beantwoord

WiFi op Philips TV instabiel

• 8 november 2019
  • 5 reacties
  • 130 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi! Ik heb problemen met de wifi op mijn tv (philips). Zowel de apps als de google chrome cast werken niet of slecht. Als ik een aflevering of film wil kijken kan ik wel beginnen met kijken, maar na een tijdje stopt de wifi verbinding en komt er in beeld te staan dat ik opnieuw verbinding moet maken. De wifi op mijn telefoon/laptop werkt wel gewoon goed! 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 8 november 2019, 18:50

Dag @marloesss. Van harte welkom hier. Frustrerend dat de WiFi-verbinding steeds onderbroken wordt. Is dat sinds kort zo? Ik begrijp dat je op andere apparaten dan je tv geen problemen ervaart. Heb je de mogelijkheid om je TV bekabeld aan te sluiten? WiFi is een mooi iets, maar voor apparaten die verder niet of nauwelijks van plaats veranderen raden we toch altijd een bekabelde verbinding aan. Een kabel geeft sowieso de meest snelle en stabiele verbinding. 

Als dat niet lukt, dan zijn er een aantal dingen die je kunt proberen om je WiFi te optimaliseren. De tip van @JanD is een goede eerste stap. Ik heb het probleem ook vaak opgelost zien worden door de tv in je modem een statisch IP-adres te geven. Een apparaat een vast IP-adres geven doe je als volgt: 

• Klik op deze URL: http://192.168.2.254
  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: als je het wachtwoord van het modem niet zelf hebt aangepast, log je in met de gebruikersnaam 'Admin'. Het wachtwoord staat op de sticker achterop het modem.
  • Ga naar 'Network' > 'LAN' > 'LAN DHCP'.
  • Via 'Add' kun je middels DHCP binding je TV een statisch IP-adres geven. Je dient wel het MAC-adres van je TV te weten om dit te kunnen doen.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @marloesss ,

welk merk en type(nummer) modem heb je?

Als het modem dual-band is, dus met een 2.4- en een 5.0-band kan het handig zijn de WiFi-namen (SSID) van de 2 banden verschillend te maken en dan nogmaals proberen een WiFi-verbinding met de tv te maken, bij voorkeur via de 5.-band.

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Hoi! Het geven van een vast IP adres heeft gewerkt, ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad! :)

Reputatie 7
Badge +9

@Natasja - Telfort Hoi! Het geven van een vast IP adres heeft gewerkt, ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad! :)

Hoi @marloesss. Ah, kijk. Heel fijn! Mooi dat alles weer goed werkt. :slight_smile: ​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +9

Dag @marloesss. Van harte welkom hier. Frustrerend dat de WiFi-verbinding steeds onderbroken wordt. Is dat sinds kort zo? Ik begrijp dat je op andere apparaten dan je tv geen problemen ervaart. Heb je de mogelijkheid om je TV bekabeld aan te sluiten? WiFi is een mooi iets, maar voor apparaten die verder niet of nauwelijks van plaats veranderen raden we toch altijd een bekabelde verbinding aan. Een kabel geeft sowieso de meest snelle en stabiele verbinding. 

Als dat niet lukt, dan zijn er een aantal dingen die je kunt proberen om je WiFi te optimaliseren. De tip van @JanD is een goede eerste stap. Ik heb het probleem ook vaak opgelost zien worden door de tv in je modem een statisch IP-adres te geven. Een apparaat een vast IP-adres geven doe je als volgt: 

• Klik op deze URL: http://192.168.2.254
  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: als je het wachtwoord van het modem niet zelf hebt aangepast, log je in met de gebruikersnaam 'Admin'. Het wachtwoord staat op de sticker achterop het modem.
  • Ga naar 'Network' > 'LAN' > 'LAN DHCP'.
  • Via 'Add' kun je middels DHCP binding je TV een statisch IP-adres geven. Je dient wel het MAC-adres van je TV te weten om dit te kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +9

Dag @marloesss. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Is het met de tips in dit topic gelukt om de verbinding stabiel(er) te krijgen? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt dan lees ik het graag.

Reageer