Wifi of bedraad

• 21 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 560 keer bekeken

Ik snap het even niet meer. Ik heb zojuist mijn macbook bedraad aangesloten, en nu blijkt wifi nog sneller te zijn dan bedraad. Weet iemand hoe dat kan? Bedraad is toch altijd sneller?

8 reacties

Reputatie 2
Normaal gesproken wel maar definieer sneller? Het laden van een internet pagina een foto uploaden? wellicht een instelling op je mac?
Hi Galdor, ik heb de snelheid getest op speedtest.net, anders is het zo subjectief. Cool dat je reageert.
Reputatie 2
Hi Galdor, ik heb de snelheid getest op speedtest.net, anders is het zo subjectief. Cool dat je reageert. Dat vroeg ik me ook af ja, of je die test soms bedoelde. Dus als ik je goed begrijp haal je op speedtest via WIFI betere getallen dan via een Ethernet kabel?
Ja. Dat is het exact.
Reputatie 2
Had speedtest in beide gevallen dezelfde locatie voor de test? ik weet uit eigen ervaring dat die per keer kan verschillen nu zou dat in de eindresultaten niet mogen verschillen maar toch. Verder maak je gebruik van Glasvezel of Koper en ik neem aan dat zowel je WIFI als de Bekabelde optie via de zelfde modem/router lopen.
Ja, zelfde plek. En ik maak gebruik van koper, en het is dezelfde router.
Reputatie 2
Ik zou bijna vragen voor het nog eens uit want ik ben nu wel heel benieuwd ik ben verder geen Mac kenner dus daar kan ik niet veel van zeggen ik zou toch denken aan een instelling ergens maar zou verder niks zinnigs kunnen zeggen over hoe en wat.
Hi,

Als je WiFi aan hebt en een kabel erin stopt pakt hij WiFi. WiFi denkt machtig te zijn over alles. Schakel WiFi eens uit en test alleen bekabeld. Probeer alleen WiFi zonder kabel ook te testen. Tip: deel even je resultaten zodat er wat meer beeldvorming van je snelheid te zien is 🙂

Reageer