beantwoord

WiFi-netwerken Experia Box V10a aanpassen

• 11 september 2019
  • 18 reacties
  • 1287 keer bekeken

Hoi Forum leden.

Hoe weet ik of ik 2.4 GHz heb of 5 GHz verbinding ?
Of heb ik ze Alle twee ??
Ik wil een alarmsysteem verbinden met WiFi maar dat kan alleen met 2.4 GHz ?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 11 september 2019, 22:20

Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
2) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen
3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code.

Lukt het hiermee?
Reset zonodig je V10A, mogelijk is het wachtwoord al een keer gewijzigd.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10a-instellen.htm
Bekijk reactie

18 reacties

Hoi Forum leden,

Het lukt mij niet om op het modem inlogscherm in te loggen ,
met het wachtwoord dat op mijn router staat .

via de link op mijn Telfort kanaal wijzigen
Experia Box v10A .
Hoe kan dat ?

Admin: Je beide topics samengevoegd
Instructie inloggen op de Experia Box V10A:

1) Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
2) De gebruikersnaam is al ingevuld: ADMIN . Deze kun je niet veranderen
3) Op de achterkant van de Experia Box V10 A vind je een kaartje, schuif deze aan de kant. Daar vind je de unieke Admin password code.

Lukt het hiermee?
Reset zonodig je V10A, mogelijk is het wachtwoord al een keer gewijzigd.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10a-instellen.htm
Kan het op een tablet ?
Of kan het alleen op een laptop of pc ?
Zelf heb ik nog nooit in gelogd in mijn modem is de eerste keer .
Dus zal het wachtwoord niet gewijzigd zijn .
Nee hoor, kan ook op tablet.
Je kan een reset proberen.
En als ww leeg laat? Eventueel na reset.
En Zyxel en een V8 hebben alleen 2.4 GHz.
Een V10 en V10a 2.4 GHz en 5 GHz.
Op welke frequentie je alarmsysteem verbindt moet je in de handleiding opzoeken.
Reputatie 8
Badge +17
Op de V10 kan je 2 verschillende SSID's instellen voor 2,4 en 5GHz.
In de V10a is het onmogelijk om verschillende SSID's in te stellen.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @sw1001953848. Welkom hier op het Forum. Ik zie dat @nelly jacoba en @Kees-Jan je al prima op weg helpen. Ik begrijp dat je een Experia Box V10a hebt. Voor de Experia Box V10a is het inderdaad niet mogelijk om de 2.4GHz en 5.0GHz netwerken te scheiden.
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn alarmsysteem dat alleen op 2,4 netwerk kan worden geïnstalleerd .
Niet kan installeren ?
Reputatie 8
Badge +11
Dat moet gewoon kunnen hoor. Als je alarmsysteem het netwerk 'ziet' is dat dus het 2,4GHz netwerk. Het niet kunnen scheiden van de SSID's heeft alleen te maken met de naamgeving van beide netwerken. Ze worden, tenzij er iets anders aan de hand is, gewoon beiden uitgezonden onder dezelfde naam.
Als je per se het onderscheid in de netwerken wilt zien met de bijbehorende gegevens kun je een app als WiFiman (Android) eens proberen. Daarin zie je exact de gegevens van de aanwezige netwerken.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @sw1001953848. Ik zie dat @GJC al een prima uitleg heeft gegeven. Je moet het alarmsysteem gewoon kunnen installeren. Kun je met de tip van @GJC uit de voeten? Ik lees graag of het is gelukt.
Hoi Natasja ,
Ik Wi-Fi man geïnstalleerd op mijn telefoon en daar zag ik dat de 2,4 helemaal vol was .
Kan het zijnnndat ik het maximum heb bereikt?
Dat ik te veel apparaten op de 2.4 heb ?
En heb ik nu een Wi-Fi versterker nodig ?
Zou k dan het alarmsysteem erbij kunnen ?

Groetjes SW
Reputatie 8
Badge +11
Wat bedoel je met helemaal vol? Het lijkt me heel sterk dat je aan het maximale aantal verbonden apparaten zit (ik heb geen idee hoeveel dat is).
Wat heb je allemaal 'aan wifi hangen'?
Reputatie 8
Badge +10

Ik Wi-Fi man geïnstalleerd op mijn telefoon en daar zag ik dat de 2,4 helemaal vol was .

Je ziet alle netwerken in de omgeving, ook die van je buren...
Hallo @sw1001953848 je kunt ongeveer 250 apparaten aan je (draadloze) verbinding hangen, lijkt me voldoende voor een particuliere gebruiker.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @sw1001953848. Ik zie dat @GJC, @Enterprise en @JanD al een en ander hebben toegelicht. Waar ik persoonlijk benieuwd naar ben is wat er misgaat bij het installeren van je alarmsysteem. Waar loop je precies tegenaan? Krijg je bepaalde foutmeldingen? Kun je ons meenemen in de stappen die je doorloopt?
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @sw1001953848. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat het inmiddels is gelukt om je alarmsysteem te verbinden met WiFi. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt dan lees ik het graag.
Hoi Natasja , de alarm is inmiddels geïnstalleerd .Nadat ik een WiFi versterker had geplaatst .
zonder laptop kan ik niet inloggen in mijn modem .
Ik heb 50 mbt .dus waarschijnlijk is dit niet genoeg voor mijn gebruik .
Reputatie 8
Badge +9
Dag @sw1001953848. Fijn dat dat inmiddels is gelukt. Ik heb direct even gekeken naar de snelheid die haalbaar is op jouw adres. Er is maximaal 109 Mb/s haalbaar. En ik zie dat die snelheid nu ook binnenkomt bij je modem, maar omdat je een pakketsnelheid van 50 Mb/s hebt, zul je via een bekabelde speedtest 50 Mb/s meten. Je snelheid wordt namelijk gecapped bij de pakketsnelheid waar je voor betaalt. 109 Mb/s is in ieder geval ruim voldoende om met meerdere apparaten tegelijkertijd verbinding te maken met internet, video's te streamen en te downloaden. Je kunt overwegen om de snelheid te verhogen.

Admin: bericht aangepast i.v.m. onjuiste informatie.

Reageer