beantwoord

WiFi modem V10 werkt niet meer

Reputatie 2
Badge
Hi allen,
Mijn Expedia 10 is dood.
Hoe weet ik dat?
De wifi is niet meer benaderbaar of zichtbaar. Mijn eigen accespoint wel.
Accespoint dat er aan hangt heeft ook geen internet meer.
Modem is voor mij niet meer intern benaderbaar terwijl mijn accespoint wel een juist ip toegewezen krijgt.
Resetten heeft het probleem niet opgelost
Accespoint eraf gehaald en dan resetten, geen soelaas.
Kabeltje meteen maar v.v.
Modem staat in de meterkast.

De tv doet het overigens prima

Tijd voor een nieuw modem...

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 5 januari 2019, 10:14

Goedemorgen dikkedikkie, het heeft waarschijnlijk ook met de feestdagen te maken, ik vermoed dat dit topic per ongeluk over het hoofd gezien is. Dat is niet de bedoeling, excuus daarvoor!

Niet fijn dat de nieuwe Experia Box het toch niet goed blijkt te doen. Zoals Babylonia ook al aangaf, heb je eigenlijk alles geprobeerd. Daarom heb ik een nieuw modem voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Laat je weten wanneer je 'm hebt ontvangen en hoe het daarmee gaat? 🙂

Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 2
Badge
Hel vreemd, de 2e avond en nacht was de wifi helemaal dood. Nu ineens is hij weer update maar terrrrrrgend langzaam.
Kunnen we hier iets aan doen Telfort?
Reputatie 6
Badge +9
Hoi dikkedikkie, wat irritant dat de WiFi zomaar uit viel. Nu werkt deze weer, alleen deze is ontzettend langzaam. 😞

Wat heb je zo al gedaan om de WiFi weer aan de praat te krijgen of te verbeteren? Heb je het modem al stroomloos gehad? Of zelfs gereset? Alle stappenplannen op de website doorlopen? Dit zou ik graag willen weten zodat ik vervolgstappen kan bepalen.

Zou je ook jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw klantnummer of postcode + huisnummer? Wil je hier een reactie achterlaten als je dat hebt gedaan? Dan kan ik meekijken.
Reputatie 2
Badge
Goedemorgen Bart,

Mijn klantnummer staat er in.
ik heb het stappenplan inderdaad doorlopen.
Dus stroomloos gemaakt en ge-reset.
De wifi kwam inderdaad terug maar tergend langzaam zelfs als ik naast het modem sta.
Waar eerder de wifi prima bereik had (ook naast het modem) laadt er nu geen enkele pagina meer.
Wifi analyzer geeft niet aan dat er nieuwe netwerken zijn in de buurt.
MIjn eigen accespoint doet het nog net zo goed als voorheen.
Probleem zit dus echt in het modem.
Vannacht merkte ik dat de Wifi van het modem weer niet zichtbaar was, mijn accespoint gaf ineens aan dat er geen internet was en het modem op afstand benaderen ging ook niet meer.
Mijn eigen AP is trouwens met een kabel aan het modem verbonden.
Dus even een kabel gepakt, ik kwam het modem gewoon niet in.
Weer de stroom eraf gehad, het werkte weer maar tergens langzaam.
Reputatie 2
Badge
Ps: Aangezien mijjn bekabelde AP ook aangeeft dat er geen interne tis lijkt het probleem dus wat verder te gaan dan alleen d ewifi connectie van de v10.

Ook het AP eraf gehaaldna de reset. Dit had helaas ook geen zin.
Reputatie 2
Badge
Dag Bart,
Jmmer dat ik niets meer van je heb gehoord
Zojuist heb ik de klantenservice gebeld
Behalve dat het vraag inspreken bijna elke keer resulteert in een sms waar je niets mee kan ( ik zeg nu elke keer "opzeggen" om maar iemand te kunnen spreken) gaf de medewerker die ik uiteindelijk te pakken kreeg het volgende aan.
Ik zie een instabiele lijn meneer, daarom ziet u uw wifi netwerk niet..
Sorry hoor maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Ik geef aan dat dat niet kan en denk ondertussen, oh nee een eerstelijns ..gaan we weer.

Margoed, de heer vraagt mij vervolgens om even geduld omdat hij iets na moet kijken, 10 minuten later nog steeds een dode lijn (ook geen wachtmuziekje oid). Ik heb maar opgehangen. Ik heb de naam van meneer als je dit wenst.
VVervolgens maar weer gebeld en "opzeggen gezegd om iemand te spreken.

De dame die ik aan de lijn kreeg bleef maar volhouden dat de instabiele lijn de oorzaak is van mijn wifi die niet zichtbaar is.

