Wifi opeens heel traag

• 4 december 2012
  • 5 reacties
  • 4297 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds een aantal weken is mijn wifi verbinding heel traag. Het ligt niet aan mijn laptop want in andere netwerken is hij 4x zo snel.
Ik heb al contact gehad met de help desk, deze gaven het standaard antwoord. resetten van de modem. dit heb ik nogmaals gedaan, maar dit helpt helaas niet.

Ik gebruik de standaard modem van telfort. Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.

Mijn upload snelheid is nu hoger dan de dowload snelheid.

Wie weet wat ik hieraan kan doen.

hoor graag.

bedankt.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het kan dat er in de buurt veel WiFi signalen zijn, of zelfs dat de buren op hetzelfde WiFi-kanaal zitten als jouw WiFi.

Je kan dit zien door inSSIDer te installeren op je laptop http://www.metageek.net/products/inssider/
om te kijken of dit zo is. Je kan het WiFi kanaal in je modem wijzigen:
log in de modem op http://192.168.1.254
onderaan kies je "Network Setting" -> Wireless en bij channel selection kies je een ander kanaal, degene die met inSSIDer het minst druk is...
Badge
Hallo kees,

ik heb even gekeken naar de kanalen, maar ik ben de enige op die kanalen. ik zit op 10 en 6 de rest op 11 of 5  of 3.
Ikheb ook geprobeerd op een ander kanaal te zitten maar dat helpt ook niet.

heb je nog meer tips?

Wel handig om te zien op welke kanalen een ander zit.

Guido
Badge
Hoe zit het met bekabeld aansluiten? Puur om te achterhalen of het probleem zich in uw draadloze bevindt of in de algehele verbinding.

Let erop dat er overlapping in de kanalen zit. Dus degene die op 10 en 5 zit, zit ook gedeeltelijk in t frequentie gebied van 6 en 11.

Dus pak in dat geval het hoofd kanaal ver uit de buurt van de gebruikte kanalen.
Badge
Bij bekabeld aansluiten heb ik een normale hoge snelheid. dit had ik al getest.

Ik heb nu een kanaal waar niemand in de buurt zit, maar toch nog steeds een lage snelheid.
Badge
Goed, adviseer ik de volgende handelingen:
- verander t SSID in het modem, toevoeging van 1 karakter is voldoende om Windows uw modem als nieuw netwerk te laten herkennen
- verwijder de oude netwerken (vista/7) netwerkcentrum -> draadloze netwerken beheren (selecteer netwerk, dan wordt knop verwijderen zichtbaar en let erop dat bestaande netwerken blijven bestaan)
- maak opnieuw verbinding met het nieuwe netwerknaam

Blijft t probleem bestaan, van b/g/n status naar b/g veranderen. Doe je dit, wederom SSID wijzigen.

Reageer