WiFi niet sterk genoeg - WiFi repeater?

• 27 oktober 2012
  • 3 reacties
  • 2235 keer bekeken

Badge
Wij hebben een ZYXEL P-2812HNU-F1 modem (internet, tv en vast bellen), maar hij is niet krachtig genoeg om door een dikke muur te gaan. Wat is de beste oplossing hiervoor?

3 reacties

Reputatie 1
Ik had hetzelfde en heb een repeater in het stopcontact erbij geprikt een verdieping hoger.
U kunt ook, maar werkt niet altijd, een netwerk via het stopcontact creëren. Dus als er een stopcontact vrij is in de meterkast waar u ook waarschijnlijk,het modem heeft staan. U moet hiervoor wel even naar de winkel om twee van die netwerk adapters te halen samen verpakt meestal.
Ga niet te hoog zitten qua Mbps, meestal reikt de goedkoopste tot 80 Mbps en is zat. Plug de één in de meterkast bij het modem, steek vervolgens de netwerkkabel in één van de vier gaten van uw modem/router en steek het andere uiteinde in de adapter.
Ditzelfde doet u bij uw pc/laptop waar u de adapter vlakbij plaatst en steek hier ook een netwerkkabel in de adapter en het andere einde in de netwerkaansluiting van uw pc/laptop.
Let wel: dat u de adapter rechtstreeks in het stopcontact plugt en niet via een verlengsnoer.
Succes !
Badge +2
@mbunnik, Het is inderdaad waar dat het wifisignaal soms wegzakt, maar hoeft niet echt (het) een probleem te wezen. Hier maak ik gebruik van een adapter met losse antenne die d.m.v. een extra usb verlengkabel in de werkkamer ligt. 

voordeel is dat je het signaal optimaal kan instellen en heb volledige dekking in het hele huis. 
Badge
Ik had hetzelfde en heb een repeater in het stopcontact erbij geprikt een verdieping hoger.

Beste Eraser24,
welke repeater gebruik je? Ik heb er al eens 1 proberen aan te sluiten met als gevolg dat de repeater wel werkte maar het modem niet meer.

Reageer