Na veel heen en weer getrek waarbij ik heb aangegeven dat de zogenaamde instabiele lijn wellicht zo lijkt door de reset niet de oorzaak kan zijn van een defect modem besloot ze me een ander te sturen.

Bart, ik baal hier van. Incompetent qua technische kennis met de ogen volledig op Trinicom / de callflow. 100 keer liever contact via dit forum.

Wellicht goede feedback.

Mijn modem is in ieder geval onderweg
Reputatie 2
Badge
BBart,
Toch weer gedoe.
Na het bellen haal ik ineens veel minder op de lijn....
Ik had 80 om 80....

Nu toevallig een keer verbonden met wifi haal ik 9 MB.
In het modem staat nu een profiel van 25 ingesteld. Ik had dus 80....

Edit: nu ineens vanaf de zelfde plek weer 80 doen en 24 up.

Ik wacht het nieuwe modem wel af.

Reputatie 8
Gezien die grafieken een erg grillig verloop in down- en upload.
Reputatie 2
Badge
Babylonia schreef:

Gezien die grafieken een erg grillig verloop in down- en upload.

BIj een wifi verbinding snap ik dat wel dat dit grillig is als je de test start. hij herstelt zichzelf gelukkig wel weer snel
Reputatie 8
Enige fluctuatie aan begin of eind, en mogelijk een wat lage(re) snelheid kan voorkomen. Maar eigenlijk niet dit soort heftige verschillen. Heb je je eigen Access Point er inmiddels weer aangekoppeld, of is de test gedaan zonder aanvullend aangesloten apparaten?

Ik zou in ieder geval ook eens een test doen met WiFi, zonder andere aangesloten "bekabelde" apparaten. Wat levert dat op?
Reputatie 2
Badge
Babylonia schreef:

Enige fluctuatie aan begin of eind, en mogelijk een wat lage(re) snelheid kan voorkomen. Maar eigenlijk niet dit soort heftige verschillen. Heb je je eigen Access Point er inmiddels weer aangekoppeld, of is de test gedaan zonder aanvullend aangesloten apparaten?

Ik zou in ieder geval ook eens een test doen met WiFi, zonder andere aangesloten "bekabelde" apparaten. Wat levert dat op?

levert het zelfde op maar ik ervaar nu zelf geen issues meer
Reputatie 2
Badge
Kjk @Babylonia

,
Dit ziet er beter uit.
Het nieuwe modem werkt naar behoren.

@telfort, jammer dat een reactie is uitgebleven.

Ps: FBTO €109,95 😉
Reputatie 2
Badge
@teldort

Hlaas, nog steeds werkt het niet lekker.
5g aan, 5g uit, reset, ander kanaal, accespoint eraf, het helpt allemaal niets.
Mijn accespoint doet het prima.
Welke opties hebben jullie nog Telfort

Reputatie 2
Badge
Goedemorgen,
Ik sta naast het modem en op dit moment is hij bijna 30 seconden bezig een IP adres op te halen.....
Gevolgd door de melding dat hij verbonden is maar er geen internet is
Als na een paar minuten wel ineens internet is is het weer super sloom.
Lt op: ik sta nog geen 10 centimeter van het modem af..

PS: 8 dagen geleden vroegen jullie me mijn profiel te bewerken. Waarom is een verdere reactie uit gebleven?

Reputatie 2
Badge
Dit fenomeen komt overigens op meerdere apparaten voor.
Windows 10 laptop
Windows 8 laptop
Android tv box
Android 9 telefoon
Iphone 7
Reputatie 8
dikkedikkie schreef:

PS: 8 dagen geleden vroegen jullie me mijn profiel te bewerken.
Waarom is een verdere reactie uit gebleven?

Ik vermoed door de beperkte bezetting van webcare / klantenservice rondom de feestdagen en de tijd ertussen. (De meeste andere bedrijven zijn helemaal gesloten).

Het verloop van die grafiekjes vind ik nog steeds erg onregelmatig. Dat is IMO echt niet normaal.
Vraag me af als je alle bekabeling loskoppelt van de Experia Box V10 vanaf de LAN-zijde, en enkel een verbinding opzet via WiFi, of de grafiekjes van de speedtesten er dan nog als zodanig grillig uitzien?

Eventueel nog eens met vervanging van de kabel tussen ISRA-punt en Experia Box V10.
(Of als je glasvezel hebt, de kabel tussen glasvezel NT-kastje en de WAN-poort van de V10).
Reputatie 2
Badge
Dat is het hem @Babylonia

Deze meting is gedaan zonder bekabelde devices, dus ook de tv eraf. En zonder accespoint.
Verder zitten er geen bekabelde devices op het modem.

