beantwoord

Wifi probleem

• 7 december 2012
  • 18 reacties
  • 6244 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds het begin van aanschaf (1 November 2012) heb ik problemen met de  wifi.
Deze valt na een half uur weg,en is toegang tot modem niet meer mogelijk.
Door herhaaldelijk resetten van modem,lukt het af en toe weer connectie te krijgen met het modem.
Eerst was het probleem met 1 laptop,echter nu vallen 3 laptops en 3 smartphones steeds uit.
icon

Beste antwoord door Jelmer 7 december 2012, 16:15

@hwesterhof2000

Spijtig dat je problemen met de draadloze verbinding ervaart. Omdat het probleem op meerdere apparaten voor komt vermoed ik dat de wegvallende draadloze verbinding aan het modem ligt. Ik heb een nieuw modem naar je verstuurd dat binnen 5 werkdagen bezorgd wordt. Graag lees ik in dit topic terug of met het nieuwe modem de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Bekijk reactie

18 reacties

Badge
Hallo,

Sinds het begin van aanschaf (1 November 2012) heb ik problemen met de  wifi.
Deze valt na een half uur weg,en is toegang tot modem niet meer mogelijk.
Door herhaaldelijk resetten van modem,lukt het af en toe weer connectie te krijgen met het modem.
Eerst was het probleem met 1 laptop,echter nu vallen 3 laptops en 3 smartphones steeds uit.

Hij geeft ook aan,dat mijn router een verborgen netwerk is.
Badge
@hwesterhof2000

Spijtig dat je problemen met de draadloze verbinding ervaart. Omdat het probleem op meerdere apparaten voor komt vermoed ik dat de wegvallende draadloze verbinding aan het modem ligt. Ik heb een nieuw modem naar je verstuurd dat binnen 5 werkdagen bezorgd wordt. Graag lees ik in dit topic terug of met het nieuwe modem de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Badge
Hallo Jelmer,

Vandaag het nieuwe modem ontvangen.
Nadat ik het nieuwe modem had aangesloten,ondervond ik nog steeds problemen,niet alleen met internet maar ook met de interactieve tv.
Na een minuut of 5 kreeg ik een melding op mijn pc,dat mijn internetverbinding was afgesloten,vanwege een beveiligings probleem.????????
Op het kastje van de tv kreeg ik alleen de foutmelding f11 en f14,
Een paar het modem gereset,echter zonder resultaat,geen tv en geen internet.
We zijn daarna naar de dichtsbijzijnde Telfort winkel geweest,en daar hebben zij contact gehad met de klantenservice.
De klantenservice zou ons rond half vijf terugbellen,en het modem (nieuw en oud) uitlezen.
Na ongeveer een uur van in en ompluggen van modem,is het op dit moment verholpen.
In het eerste modem was de instelling van wifi niet goed ingesteld.
Echter bij het nieuwe modem,geen tv ,maar wel internet.
Badge
Hallo Jelmer,

Gisteravond toch weer uitval van wifi gehad.
Reputatie 8
Badge +17
@hwesterhof2000: kijk eens hier: https://forum.telfort.nl/search.php?query=atheros volgens mij heeft tuut-tuut al een oplossing hiervoor gegeven... 
goede middag ik wil mijn printer via wifi aansluiten maar de printer kan de modum niet vinden, hoe kom ik in de gegevens van mijn modum?
Reputatie 8
Badge +10
goede middag ik wil mijn printer via wifi aansluiten maar de printer kan de modum niet vinden, hoe kom ik in de gegevens van mijn modum?

192.168.1.254 intikken in je browser.
Naam is: admin
Wachtw: 1234
Dit wachtw. moet je direct wijzigen in een nieuwe om toegang te krijgen.
192.168.1.254 intikken in je browser. Naam is: admin Wachtw: 1234 Dit wachtw. moet je direct wijzigen in een nieuwe om toegang te krijgen.

dit heb ik gedaan en krijg daarna een heel leeg veld en zegt gereed
Reputatie 8
Badge +10

dit heb ik gedaan en krijg daarna een heel leeg veld en zegt gereed

Dit lege veld krijg je te zien in de browser..?
Welke browser gebruik je (Internet Explorer)?
internet explorer
ik heb ook het wachtwoord en inlog naam veranderd maar zegt steeds dat het niet klopt
Reputatie 8
Badge +10
Aha, je komt dus NIET in de modem?

Welk type modem heb je?
[quote]Aha, je komt dus NIET in het modem? Welk type modem heb je? [p-2812HNU(L)
zyxel p-2812HNU(L)
pilots VDSL,IPTV,IPv6,Arcadyan modem
Reputatie 8
Badge +10
p-2812HNU(L)

Oke.
Je zegt dat je ook de inlognaam hebt veranderd maar dat kan niet bij deze modems.

Zoals gezegd:
naam: admin
ww: 1234

Lukt dit niet dan zal je de modem moeten resetten.
Op de achterkant zit een klein gaatje (reset) met daarin een resetknopje.
Druk dit in met bijv. een omgebogen paperclip of zoiets en hou deze vast (20 to 30 seconden) totdat de modem vanzelf uitgaat en weer opnieuw opstart.

Na enkele minuten is de modem klaar (als alle ledjes weer branden) en probeer dan weer eens in te loggen met 'admin' en '1234'
Badge
ik ben ook nog nooit op wifi geweest met mijn mobiele telefoon? Lukt me niet!
Hebben jullie al geprobeerd het kanaal te veranderen in de router deze staat standaard meestal op kanaal 7
Probeer deze te veranderen naar bv 8 (12 en 13 niet gebruiken).

Network Setting > Wireless > General
Bij "Channel Selection" verander je het kanaal
Apply

Reageer