beantwoord

WiFi monteur

• 28 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 263 keer bekeken

Dag,

Inmiddels woon ik een jaar in het huis en heb geen stabiel wifi in huis. Al meerdere keren telefonisch contact gehad, forum hulp gehad en allerlei acties ondernomen maar het geeft geen verbetering. Via de site heb ik nu drie keer een monteur aangevraagd om te helpen bij het aansluiten. Ik krijg telkens geen vervolg hierop.

Ik heb in het afgelopen jaar twee nieuwe verbindingssetjes aangeschaft, een wifi versterker voor zolder en twee wifi repeaters. Nu dus 190 euro verder en nog steeds geen succes. Ik zou heel graag een monteur willen aanvragen.

Mvg,
Monica
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 september 2019, 14:52

Hoi @Monica12345, Bart heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over.

Wat fijn dat de monteur je goed geholpen heeft, dat hij er begrip voor had en dat na zo'n lange tijd de WiFi verbinding nu goed werkt. Je hebt nu dus veel apparatuur die je niet meer gebruikt begrijp ik. Ik heb zelf helaas geen mogelijkheid om apparatuur (zoals de versterker) retour te nemen, maar ik denk graag met je mee over de mogelijkheden. Heb je de WiFi versterker online of in de winkel gekocht, en wanneer was dat?
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Monica12345, ik lees dat je al langere tijd problemen hebt met de WiFi in huis. Dat is vrij irritant. Nu zou je hier graag een monteur voor willen. Ik kan hier zo geen monteur aansturen. Er kan alleen een betaalde monteur langskomen. Op deze pagina lees je daar meer over. Deze pagina heeft ook een WiFi check. Heb je die al eens doorlopen? Het lijkt mij namelijk toch een goed idee om eerst dit te proberen.

Daarnaast geef je aan versterkers en repeaters te gebruiken voor de WiFi. Hoe zijn deze aangesloten op het modem? Als dit via de WiFi is en ze krijgen al een slecht signaal binnen, dan zullen ze ook een slecht signaal doorgeven. Het beste is om ze met een kabel aan te sluiten.

WiFi is namelijk een signaal dat door de lucht gaat. Dit signaal kan verstoord worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Dat hoeft niet eens bij je thuis te zijn, dit kan bijvoorbeeld ook bij de buren zijn.
Dag,

dank voor je reactie. Ik heb alle checks en hulp video’s bekeken en doorlopen. De wifirepeater is met een draad gekoppeld. En de WiFi versterker via draadloze verbindingsset.

Mijn laatste stap is een monteur uitnodigen. Maar via de site krijg ik geen uitnodigen voor een monteur. Dus ik weet hoe ik verder moet.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je ook alle apparaten al eens helemaal losgekoppeld van de WiFi behalve een? Vervolgens kun je dan weer alle apparaten met ruime tussenpozen toevoegen en goed tussendoor testen. Is er dan 1 apparaat waarbij het ineens veel slechter wordt?

Wanneer je hier echt een monteur voor wilt, dan kun je deze hier inplannen. Daar staan ook de kosten (€ 50,-) die hiervoor worden gerekend.
Dag,

Ik heb via de telefoon een monteur kunnen bestellen. Dit kon direct de volgende dag ingepland worden waar wij heel blij mee waren. De monteur heeft vandaag een nieuwe modem geïnstalleerd en alles is opgelost. Top!

Nu ben ik hier al een jaar mee bezig en wil toch even wat aan jullie voorleggen. Telefonisch kreeg ik vorig jaar het advies om instructievideo's te kijken en een wifi versterker te kopen. Dit hielp niet. Weer telefonisch contact gehad en na wat tips was het niet opgelost. In het gesprek heb ik laten vallen dat ik een oude modem had, dit mocht niet baten.

Vervolgens het forum opgezocht. Ik heb dus al eerder een post gedaan via dit forum waar ik ook aangaf dat ik een oude V8 modem had. Toen kreeg ik het bericht dat ik nieuwe draadloze verbindingssetjes moest aanschaffen. Voor de tv hielp dit, maar voor de wifi niet.

Vervolgens twee wifi repeaters gekocht in de hoop dat ik het zelf kon verbeteren. Helaas niet gelukt. Inmiddels ben ik 200 euro verder.

Nu is de monteur weg, heeft alle extra apparatuur (versterker en twee repeaters) ontkoppeld. En met de nieuwe modem is het compleet opgelost. Deze man begreep mijn situatie en heeft geen kosten berekend voor zijn werk, echt geweldig!

Hierbij mijn laatste verzoek om deze gehele kwestie af te ronden. Ik kan namelijk gelukkig de twee repeaters retour sturen bij bol.com. De wifi versterker heb ik via jullie site moeten aanschaffen, deze is nu over. Kunnen jullie deze retour nemen en kan ik de aanschaf waarde (of een deel) terug krijgen?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Monica12345, Bart heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over.

Wat fijn dat de monteur je goed geholpen heeft, dat hij er begrip voor had en dat na zo'n lange tijd de WiFi verbinding nu goed werkt. Je hebt nu dus veel apparatuur die je niet meer gebruikt begrijp ik. Ik heb zelf helaas geen mogelijkheid om apparatuur (zoals de versterker) retour te nemen, maar ik denk graag met je mee over de mogelijkheden. Heb je de WiFi versterker online of in de winkel gekocht, en wanneer was dat?
Ik heb de WiFi versterker online bij telfort gekocht. Ik kan niet meer goed terugvinden wanneer. Het was volgens mij in januari/februari.
Reputatie 8
Badge +9
@Monica12345 dat is goed om te weten. Het retour sturen van gekochte apparatuur en terugkrijgen van je geld is mogelijk binnen de zichttermijn van 14 dagen. Wat je zou kunnen doen is om deze apparatuur zelf te verkopen, via bijvoorbeeld Marktplaats. Je hebt deze apparatuur gekocht, het is daarom jouw eigendom en niet in bruikleen. Het is geen oude apparatuur, daarom verwacht ik dat het geen probleem zal zijn om deze te verkopen aan een ander. Er is tegenwoordig veel vraag naar apparatuur zoals WiFi versterkers.

Reageer