beantwoord

WiFi op tweede verdieping

• 9 juni 2020
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

Beste forummedewerker,

Vanwege Corona werk ik veel thuis. Ik zit vaak op de 2e verdieping met de laptop echter is het WiFi signaal superslecht. Is hier iets aan te doen waardoor ik niet steeds hoef te wachten totdat het signaal weer beter wordt? 

icon

Beste antwoord door jimny 9 juni 2020, 10:59

Via onderstaande link Kun je zien hoe en wat 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm

Op de V10 heb je naast de 2,4 Ghz ook de 5 GHz band het verschil hiertussen is dat de 2,4 Ghz band verder reikt maar op deze band is het vaak drukker qua internetverkeer in je directe omgeving.

De 5 GHz band daarvan is het bereik minder echter daar is het in je directe omgeving veel minder druk.echter deze band is vaak niet te gebruiken op een laptop die deze band niet aankan,

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies en heb je beneden wel goede WiFi en heb je al geprobeerd om  de WiFi op een ander kanaal te zetten 

Ik heb de Experia Box v10. Hoe zet ik de WiFi op een ander kanaal?

Reputatie 8
Badge +18

Via onderstaande link Kun je zien hoe en wat 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm

Op de V10 heb je naast de 2,4 Ghz ook de 5 GHz band het verschil hiertussen is dat de 2,4 Ghz band verder reikt maar op deze band is het vaak drukker qua internetverkeer in je directe omgeving.

De 5 GHz band daarvan is het bereik minder echter daar is het in je directe omgeving veel minder druk.echter deze band is vaak niet te gebruiken op een laptop die deze band niet aankan,

Reputatie 8
Badge +11

Nog van harte welkom op ons forum @Freddieboy, ik kan me voorstellen dat je de WiFi verbinding boven graag wilt verbeteren. 

Fijn dat jimny je al op weg geholpen heeft. Ik hoop dat je er uit gekomen bent met zijn tips. Het helpt vaak een boel als je de WiFi instellingen aanpast en zo optimaal mogelijk instelt. Je kan daarvoor ook onze handige WiFi check nog gebruiken. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Reageer