beantwoord

WiFi op 1 meter vanaf modem helft van de bekabelde snelheid

• 18 februari 2020
  • 8 reacties
  • 194 keer bekeken

Reputatie 1

Inmiddels is het nieuwe contract ingegaan heb nu bekabelt 95 up 90 down.

wifi is 1meter vanaf modem 35 up 37 down.

Dit is volgens mij niet goed?

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt i.v.m. ander onderwerp.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 4 maart 2020, 08:21

Goedemorgen @Fagelmannetje, nee ik verwacht niet dat het aan oudere apparatuur zoals telefoons ligt. Het heeft vaak te maken met de WiFi instellingen in jouw modem:

Goed dat je de snelheid ook via een kabel hebt getest, want dat geeft aan dat de verbinding zelf goed is. Dat de snelheid via WiFi lager is, kan veel verschillende redenen hebben. WiFi is een draadloze verbinding, waardoor deze erg gevoelig is voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Denk aan bijvoorbeeld andere WiFi verbindingen van de buren, maar ook aan andere apparaten die een signaal verspreiden. Het kan daarom even zoeken zijn naar de voor jou beste oplossing.

Heb je onze WiFi check al eens doorlopen? Dit is een handige tool die je helpt om de verbinding te verbeteren en de instellingen in het modem zo optimaal mogelijk in te stellen. Laat je weten of je het hebt geprobeerd en wat het effect ervan is?

Ik verwacht dat de WiFi check hier goed bij helpt, daarom raad ik je aan om die eens te doorlopen :slight_smile: Daarnaast denk ik dat de extender ook voor een flinke verbetering zal zorgen. We horen hier graag hoe het is gegaan, laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Fagelmannetje , is de WiFi-snelheidstest gedaan via de 2.4- of de 5.0-band?

Bij de 2,4-band kan ik me genoemde snelheden wel voorstellen, maar bij de 5.0-band moet je, bij de juiste instellingen, draadloos toch wel meer kunnen halen.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Fagelmannetje, ik begrijp dat je een mooie internetsnelheid hebt, maar dat deze via de WiFi verbinding veel lager uitpakt. Dat is inderdaad een aardig verschil. We helpen je graag op weg om dit te verbeteren.

Goed dat je de snelheid ook via een kabel hebt getest, want dat geeft aan dat de verbinding zelf goed is. Dat de snelheid via WiFi lager is, kan veel verschillende redenen hebben. WiFi is een draadloze verbinding, waardoor deze erg gevoelig is voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Denk aan bijvoorbeeld andere WiFi verbindingen van de buren, maar ook aan andere apparaten die een signaal verspreiden. Het kan daarom even zoeken zijn naar de voor jou beste oplossing.

Heb je onze WiFi check al eens doorlopen? Dit is een handige tool die je helpt om de verbinding te verbeteren en de instellingen in het modem zo optimaal mogelijk in te stellen. Laat je weten of je het hebt geprobeerd en wat het effect ervan is?

Reputatie 1

Hallo @Fagelmannetje , is de WiFi-snelheidstest gedaan via de 2.4- of de 5.0-band?

Bij de 2,4-band kan ik me genoemde snelheden wel voorstellen, maar bij de 5.0-band moet je, bij de juiste instellingen, draadloos toch wel meer kunnen halen.

Hallo JanD,

Sorry voor de late reactie.

Het is een experia v8 , die heeft alleen 2,4 dacht ik.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Fagelmannetje, nee ik verwacht niet dat het aan oudere apparatuur zoals telefoons ligt. Het heeft vaak te maken met de WiFi instellingen in jouw modem:

Ik verwacht dat de WiFi check hier goed bij helpt, daarom raad ik je aan om die eens te doorlopen :slight_smile: Daarnaast denk ik dat de extender ook voor een flinke verbetering zal zorgen. We horen hier graag hoe het is gegaan, laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 1

Hallo @Fagelmannetje, ik begrijp dat je een mooie internetsnelheid hebt, maar dat deze via de WiFi verbinding veel lager uitpakt. Dat is inderdaad een aardig verschil. We helpen je graag op weg om dit te verbeteren.

De v8 heeft inderdaad enkel 2,4 ghz. Eerlijk gezegd verwacht ik op slechts 1 meter afstand beter resultaat. Dat heeft mede met de plek van de v8 te maken. Uiteraard zijn er diverse zaken om rekening mee te houden, een metalen kozijn bijvoorbeeld, de specificaties van de wifi client, en instellingen op de v8.

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Fagelmannetje, ik zie dat je mijn bericht wel gezien en gequote hebt, maar ik zie er geen reactie bij staan. Heb je de tips al kunnen proberen? Laat je ons weten wat je hebt gedaan en wat het effect ervan was? Dan kunnen we je vanaf daar verder helpen en met je mee denken.

Reputatie 1

Hoi Alexandra,

Volgens jullie zou ik oude telefoons en andere oude apparaten moeten vervangen?

Ook als ik deze uitzet verander er niets.

Denk dat daar het niet mee wordt opgelost.

Lees veel over de slechte wifi kwaliteit van de experia v8 daar zal het dan aan liggen.

Heb een sitecom range extender bekabeld aangesloten waarmee regelmatig rond 45 50 down en upload heb. dus daar doen we het mee.

Bedankt voor het meedenken

Fagelmannetje

Reageer