beantwoord

wifi probleem

• 22 maart 2020
  • 1 reactie
  • 85 keer bekeken

Al een tijdje heb ik last van een lage wifi-snelheid op mijn telfort modem (experiabox v8, nieuwste firmware).

Het volgende inmiddels geprobeerd.

• firmware ge-update (was hij al)
  • aanvoerkabels vervangen (tegen beter weten in).
  • positie modem veranderd (zo ook de antennes)
  • instellingen bekeken (zou er iets fout in staan)
  • reboot
  • fabrieksinstellingen
  • kanalen veranderd (naar de meest vrije) en getest
  • alle apparaten er vanaf (incl. AP)

Alles eigenlijk geprobeerd. De wifi blijft onder de 10 mb/s en soms zelfs een drop naar 5 mb/s of lager. Sterker nog. Soms gaat het internet op de mobieltjes/tablets zo laag, dat ik even de wifi op het apparaat (mobiel/tablet)  uitzet en weer aan. Dan loopt hij weer, maar nog steeds die de snelheid die ik graag zou willen. Dit is natuurlijk raar, in het verleden (al weer een ruime tijd, dat wel) beter. Het probleem was niet groot aangezien ik een AP had (bedraad) die wel boven de 20 mb/s zat en dan daar op ging (andere naam gegeven). Nu hadden we op zolder ook een AP nodig en dus daar een draad naar toe, AP er aan vast en ja hoor, meer dan 20 mb/s wifi. Raar toch. Mijn computer haalt ook de volle snelheid van het downloaden wbt mijn abonnement, maar is ook bedraad. Waar zou het aan kunnen liggen?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 maart 2020, 08:16

Hoi @Rb76, welkom hier.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad. Een nieuw modem is gisteren afgeleverd. Werkt de WiFi nu weer zoals gehoopt?

Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rb76, welkom hier.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad. Een nieuw modem is gisteren afgeleverd. Werkt de WiFi nu weer zoals gehoopt?

Reageer