De kabel tussen Israël en modem heb ik nog geen week geleden reeds vervangen
Verder zitten mijn accespoint en het modem op verschillende kanalen te werken

Het snelheidsverschil kan ik ook echt niet verklaren.
Van bijna 90 naar 25 is wel heel extreem alle overige factoren meegerekend.
Lijkt wel of je van het 802.11n naar b, g bent gegaan.
Ik zie op 1 screenshot 4g staan voor de beste meting zal de dataverbinding van de telefoon echt uit moeten zodat je zeker bent dat de wifiverbinding gemeten wordt. Gezien de hoge upload zal het geen LTE meting zijn maar mischien wel iets om in de gaten te houden.
Reputatie 8
Ter referentie heb ik hier nu een "test" Experia Box V10 aangesloten.
Achter die V10 mijn eigen router (Synology RT1900ac) + een Access Point (Synology MR2200ac).
Bewust al die apparaten erg dicht bij elkaar, zodat ze ook nog eens met WiFi kunnen storen op elkaar. (Er zit onderling een afstand tussen die apparaten van pakweg 25-40 cm)

De WiFi van alle routers en Access Point staan aan.

De WiFi van de V10 staat op automatisch kanalen bepalen,
maar wel met apart vernoemde (dus gescheiden) SSID's voor 2.4 GHz en 5 GHz band
De SSID's van de V10 zijn afwijkend met de overige routers, dus ze delen niks met elkaar.

Op pakweg 6 meter afstand een WiFi-test gedaan met de Experia Box V10 op 5 GHz.
Met gebruik van een Lenovo Idepad 520S laptop onder Windows 10

Heb een glasvezel 100/100 Mbps verbinding.
Zie het resultaat en let eens op de strakheid van de grafieken:

Voor het geval je eigen situatie nog niet hebt getest met twee aparte SSID's voor de 2.4 en 5 GHz band, zou je dat nog kunnen proberen. Maar als dat ook nog zo'n grillig resultaat geeft, lijkt me dat Telfort je beter een ander exemplaar Experia Box V10 kan toesturen.
Reputatie 8
Galdor68 schreef:

Ik zie op 1 screenshot 4g staan voor de beste meting zal de dataverbinding van de telefoon echt uit moeten zodat je zeker bent dat de wifiverbinding gemeten wordt. Gezien de hoge upload zal het geen LTE meting zijn maar mischien wel iets om in de gaten te houden.

Als beide aanstaan, zowel WiFi als LTE, kun je niet vertrouwen op die speedtests.
Dat geeft zeer onberekenbare "gemixt" vreemde resultaten. Dat is al eens eerder ooit aangetoond. (Weet alleen de URL's nu niet zo snel te vinden). Dus mobiel data-verkeer uitschakelen.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de tips @Babylonia en @Galdor68
Ik krijg het signaal nu niet eens meer in beeld..

Niet op de pc"s, niet op de telefoons.

Ik ga het modem zometeen nogmaals resetten, scheidt de 24 en 5. GHz signalen en doe een speedtest zonder mobiele data.

Ps: dit is een nieuw toegezonden modem van Telfort.

Ik vraag me wel af hoe "nieuw" want hij zag er gebruikt uit
Dat kan kloppen ze zijn niet altijd fabrieks nieuw.
Eerst je mobiele data uitzetten daarna pas de speedtest app openen en 1 host gebruiken althans dat zou ook kunnen schelen.
Reputatie 2
Badge
Ik merk lichtelijke verbetering.
Al is het bereik op 3 meter afstand al dramatisch te noemen.
Er zijn hier geen nieuwe netwerken in de buurt
Ik heb geen nieuwe magnetron in de meterkast staan en ook geen andere nieuwe apparatuur.
De kanalen die ik gebruik voor 2.4 en 5g zijn vrij dus daar ook geen interventie.
Beide netwerken vallen ook bij willekeur volledig weg

Ik blijf het vreemd vinden dat van de een op andere dag dit ineens zo slecht functioneert.

Nog tips iemand?
Reputatie 8
Ik geloof dat alle mogelijkheden inmiddels wel de revue zijn gepasseerd om uit te testen.
Telfort aan zet om je toch maar (opnieuw) een andere router toe te sturen.
Reputatie 2
Badge
@telfort??
Reputatie 2
Badge
@telfort, ik snap dat er bijzondere dagen zijn geweest maar waarom komt er geen reactie meer van jullie kant?
Ik heb 3 dagen geleden aangegeven dat mijn stb kapot is en daar is wel vlot een reactie op gekomen.

Reageer