beantwoord

Wifi ligt er regelmatig uit of traag

• 11 april 2013
  • 8 reacties
  • 2475 keer bekeken

Badge
Naar alle waarschijnlijkheid is bij mij het ZyXEL modem stuk of functioneert niet meer naar behoren.Ik heb al een tijdje de snelheden van mijn internet in de gaten gehouden omdat het regelmatig voorkomt dat mijn wifi verbinding wegvalt. Bedraad kom ik gemideld op 8 mb via wifi slechts 2 tot maximaal 2,5 mb maar mijn wifi verbinding is ook regelmatig helemaal weg.Ik heb het modem al een keer gereset en de fabrieksinstelligen ook opnieuw ingesteld en de laatste firmware er opgezet en het modem verplaats maar dit heeft allemaal geen enkel effect op de snelheden of verbinding.

Ik zou graag willen weten of ik een nieuw modem kan krijgen omdat deze waarschijnlijk niet meer goed functioneert maar dit in het verleden wel goed heeft gewerkt terwijl de omstandigheden hetzelfde zijn.Ik heb een ZyXEL P-2602HW-D1A.
icon

Beste antwoord door jimny 11 april 2013, 18:54

Aangezien het modem niet de jongste meer is, denk ik toch dat een vervanging van het modem het meest voor de hand ligt.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heb je al eens gecheckt of je niet op een erg druk kanaal zit..?
Download en installeer inSSIDer en kijk eens of hier winst te behalen is.

P.S. draadloos zal je nooit dezelfde snelheid halen als met een kabel in je PC, in de meeste gevallen haal je tussen de 50 en 75% afhankelijk van variabele omstandigheden.
Je modem/router op een minder druk kanaal instellen kan net het verschil maken.
Badge +1
De verandering kan ook bij je buren liggen.
Indien zij bv. een magenetron of dect telefoon aangeschaft hebben of een hun wifi kanaal hebben aangepast of ingebruik hebben genomen.

Wat je zou kunnen testen of het gebruikte wifi kanaal niet te druk bezet is.
Dat kan je doen met het progje inSSIDer.
http://www.metageek.net/products/inssider/

Zoek een minder druk kanaal daarmee en pas dat aan in je modem.
Kijk dan eens of het verbetert.
Reputatie 8
Badge +18
Aangezien het modem niet de jongste meer is, denk ik toch dat een vervanging van het modem het meest voor de hand ligt.
Badge
[quote]Heb je al eens gecheckt of je niet op een erg druk kanaal zit..?
Download en installeer inSSIDer en kijk eens of hier winst te behalen is.

P.S. draadloos zal je nooit dezelfde snelheid halen als met een kabel in je PC, in de meeste gevallen haal je tussen de 50 en 75% afhankelijk van variabele omstandigheden.
Je modem/router op een minder druk kanaal instellen kan net het verschil maken.

Dit heb ik allemaal gechekt en daar ligt het niet aan.
Reputatie 8
Badge +10

Dit heb ik allemaal gechekt en daar ligt het niet aan.

Oke, dan sluit ik me aan bij jimny... 😉
Badge
[quote]Aangezien het modem niet de jongste meer is, denk ik toch dat een vervanging van het modem het meest voor de hand ligt. 
Hoe kom ik aan dit nieuwe modem ?
Reputatie 8
Badge +18
Afwachten totdat Henk Telfort dit topic oppakt of bellen met de klantenservice of je abo upgraden naar een ander abo inclusief een nieuw bruikleen modem, dus opties genoeg
Badge
[quote]Afwachten totdat Henk Telfort dit topic oppakt of bellen met de klantenservice of je abo upgraden naar een ander abo inclusief een nieuw bruikleen modem, dus opties genoeg

Vandaag een nieuw modem ontvangen . Bedankt telfort voor de snelle reactie.

Reageer