WiFi op een bungalow park

• 6 september 2018
  • 9 reacties
  • 324 keer bekeken

Lekker op vakantie nu even de slaap niet kunnen vatten.
Wat ga je dan doen juist een wifi analyzer en speedtest uitvoeren. Ondanks dat mijn Tablet 5ghz aan kan toch enkel verbonden met 2,4 ghz wifi. Dit concludeer ik op basis van de 72mb verbindingssnelheid.

Heel woud aan signalen elk huisje heeft zover ik kan zeggen een router, internet is hier powerd by Ziggo. Ik moet zeggen prima snelheid, met een chromecast had ik naar de tv kunnen casten handig voor de app en of netflix nu gekeken via de tablet. Hoe goed het internet is zo belabberd het tv signaal. Blijkbaar nog echt analoog geen dvb-c.

Hier op het park is op de mobiel het bereik wisselend tussen 3g en 4g

9 reacties

De reden dat ik dit post is het volgende dit hele net is uiteraard opelkaar afgestemd maar blijkbaar wel zo goed dat elke verbinding een redelijke snelheid heeft. Het is uiteraard wel de vraag hoeveel klanten zijn er die hier gebruik van maken. Ik zal eens inloggen op het open deel en zien hoe de situatie dan is.

Het bracht mij wel op de volgende gedachte.
Zitten de veelvoorkomende WiFi problemen niet gewoon in het gebrek aan toegangspunten en een verkeerde opstelling.

Uiteraard is bedraad beter en uitzondering situaties daargelaten heb ik nooit grote problemen ondervonden via WiFi.
Even verder gegaan met mijn wifi onderzoekje en kom tot de conclussie dat in ons huisje de verbinding met betaald wifi beter is dan in de centrale ruimte. Ook de open wifi is daar minder maar genoeg voor een haperingsvrije Youtube of Netflix stream op HD kwaliteit.

In die centrale hal had ik net 3G hoger kwam het niet.

In voorgaande jaren konden we maar met 1 device online nu met 6 dat afgezet tegen €29,50 voor 7 dagen lang niet slecht.

Voor thuis bevestigd dit wat ik zelf al wel wist dat je eigenlijk per 25m2 een accespoint zou moeten hebben mede afhankelijk van de soort binnenmuren en tussenvloeren, en algehele constructie op elke bouwlaag herhaald. 1 goed centraal geplaatste accespunt in een open trappenhuis zou kunnen maar niet optimaal.
Reputatie 8
Badge +17
Ik vermoed dat dit afkick verschijnselen zijn of kan je ons niet missen?

Ga lekker vakantie houden! Ga zwemmen, paardrijden, vliegeren, kanoën of ...

Denk niet aan het Telfort forum!

Veel plezier!!

Tja verslaving ofzo. Alweer de laatste dag morgen weer naar huis.
Reputatie 8
Badge +11
Allereerst ben ik het 100% eens met Kees-Jan, vakantie is vakantie 🙂 Als ik eind volgende maand iets meer dan een weekje vrij ben zal je mij hier ook niet zien.
Met zo'n testje op een vakantiepark kan je inderdaad wel zien hoe het daar is ingericht, ten opzichte van thuis. Mogelijk helpt het ook in de keuze voor de plaatsing van je eigen netwerk thuis.
Genoeg vakantie activiteiten gedaan na 5 jaar weer in Mondo Verde geweest jammer van de warme zomer veel verdroogt en een boel al uitgebloeid verder het bezoeken waard ook met kids nu er een wildwaterbaan en achtbaantje is. En Gaia Zoo in Kerkrade is ook de moeite waard.
Echt vakantie was het niet meer een weekje vrij.

Maar het is inderdaad verhelderend en bevestigend wat de beste opstelling kan zijn voor het beste opstelling.
Hoi @Jasper - Telfort krijgen we dan ook net als van @Galdor68 de metingen te zien van het golfslagbad?

😀
Reputatie 8
Badge +11
Haha, nee helaas. Ik ga niet op reis, los van wat dagtripjes 😉
Wifi metingen in de de trein ook intressant 😉😎

Reageer