beantwoord

wifi modem uitzetten

• 29 september 2015
  • 19 reacties
  • 4279 keer bekeken

Hoe kan ik de routerfunctie van mijn modem uitzetten?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 29 september 2015, 15:13

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/gebruiken/modem-en-routers/netwerknaam-en-wachtwoord-van-het-arcadyan-modem-instellen.htm

Via deze instructie kan je de wifi in je modem uitzetten.
Bij stap 2 staat bovenaan WLAN function op ON, als je die op OFF zet, en op APPLY drukt is je wifi uit.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Wil je de wifi of de router functie uitzetten?
En welk modem heb je?
Ik heb een Experia Box V8 van Telfort. Mijn verbinding loopt nu via mijn Airport Time Capsule
Oke, de Apple apparatuur ken ik niet.
Maar wil je de wifi in je modem of de de routerfunctie in je modem uitzetten?
Je noemt 2 verschillende dingen in de kop en in de 1e post van je topic.
http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/gebruiken/modem-en-routers/netwerknaam-en-wachtwoord-van-het-arcadyan-modem-instellen.htm

Via deze instructie kan je de wifi in je modem uitzetten.
Bij stap 2 staat bovenaan WLAN function op ON, als je die op OFF zet, en op APPLY drukt is je wifi uit.
Ik heb twee verbindingen, een rechtstreeks via mijn modem en een die loopt via de time-capsule ( = voor back-ups). De laatste verbinding wil ik behouden en de andere verwijderen, om verwarring te voorkomen. Kan ik de routerfunctie gerust uitschakelen?
Zal ongetwijfeld door mijn gebrek aan kennis van de time-capsule komen, maar ik begrijp er niet veel van.
Wifi is niet meer aan de orde?
En hoe bedoel je twee verbindingen?
Je hebt gewoon 1 internet aansuiting neem ik aan.
Heb even opgezocht wat een time-capsule is.
Ik denk dat je die wifi wil gebruiken.
De wifi in je experiabox kan rustig uit en dan gebruik je alleen de wifi van je time-capsule (what's in a name...)

Succes.
Reputatie 8
Badge +10

Kan ik de routerfunctie gerust uitschakelen?

Als je DHCP wil uitschakelen op de Experiabox dan kan dat (zie afbeelding).

Kan ik de routerfunctie gerust uitschakelen?

Als je DHCP wil uitschakelen op de Experiabox dan kan dat (zie afbeelding).

De time-capsule is een nas met wifi. En geen router. Ik vermoed dat hij die wifi wil gebruiken en die uit de exp box uitzetten.
Als hij de exp box in bridge zet heeft hij geen router meer.
Reputatie 8
Badge +10

Als je DHCP alleen uitzet staat de modem nog niet in bridge, maar je schakelt alleen de routerfunctie uit.
De router blijft wel bereikbaar onder zijn lokale IP-adres.
Als je de modem in bridge zet dan stuur je je externe IP-adres rechtstreeks naar het achterliggende device.

Als je DHCP alleen uitzet staat de modem nog niet in bridge, maar je schakelt alleen de routerfunctie uit.
De router blijft wel bereikbaar onder zijn lokale IP-adres.
Als je de modem in bridge zet dan stuur je je externe IP-adres rechtstreeks naar het achterliggende device.

Hallo Enterprise,

Klopt! Bedankt voor de correctie!
Heb even opgezocht wat een time-capsule is.
Ik denk dat je die wifi wil gebruiken.
De wifi in je experiabox kan rustig uit en dan gebruik je alleen de wifi van je time-capsule (what's in a name...)

Succes.

Top, dat is duidelijk.
Maar helaas, je link brengt me geen duidelijkheid. Ik moet inloggen maar heb daar geen gegevens voor en vind geen plek om me te registreren. Een nieuwe vraag dus!
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mijn-internet-tv-bellen/inloggen.htm?orgurl=https%3A%2F%2Fwww.telfort.nl%2Fpersoonlijk%2Fmijn-telfort%2Fmijn-internet-tv-bellen%2Foverzicht.htm

We houden vol, dan komen we er wel! 😃
Het lukt me niet- ik kan niet inloggen met de gegevens: Admin en password 1234, zoals in de link staat.
Ik geef het maar op, het is niet zo erg. Ik wil je wel heel hartelijk danken voor je moeite!! Hartelijke groet
Reputatie 8
Badge +16
Beste Aliek, niet opgeven. Graag het modem een harde reset geven. Dit doe je door het resetgaatje aan de achterkant van het modem 20 seconden ingedrukt te houden totdat het powerlampje begint te branden. Het modem wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen waardoor je nu kunt inloggen met bovenstaande gegevens. Kun je dat nog even uitproberen?
Reputatie 8
Badge +10
Het lukt me niet- ik kan niet inloggen met de gegevens: Admin en password 1234, zoals in de link staat.
Ik geef het maar op, het is niet zo erg. Ik wil je wel heel hartelijk danken voor je moeite!! Hartelijke groet

Hou er ook erg in dat je na het ingeven van 1234 je daarna weer een nieuw wachtwoordvenster krijgt waarin je wordt gevraagd om je wachtwoord te wijzigen in iets anders dan 1234.
Dat is een standaard veiligheidsoptie...

Wellicht loop je daar op vast..?
Beste Aliek, niet opgeven. Graag het modem een harde reset geven. Dit doe je door het resetgaatje aan de achterkant van het modem 20 seconden ingedrukt te houden totdat het powerlampje begint te branden. Het modem wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen waardoor je nu kunt inloggen met bovenstaande gegevens. Kun je dat nog even uitproberen?

Dank je wel Stephen. Nu ben ik ziek, maar ik zal het later proberen!
Reputatie 8
Badge +16
Beterschap Aliek! Doe maar rustig aan. Kom gerust terug wanneer je je beter voelt. 🙂
Beterschap Aliek! Doe maar rustig aan. Kom gerust terug wanneer je je beter voelt. :):)