiden. Wel is het zo dat dit alleen betrekking heeft op het toekennen van een SSID aan het netwerk. Als het goed is worden beide onder dezelfde SSID weergegeven. Is dit niet het geval? Heb je de laptops en het toestel ook al opnieuw opgestart? Je kunt ook nog proberen het netwerk te vergeten in de apparaten. 

Reputatie 1

Het probleem is niet het scheiden van de netwerken. Ik zie helemaal wifi netwerk.

Ze komen niet voorbij in mijn netwerkverbindingen op 2 laptops en mijn telefoon. 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @ArieH. Dat is wel bijzonder. Ik wilde een aantal zaken controleren, maar ik zie nu dat je inmiddels via Facebook contact hebt gehad en mijn collega een nieuw modem heeft verstuurd. Wil je me laten weten of dit het probleem heeft opgelost? 

Reputatie 1

Goedemorgen, gisterenochtend nieuw modem binnen gekregen. Waarvoor dank. Gisterenavond een hele tijd bezig geweest om hem aan de praat te krijgen. Voordat we naar bed gingen werkte het modem goed, ook wifi op telefoons en laptops. Toen ik vanmorgen wakker werd keek ik in de meterkast waar het modem hangt, alle lampjes uit. Zag wel dat af en toe groen een tijdje aan was en dan rood even aan en daarna een tijdje alles weer uit, lampje aan de zijkant was heel de tijd uit. Heb nu weer het oude modem geïnstalleerd. Nu dus weer zonder WiFi. Ik heb dit bericht ook via Facebook gedaan naar je collega. 

Reputatie 8
Badge +17

Heb je een koperverbinding zo ja vervang het aansluitkabeltje van max 150 cm eens en als dat niet helpt of niet van toepassing is geef het modem een harde reset

Reputatie 1

Dit heb ik allemaal al gedaan. 

Reputatie 1

En de oude werkt gewoon goed, alleen zonder WiFi. 

Reputatie 1

Dat oude modem is ook V10a

Reputatie 8
Badge +9

Dag @ArieH. Ontzettend balen dat je verbinding niet werkt met je nieuwe modem. Ik zie dat je gisteren hebt gebeld en mijn collega een afspraak voor je heeft ingepland met een monteur. Laat je weten hoe het monteursbezoek is verlopen? 

Reputatie 1

Laat het weten. 

Reputatie 1

Hallo, Monteur is geweest. heeft toch een harde reset kunnen doen op modem van vorige week.

Nu is er nog steeds een probleem dat er 6 van de 11 apparaten geen verbinding kunnen maken via wifi.

Dat is onder andere de laptop van mijzelf, ik heb dinsdagavond toen ik het "nieuwe” modem aangesloten had wel even verbinding gehad via wifi, nu dus niet.

Reputatie 1

5 apparaten doen het dus wel. De monteur zei ook dat onder andere de telefoon van mijn vrouw, die geen verbinding kan krijgen te oud was. terwijl ze gewoon overal verbinding heeft via wifi!!!!!!

Reputatie 1

Wordt hier een beetje verdrietig van, ga zo maar weer bellen. Of weet je een andere oplossing??????

Reputatie 8
Badge +17

Kan het zo zijn dat de monteur de 2.4  Ghz WiFi heeft uitgezet en dat alleen de 5 GHz WiFi aanstaat in de V10a, als dat zo is snap ik het verhaal dat sommige apparaten geen verbinding krijgen omdat die deze optie niet hebben.

Wellicht ben je geholpen als ze de V10a omruilen voor de V 10 die wat minder moeilijk doet want het is van de zotte dat je devices hebt die de WiFi van de V 10 A niet oppakken @Natasja - Telfort 

Reputatie 1
bovenste met 5ghz aan, onderste met 5ghz uit

Op mijn telefoon die het doet met met beide (2,4ghz en 5 ghz) aan zie ik het netwerk wel, zet ik 5ghz uit dan zie ik niets meer.

Reputatie 1

deze staan allebei aan, ik net bovenstaande gedaan.

Reputatie 1

denk dat er morgen maar weer een monteur moet komen, die het wel kan oplossen.

Reputatie 8
Badge +17

Heeft de V10a ook een optie om aan te vinken om de SSID verbergen  in te stellen 

Reputatie 1

heb net met telfort aan de telefoon gehangen, die schuiven het probleem op ons af. dat we onze apparaat instellingen maar na moeten kijken, terwijl het op het oude modem "zyxel” wel gewoon werkte.

ze kunnen ons hier niet mee helpen, ze kunnen ons alleen helpen als de adsl verbinding niet werkt. sturen weer een nieuw modem op, hopen dat het dan wel werkt. 

zo niet dan wordt het denk ik tijd om over te stappen na al die jaren.

Reputatie 1

en dan wordt er gezegd u heeft toch op 5 van de 11 apparaten wel wifi!!!!!

Reputatie 1

@jimny heeft hij inderdaad, staat allemaal goed.

Reputatie 8
Badge +17

Heb je de Zyxel nog in je bezit en als die nog werkt dan is mijn advies, ophouden met de V10a en de Zyxel aankoppelen, de klantenservice maakt zich er ook wat makkelijk vanaf met dat antwoord.

Reputatie 1

@jimny die heb ik helaas al teruggestuurd. 

Reputatie 8
Badge +17

@jimny die heb ik helaas al teruggestuurd. 

Dat is jammer en nu maar even afwachten hoe @webcare Telfort hierin staat om te switchen van modem of een nieuwe V 10a te verstrekken want het lijkt mij dat dit modem niet goed is

Reputatie 1

@jimny dat is inderdaad jammer. wachten nieuw modem maar weer af.

Reageer